Nieuwe gemodificeerde ruDREAM image

• Topic starter satellite eu
  • Startdatum
S

satellite eu

Ik heb inmiddels weer 'n nieuw bewerkte ruDREAM image online gezet (kijk voor m'n site naar de www-link) Ik heb hierin de laatste Mgcamd & Newcamd Emu verwerkt (vanwege legale redenen geen UCAS) Tevens heb ik er de laatste settingslijst vd. Astra/Hotbird/Thor & Sirius in verwerkt.

Als gimmick heb ik de backgrounds vd. MP3 radio module & de gewone radio module aangepast.

Deze image moet je flashen met FlashWizard 2.0 & bevat GEEN KEYS! (PM's over keys beantwoord ik dan ook niet)

Hallo Satellite EU.

Kan je me aangeven of het mogelijk is om een optie te maken waarbij je de CF kan mounten NAAST de mount van de HDD?

Ik vind nl dat dit de meest storende factor is van alle image's. Ik moet mijn HDD unmounten om mijn CF te mounten.
Nu wil ik bv foto's van CF direct op mijn HDD pleppen... en dit gaat gewoon niet.

Dit heeft zeker te maken met de lun in /dev...

(allicht kernel technisch) Doe mij eens een verhelderend antwoord.

G

Heb al diverse malen geprobeerd te werken met Flashwizard maar deze geeft problemen. Hij geeft ieder keer een foutmelding met msg "Dreamflash is installed but some files are missing (probably after a re-format of the device). Do you want to reinstall Dreamflash now?". Wanneer ik ja zeg installert ie de files opnieuw maar blijft deze foutmedling geven. Ik gebruik een CF om mn images op te slaan. Zit het probleem soms in het feit dat een CF gebruik ipv een usb-key of hdd?

Is er een manier om die fwz-bestanden uit te pakken?

bvd Angelo

@BiG_G

Nee, helaas zit deze bug in alle images. Alhoewel dit eigenlijk niet echt 'n bug is, aangezien 'n CF card 'n IDE device is, net zoals 'n Harddisk & zo behandeld 'n Dreambox 'm dan ook.

@Angelo

Als je bedoeld dat je Dreamflash wilt installeren op deze image; dat gaat niet lukken, aangezien deze bug ook in de orginele ruDREAM zit. Ik ben ook heel lang bezig geweest om 't geinstalleerd te krijgen, maar mij lukte 't helaas ook niet :(

Hoe je .fwz files moet uitpakken weet ik zelf ook niet, omdat FlashWizard 2.0 nog niet zo lang uit is, is er eigenlijk (nog) niks bekend over dit bestandsformaat.

Ik hoop iig dat iedereen hier die deze image uitprobeerd evt. bugs vermeld, zodat er weer wat verbeterd kan worden. Ik zal proberen of ik al deze bugs kan doorspelen aan 't ruDREAM team. Er is iig 1 persoon daar, die goed Engels kan (helaas is m'n Russisch net zo goed als m'n Chinees ;) )

Originally posted by satellite eu
@BiG_G

Nee, helaas zit deze bug in alle images. Alhoewel dit eigenlijk niet echt 'n bug is, aangezien 'n CF card 'n IDE device is, net zoals 'n Harddisk & zo behandeld 'n Dreambox 'm dan ook.

Yep, dat vermoeden had ik al.
Wellicht is het wel mogelijk om een nieuw device in /dev te maken, wat dus mogelijk maakt om de tweede ide plek aan te spreken (het is immers een mount probleem).

Naja, ik zal er ook nog over buigen...

thx,

G

tot nu toe vind ik deze erg prettig werken, moet wel ff wennen aan de andere toewijzing van knoppen..

een bugje (denk ik?) in videostand : als ik een fragment afspeel zie ik wel de minuten maar geen seconden, ze staan er wel maar worden overlapt door de titel van het fragment

@Loek

Ik ben die knoppenindeling gewend van m'n Humax & andere ontvangers, maar als je 't wil veranderen, dan moet je naar setup > expert settings > remote control gaan & 'm op Enigma Default zetten.

Wat die titels betreft, da's idd. lastig soms, maar de titels worden volledig weergegeven, dus dat overlapt elkaar.

ok bedankt, vind de bediening (als je er aan eenmaal aan gewend bent) toch wat plezieriger.. dat overlappen is alleen wanneer er iets afspeelt wat langer dan 99,9 minuten is (100 en meer dus) anders heb ik geen problemen gevonden :)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan