Nieuwe Gemini

Technodad

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Dit bericht van internet geplukt, ben benieuwd!

am Wochenende wird es wieder ein Release der Gemini 4.5 Enigma1 Images geben.
Es werden erstmal keine E2 Images kommen, soviel sei vorweg gesagt.
Hier schon mal die wichtigsten ?nderungen.

Neu:
* Einlesen der aufgenommen Filme bei jedem Men?aufruf oder nur einmal beim Start (BP->Extra->Aufnahme)
* Aufnahme im neuen Enigma 2 Format (*.meta Dateien) oder wie bisher als "recordings.epl" (BP->Extra->Aufnahme)
* BP-Hauptmen? umgestellt
* zus?tzliche Informationen jetzt unter Men?->Informtionen neue Optik
* Ger?te-Manager f?r HDD / DVD / CF / USB
* Jukebox reaktiviert (auf Wunsch eines netten Users Augenzwinkern ) bitte als Addon nachinstallieren
* Treiber f?r USB-Cardreader (Chipset FTDI und PL2303) jetzt im Image f?r USB-Boxen mit drin, werden aber nicht geladen!

Fix + Update:
* Dreamnetcast (gleichzeitig Fernsehen und Internetradio)
* RSS-Reader
* Wettervorschau (jetzt mit Favoriten-Verwaltung)
* SWAP
* User-Script
* siehe CVS
* BP-Wiki ?berarbeitet http://wiki.blue-panel.com/index.php/Das_Blue-Panel

eendenteam;194116 zei:
Klopt ze zijn net beschikbaar gekomen.

Kijk hier voor 7000 of kijk hier voor 7020

Dank jullie wel,

Ik zat heel de dag al te zoeken naar een falsh voor de 7020 si.

Ik ben een nieuwe dreambox gebruiker.
Gisteren heb ik een dreambox gehaald, en heb hem nu aan de praat gekregen.
Schotel ingesteld en de kanalen doen het eindelijk.
Maar dit alles met de orginele firmware.

Heb een backup gemamaakt, en wil nu de Gemini erop zetten met de Dreamup.
Weet iemand mischien welke stappen ik allemaal moet nemen, waar ik aan moet denken.

met vriendelijke groet,
Memorandus

Hoi,

Een nieuwe image op een 7020 zet je er gewoon op via je browser op de computer.
Kijk wat het ip adres is van je dream, dan helemaal uitzetten, knop achterkant dreambox.
Terwijl je de box weer aanzet de linker onderste knop op de voorzijde ingedrukt houden en als het goed is komt daar ook weer het ip adres van de dream.

In de browser tik je http:// jou ip dreambox in en je ziet een scherm op je computer, via dat scherm flash je de box dan.

Erg simpel toch....

Voorwaarde is wel dat je de dreambox in je netwerk hebt hangen....

Succes

Dank je wel Technodad,

De image is gelukt maar ben nu de kanalen allemaal kwijt.
Ik heb de kanalenlijst die ik ervoor hed er weer in gedaan maar krijg geen beeld.

Ik had een volledige backup voor ik begon.
Is het mogelijk om op de een of andere manier alleen de instellingen voor de schotel terug te lezen.

Groetjes,
Memorandus

Ik ben er al uit,
Hij doet het weer, heb de schotel opnieuw uit moeten richten.

Dank zij jullie site ben ik al aardig op weg om de dreambox door te krijgen.

Dank aan idereen die hier hun kennis delen waardoor ook mensen die er pas mee beginnen snel met de dreambox overweg kunnen.

Met vriendelijke groet,
Memorandus

memorabel dus :biggrin:

Fijn dat het weer werkt en ook nog wat geleerd.

Dat is maf een nieuwe image erin en dan je schotel opnieuw uitrichten.

Volgens mij heb je vergeten tenminste als je een draaisysteem hebt om je geografissche posities in te vullen bij de motor .

Hallo Matrix,

Sorry mischien een verkeerde term gebruikt.
Niet op dak de schotel uitgericht, maar het had denk ik wel met de stand van de schotel te maken.

Je hebt helemaal gelijk, de rotor instelling met de lengte en de breedtegraad was denk ik in de eerste plaats mischien de oorzaak.

Ik heb nog een Humax staan, toen hij het na de nieuwe image niet meer deed had ik hem daarop aangesloten en naar beeld gezocht. Blijkbaar heb ik daarmee de begin stand van de schotel verdraaid.

En vervolgens precies zoals jij zegt de geografissche posities via internet opgezocht en deze ingevuld. Dit alleen hielp niet. Hij draaide wel maar de posities stonden niet goed.

Dus de schotel weer op de Humax aangesloten en deze naar verschillende satelieten gedraaid en dan opnieuw op de dreambox. Na heel veel geprobeer had ik, ik dacht op de serius beet.

Wellicht dat ik nu weer wartaal uit kraam maar ik ben pas 2 dagen met de dreambox bezig en hoop heel snel veel van jullie te leren.

Dank je wel,
Memorandus

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan