Nieuwe codering: einde cardsharing....?

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
CanalSat France en SSR SRG gaan binnenkort beginnen met een kaartwissel voor de Viaccess codering. Abonnees krijgen de nieuwe kaart omdat met de nieuwe Viaccess 4.0 codering de zenders beter te beschermen zijn tegen piraterij. Het gaat dan hoofdzakelijk om cardsharing via internet tegen te gaan. Ook Sky UK schijnt bezig te zijn met een kaartwissel om zodoende te kunnen overstappen naar een verbeterde versie van de gebruikte NDS Videoguard codering. Ook deze moet het cardsharen bemoeilijken dan wel onmogelijk maken.

Cardsharing wordt een steeds groter probleem voor betaaltelevisieaanbieders in geheel Europa. Om het aangeboden content van deze aanbieders beter te kunnen beschermen werken alle coderingsbedrijven aan verbeterde versies van hun coderingstechnieken dat cardsharing in ieder geval moeilijker moet maken. Daarbij spelen grote belangen.

Tegenwoordig blijkt de georganiseerde misdaad steeds meer cardsharing te zien als lucratieve bron van inkomsten. Daarbij worden grotere servers die meerdere kaarten van diverse betaaltelevisieaanbieders bevatten aan elkaar gekoppeld en wordt daarvoor maandelijks aan vele Europeanen bedragen van tientallen euro’s gevraagd voor een “abonnement” op deze servers. Het afgelopen jaar werd al in Polen en Frankrijk enkele grotere acties tegen cardsharing gehouden. Hierdoor lijken de servers zich vooral verplaatst te hebben naar landen als Marokko. Niet met elke satellietontvanger kan cardsharing bedreven worden. Het gaat hier vooral om ontvangers die werken met een (gedeeltelijke) open source operating system als Linux Deze moeten daarnaast beschikken over een ethernet aansluiting.

Ook het Nederlandse CanalDigitaal en Vlaamse TV Vlaanderen voeren op dit moment een kaartwissel naar het coderingsysteem Mediaguard3 uit. Dit heeft onder andere te maken met beveiligingsproblemen die ontstaan zijn met de oude Mediaguard2 codering. Een bijkomend voordeel van de nieuwe smartcard is ook dat hiermee diverse mogelijkheden voorhanden zijn in de strijd tegen cardsharing Deze worden op dit moment nog niet benut. De verwachting is echter wel dat wanneer de premiumkanalen die CanalDigitaal en TV Vlaanderen aanbieden definitief zijn overgestapt naar Mediaguard3 de kans groot is dat ook deze providers mogelijkheden gaan aangrijpen om cardsharing te bemoeilijken.

{ bron: SatelliteMagazine }

voor alles is er een oplossing ,zoniet word deze ooit gevonden .

Groetjes Jaap

Ik hoorde dat men de nieuwe beveiliging tegen cardsharing overmorgen zou activeren op de Nederlandse kaarten, dus ben benieuwd.

Black Tiger;200801 zei:
Ik hoorde dat men de nieuwe beveiliging tegen cardsharing overmorgen zou activeren op de Nederlandse kaarten, dus ben benieuwd.

Heej BT. Toch geen 1 april grap he. daar trappen we niet in hoor. (lol)

Vandaag onder vonden dat de seca 3 kaart van CanalDigital het einde in zicht gaat komen.

Heb hem wel weer aan de praat gekregen met een originele ontvanger met de DM 7025/600/7000/800Hd geen mogelijkheid.

Er is nu alleen nog een mogelijkheid om te kijken als je je netwerk uitzet en alleen naar de zenders kijkt van CanalDigital en de open zenders.

Zodra je Cccam aanzet met je netwerk en je share gaat je kaart aanvragen dan is het uit met de pret wegens te veel ECM code's aanvraag.

In de nieuwe kaart zit namelijk een extra beveiliging verstopt die de afgeven hoeveelheid ECM's bijhoud(laten we zeggen de sleutel die terug wordt gestuurd naar je ontvanger als de decodering hierom vraagt) . Normaliter gebeurd dit natuurlijk altijd wel (4-5 seconden) maar in cardsharing meerdere malen over een bepaald tijdbestek (Alle kaarten in de share vragen continu om deze ECM!!). Als deze binnen een bepaald tijdbestek meerdere malen wordt aangeroepen (wat bij normaal gebruik van de kaart niet voorkomt) treed de beveiliging in en wordt de kaart op slot gegooit en moet de klant de provider te bellen om deze weer te activeren. De sharingboys halen ze dus zo gemakellijk eruit! en geen beeld op al die sharingontvangers.
Deze beveiliging kunnen ze schijnbaar op afstand aan en uitzetten.

Grtz/Sth.

Er zullen ongetwijfeld extra beveiligingen tegen sharen in de nieuwe kaarten zitten, maar zo simpel als hierboven wordt beweerd kan ik me niet voorstellen: een fanatieke zapper zou hiermee ook zijn kaart kunnen blokkeren... Er zal dus een behoorlijke marge moeten zitten in het aantal toegelaten ECM's, en dus zal kleinschalig sharen(binnenshuis) in mijn ogen niet gauw onmogelijk worden.

Los daarvan doen de meeste cardservers (ook CCcam) aan ECM caching en zal ??n en dezelfde ECM dus niet opnieuw aan de kaart gegeven worden.

Dit lijkt me een beetje een 1 april gerucht... Het werkt hier overigens prima met een DM7000, een UFS910 en een paar DM500 ontvangers. (binnenshuis)

de kaart zend niks terug dus das niet waar ,wat er wel gebeur is dat de ecm geteld word in de kaart dus teveel ecm is kaart op slot ,wat ze wel kunnen van afstand is een string suren die de kaart weer aktiveert gr jaap

@Stephopper: Wat jij omschrijft is precies waar ik het over heb.

Iemand van Luxsat adviseerde een moderator aldaar om de aanschaf van zijn DM800HD uit te stellen net om die reden. Die wilde namelijk dat apparaat voor CS aanschaffen en kreeg te horen dat die ECM beveiliging deze week geactiveerd zou worden.

We wachten af.... Ik denk echter ook dat ze problemen met zappers gaan krijgen, dus of ze dat lang aan kunnen laten staan... geen idee.

Het spreekt in elk geval berichten van vroeger tijden tegen van mensen die zeiden dat er tegen cardsharing niets te doen zou zijn.
Zeg nooit nooit zei ik toen ook al... en het blijkt maar weer.;)

De berichtgeving omtrent deze "ECM beveiliging" die "(over)morgen" aangezet zou worden hebben wel alle kenmerken van een klassieke 1 april grap trouwens. Vooral het op alle fora krampachtig vermijden van het noemen van de datum is opvallend.

Los daarvan zou het een ontzettend stomme zet zijn van Canal Digitaal om een beveiliging die vrijwel zeker ook nietsvermoedende, niet sharende kijkers problemen zal gaan bezorgen aan te zetten terwijl de kaartwissel nog in volle gang is ?n niet bepaald voor positieve berichtgeving heeft gezorgd tot zover... Commerci?le zelfmoord.

Zoals ik al zei: om problemen voor volkomen legale gebruikers (waar ik mezelf onder schaar, ik share de kaart alleen intern!) te voorkomen zal deze ECM beveiliging grote marges ingebouwd moeten hebben(let wel: TV Vlaanderen heeft op de site zelfs beschreven dat een SmartWi gewoon werkt met de nieuwe kaart!). Wie kan er nu moeite hebben met een smartcard die nog maximaal 10 tot 15 gebruikers of daaromtrent van beeld kan voorzien ipv. vele tientallen of nog meer? Met het bestrijden van cardsharing op commerci?le schaal heb ik geen enkele moeite.

Vooral het op alle fora krampachtig vermijden van het noemen van de datum is opvallend.
Ik heb geen idee op hoeveel forums hierover gesproken wordt. Het kan natuurlijk een 1 april grap zijn. Maar als ik hier lees dat het technisch zeer wel mogelijk is met die kaarten, dan zou het ook niet vreemd zijn als ze zoiets per de 1e van een maand gaan starten. Hetgeen natuurlijk een 1 april grap (als dat het geval mocht zijn) wel geloofwaardiger zou maken.

Commerci?le zelfmoord? Niet echt. Ze zijn immers de enige satelliet provider. Tot 1 juli dat die wet in gaat, zit men nog steeds lekker aan zijn jaarcontract vast. Klachten hoor je wel, maar op de forums, maar het is een minderheid van abo's die gebruik maakt van forums... Nee commerci?le zelfmoord heeft wel wat meer voeten in de aarde.

Je hebt wel een sterk punt betreffende legale gebruikers die veel zappen en intern sharen. Immers, Canal Digitaal heeft een tijd lang intern sharen ondersteunt c.q. zelf apparatuur voor dat doeleinde verkocht.
Aangezien ze er zelf op verdiend hebben zullen ze dat moeten blijven ondersteunen anders hebben ze een probleem met de klanten van die apparatuur of ze zullen restitutie moeten gaan doen.

Zolang er echter geen problemen ontstaan met een man of 10 a 15 zoals je zegt, is de marge meer dan groot genoeg en zullen er daarover geen klachten komen.

Black Tiger;200823 zei:
c.q. zelf apparatuur voor dat doeleinde verkocht.

Doe mij eens een paar linkjes waar dergelijke apparatuur in wordt genoemd welke zij verkopen.
Ik ben wel heel nieuwsgieirg...

Als dit zo is, BT, dan zullen ze toch nooit dergelijke acties doen? Dan lijkt het me dat de kaartwissel allen is ivm met de mogelijke kans dat er binnenkort gehackt gaat worden?

Correct me, if i'm wrong

Black Tiger;200823 zei:
Zolang er echter geen problemen ontstaan met een man of 10 a 15 zoals je zegt, is de marge meer dan groot genoeg en zullen er daarover geen klachten komen.

Precies, die marge zal ingebouwd moeten zijn in de kaart om problemen met twin-tuners en vlotte zappers te voorkomen. En als het commercieel delen van een abonnement onmogelijk wordt kan ik dat eigenlijk alleen maar toejuichen.

Zou het echter zo zijn dat het kleinschalig binnenshuis sharen ook niet meer werkt dan is de kans groot dat ik Canal Digitaal de rug zal toekeren, dan neem ik wel een kabel-abo voor de belangrijkste Nederlandse zenders en gebruik ik de schotel alleen voor de leuke extra's(groot Engels en Duits FTA aanbod, met name).

Ik kan je geen linkjes meer geven Big_G want ze zijn inmiddels gestopt met de verkoop ervan maar ze hadden kortstondig ofwel zoiets als de smartwi of iets soortgelijks op hun eigen webshop staan.
Op Duck of Fun is er ooit nog ergens in een thread aandacht aan gegeven, maar ik ben wat te lui om het te gaan opzoeken.:biggrin:

@JaluMSX: Exact, alhier ligt sowiezo nog een kabel aansluiting voor de kinderen boven. Dus ik lig er niet wakker van dat CD hier weg is want dat is ie al.
Als sharen niet meer gaat ja so what, dan vallen wat zenders weg die toch al niet geweldig zijn.
Ga bijv. alleen maar eens kijken naar het verschil tussen de Duitse en Nederlandse Discovery. Je betaalt er als klant extra voor, zowel in Duitsland alsook in NL.
In Duitsland is er alleen tussen de verschillene documentaires reklame en bij ons in Nederland onderbreken ze de documentaires er 3x per uur voor.
Waarvoor moet je extra betalen als je dan toch nog reklame langs je kiezen krijgt? Terwijl het dus, gezien de Duitse Discovery's, ook anders kan.

Zelfde zie ik ook al gebeuren met de Film zenders etc. Films worden dan niet onderbroken, maar tussen twee verschillende films door krijg je ook al andere reklame te zien dan eigen film aankondigingen en filmnieuws etc.
Het is gewoon graaien bij CD.

Cardsharing is een afgeleide van de Mc Commack hack. Als je voor elk kanaal een kaart hebt dan blijft het gewoon werken(!) Uiteraard zal een aanpassing nodig zijn in de diverse protocollen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan