niet om aan te zien

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
805
Punten
113
Leeftijd
74
Ik heb het eindelijk voor elkaar om mijn harde schijf van mijn PC te mounten met de DM500S.

Snel voor een van de Kids Idols opgenomen en de TS vertaald naar Mpeg met de door BT aanbevolen programma DVR studio.

Wat een rampenzooi zeg

Allemaal hikken in het beeld het geluid loopt meters voor
Ik ben diep geschokt betreffende het resultaat.

Dan de TS file maar eens terug zien met de DM500S idem dito allemaal vastlopers en niet om aan te zien.

Wat is hier mis ?

Nabilo 8
Vista Ultimate

Instellingen mount zoals voorgeschreven voor een DM500S??

Moet nu op zoek naar een geposte Idols maar waar

Heb je wel "ftp" gebruikt,ipv "http",bij downloaden naar pc?
En ikzelf vind "Womble" het makkelijkste progje,om te editten.gr.George

Het gaat hier om een DM500... met welk image heb je het gedaan??? De DM500 kan dit eigenlijk niet zo goed aan. Er zijn nu images die de uitvoer naar je TV op zwart zetten tijdens een opname en dan gaat het stukke beter.

Ik heb Nabilo 8 erin zitten
Welke image bedoel jij Littlesat99

Marie, het "opnemen" gaat rechtstreeks via de DM naar mijn gemounte harde schijf, snap even niet wat je bedoeld met FTP ipv HTP.

Het betreft hier een DM500S met Nabilo 8

Quote:" het "opnemen" gaat rechtstreeks via de DM naar mijn gemounte harde schijf, snap even niet wat je bedoeld met FTP ipv HTP."

@Matrix:Ik geloof,dat ik het opnemen verkeerd begreep.Ter verklaring:
Ikzelf heb een 7000,met harde schijf.
Opgenomen tv programma´s op dreambox hd.download ik naar mijn pc.
Met "Womble" edit ik overbodigs eruit,en kan dan dvd/cd branden.

Met ftp,(Free Transfer Protocol) met IP adres maak ik kontakt tussen droomdoos en computer,om te downloaden.
Om rechtstreeks sat tv te kijken op de pc,gebruik ik http met IP adres.

Ik hoop,dat je het begrijpt,gr.George

ja maar dat is niet mijn probleem.

De data wordt verminkt tijdens de opname , Het bewerken hiervan heb ik wel onder de knie met diverse programma's

Ik begrijp het.
En zou wel enkele dooddoeners kunnen adviseren,maar denk niet,dat je daar dan wat mee opschiet...gr.George

ik kreeg het ook niet voor elkaar om mijn DB500 op pc te laten opnemen
nu zag ik laatst bij de mediamarkt eindhoven een dvd recorder met hdd 160 gig voor een leuk prijsje
heb deze maar aangekocht een aangesloten via de scart op mijn DB500 en met 1 druk op de knop neemt hij netjes op :) kan ook de recorder instellen op tijd dus op bepaalde tijd opnemen en zenderkeuze.
moet zeggen het werkt echt perfect.
je kan natuurlijk ook rechtstreeks opnemen op dvd maar dan heb je vaak die achterlijke reclame er nog tussen,
das op te lossen door je dvd/hdd recorder op je pc aan te sluiten (zit aansluiting op)
en dan via je pc bewerken en dan alsnog op dvd zetten.
mischien een tipje voor mensen die het ook niet voor elkaar krijgen om te mounten van je DB naar je pc.

Het gekke is als ik via Ngrab opneem ik wel een perfecte opname krijg.

Of zit er een wezenlijk verschil tussen direct opnemen en Ngrab?????

Nadeel van Ngrab is dat ik op de PC een programma moet opstarten terwijl het de bedoeling is om op mijn NAS op te nemen zonder dat de PC aanstaat.

Toch moet het ook kunnen met een DM500. Heb toch al van een paar mensen gehoord dat ze dat met mounten goed werkend hebben gekregen.
Ik zou me kunnen voorstellen dat het aan Vista ligt.

Beetje late reaktie wellicht, maar ik heb een zelfde probleem.
DM500 gemount met netwerkHDD. Werkt prima.
Als er opgenomen wordt met CIFS, en ik wil dit via de DM500 terugkijken, zitten er vele hickups in. Ik moet zeggen, het is wel te doen, het valt mee, maar toch...

Het rare is, dat de .ts bestanden op mijn laptop of computer perfekt draaien. Helemaal geen storingen in beeld (ik gebruik daarvoor de gratis VLC player, welke perfekt overweg kan met die .ts bestanden)

Het lijkt er op, alsof het netwerk gewoon te traag is...
Misschien zou de Dreambox een gedeelte moeten bufferen?

Gr,
Arno

Late reactie is niet erg hoor, zo laat is ie niet en als het bijdraagt tot een oplossing kan het altijd handig zijn.

Ik was zelf ook al over bufferen aan het denken, maar van de andere kant.... het blijkt dus wel goed te gaan via Ngrab.
Dan heb je niet echt een mount, maar dat gaat ook gewoon over het netwerk.

Dus ergens zit er een verschil tussen het streamen via ngrab en het streamen naar een mount. Misschien dat ik het zelf van de week ofzo ook eens ga proberen met de 500 die boven staat.

In sommige threats heeft men het over de Enigma optie: ZAPSTREAM

Hoofdmenu -> Instellingen -> Systeeminstellingen -> Webinterfase
Dan aanvinken: Zapstream.
Opslaan

Het probleem zou dan opgelost moeten zijn (???)
Ik kan het helaas in mijn GP soft niet vinden.

Daarnaast had ik ook een site gevonden met een betaalde oplossing voor het probleem. Die vergeten we maar even.

In ieder geval is het probleem blijkbaar alom bekend. Ik ga eens verder speuren...

Groeten
Arno

te gek voor woorden.
Heel wat engelse forums afgezocht op "record problems" of op "record TV" maar niks gevonden wat er maar een beetje op mijn probleem leek.
Het enige wat naar voren kwam was nGrab.
Gegoogeld op nGrab en voila, ik kom op dit forum in dit onderwerp.

Ik kan opnemen naar een gemounte folder op de hardeschijf van een laptop met legale versie van WindowsXP via de ethernet-kabel.
Ik heb daar een goede handleiding voor gevonden.
Opnemen doe ik dan via DreamboxControlCenter oftwel DCC.

Ik heb hetzelfde wat Matrix had:Hikken in beeld.Hickups
Dergelijke hikken zijn ontbrekende stukken informatie (geen beeld en/of geluid),
De dreambox heeft dus niet alle data naar de computer kunnen sturen, of het stormde die dag.

Dat was op mijn Dreambox500 met Nabilosat DarkstarII image.
Aangezien ik mijn dreambox pas een paar maanden heb , ben ik nog veel aan t uitzoeken.
Waarom weet ik niet meer, maar ik heb op een keer de originele MuliMedia image er op geflasht.
Vanaf toen had ik geen hickups meer.
De originele image is tamelijk kaal.Misschien dat dat de reden is dat het goed opneemt?

Maar helaas soms stopt ie met opnemen , of dan weer neemt ie weer precies 1Gb op en stopt dan.
Kortom je moet erbij blijven om iets op te nemen !!

Dan maar eens de nieuwe NOBOMB image van Gemini erop geflasht en eens kijken.
Helaas , ook hickups ,ook bij het TV op zwart zetten tijdens een opname, dus...

Dan maar weer de originele image er weer op geflasht, dat lukte helaas niet ( satellites.xml was verdwenen),
en toen maar met Dreamup de verse PLI Jade3 er in geflasht, zonder de Dreamup-optie "flash erase" dus zeer blij dat mijn boeketten nog intact waren en werkten !

Maar helaas, nog steeds die hickups !

Aangezien ik nergens anders dit probleem vond, heb ik geprobeerd dit zo goed als ik kan te beschrijven.
Sorry als het wat lang was

Maarrrr... ik was dus op zoek naar nGrab

Met ngrab moet het eigenlijk goed funktioneren.
Dus ngrab (server) voor de pc moet je zien te vinden.

Dan moet je nog onder systeem instellingen-->ngrab streaming het server IP-adres invullen.
Dat is dus het IP-adres van je pc waar ngrab server op draait.
En onder downloads-->addons/Plugins Ngrab Start-Stop toevoegen.
Onder de Plugins staat dan Ngrab Start-Stop.
En hier kun je hem dus starten en stoppen.
Dan moet je wel eerst ngrab op de pc gestart hebben (en goed ingesteld).

Het kan zijn dat het niet op alle images op dezelfde manier in mekaar zit.

Grtz.

Een bekend probleem, zelf neem ik al een tijdje de DM500s en DM500+ op d.m.v een NAS. Heb inderdaad schokkende beelden gehad met de DM500s. Indien je de 500+ gebruikt gaat alles perfekt behalve de duitse zenders die een hogere bitrate hebben (ca. 6 MB/s) De oorzaak zit bij mij in mijn NAS die qua snelheid net op het randje zit (6MB/s) . Sinds zondag echter een nieuwe router aangesloten en ik kan nu helaas niet meer mijn NAS gebruiken maar tot mijn verbazing werkt de DM500s streaming naar mijn PC en notebook nu wel goed. m.b.v. het Windows programma DreamboxmanagerSuite. Ik gebruik Gemini V4.3.1. op de DM500s. Oh ja en opnemen op mijn PC is ook probleemloos. Ik gebruik(te) CIFS voor zowel mijn NAS als mijn PC. Ga volgende week een nieuwe (snellere) NAS kopen. Ik kan nu kijken naar de 500s, opnemen op de 500+ en afspelen op de 500s en vice versa, waarschijnlijk moet het met de nieuwe NAS zelf tegelijk opnemen goed gaan. Ergo snelle router, schijf PC en NAS gebruiken en alles werkt dan goed, zelf m.b.v. het wat trage CIFS protocol.!

Succes

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan