Nieuwe Linux receiver

Guardian

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
128
Punten
63
Technomate Linux 9100 SUPER.

Specification

Fully DVB compliant
Linux open source ; Standard Linux API
Getting various Linux applications
252MHz IBM PowerPC Processor (350MIPS)
Internal Hard Drive (HDD) support for PVR
Multi-Slot Flash Memory Card: SD, Olympus, Memory Stick, MMC, Smart Media Card etc. supported
10/100M Ethernet interface
72MB SDRAM Memory (64MB for Software Memory + 8MB for Hardware Memory)
16MB Flash Memory
2x Smart card slots
S/PDIF interface (Optical & Coaxial) for Dolby bit stream out
Sharp Tuner (2~45 Msps, SCPC scan)
1x Common Interface (CI) slot
Firmware/Software upgrade through: Serial (RS232C), Memory Card, Ethernet & Internet
Unlimited TV/Radio channel storage
Very quick channel change time ; < 1 second
Support multiple LNB switching control (DiSEqC 1.0, 1.1 & 1.2)
Full automatic satellite/service scan
Smart Electronic Program Guide (EPG)
OSD & VBI Teletext
Variable aspect ratio (4:3, 16:9)
24 OSD Language menu
Programmable event timer
Subtitle
Parental Control
C & Ku band reception
Video Out: RGB, CVBS, S-Video & YPbPr selectable

Beschikbare images:

DS team
Juliet
UR

All emu's work:biggrin:

Vanaf volgende week bij BNC Groningen

Staat hier nu 3 dagen in test omgeving en ik moet zeggen hij doet niet onder voor mijn db7000, geteste emu's CCcam 2.03 en gbox 2.1b. (gewoon in het download menu te halen)

Heb inmiddels 4 images getest, beste images:

UR09 beta
DS-team32v2

de ur10beta2 en de darkstar presteren minder.

Heb nog een hoopje fotos maar ja hier geen bijlagen te plaatsen

Guardian;181098 zei:
Staat hier nu 3 dagen in test omgeving en ik moet zeggen hij doet niet onder voor mijn db7000, geteste emu's CCcam 2.03 en gbox 2.1b. (gewoon in het download menu te halen)
Dank voor de info. Helaas geen HDTV mogelijkheden. Je schrijft dat die niet onder doet voor je db7000, maar is die gelijk, beter of veel beter dan de db7000. We doelen m.n. op de tuner want die is in de db7000 gewoon bagger. Of doel je met niet onder doen alleen op de emu(-resultaten)...

Met onderdoen bedoel ik:

- beeldkwaliteit ( ik verbeeld me dat het iets helderder/scherper is)
- tuner is idd beter
- emu resultaten zijn gelijk

Op het moment heb ik er een 80gb maxtor 7200 rpm in deze werkt probleemloos ( is een schijf die ik uit mijn 7000 gehaald heb omdat de 7000 er niet echt lekker mee werkte toen een 5400 rpm erin gedaan en de problemen waren over op de 7000 ).

Oja en het geluid is gewoon 100% beter dan een dream

Wat in 4 jaar nog nooit gebeurd is in huize Guardian:

De DB7000 staat al 4 dagen werkeloos in de tv kast, die TM9100 super doet gewoon precies hetzelfde (misschien wel iets beter).

In Flash nu ur09 beta2 met CCcam 2.03 (werkt perfect!!)
Inmiddels ook multiboot geinstalleerd in multiboot(op mmc) draait DS team 3.23V2 ook perfect met CCcam 2.03.

Heb ook gbox 2.1b getest en deze draait ook geweldig.

Lijkt erop dat DMM die 7020 moet gaan dumpen voor 200 euro minder dan nu of van de markt gaan halen

Dank voor de postings. We hebben een Triple Dragon er bij aangeschaft. Eens kijken wat die doet.

de technomate9100 linux super werkt perfect staat hier inmiddels 12 dagen aan en geen problemen mee ondervonden. werk wisselend met ur9-beta2 en dsteam32v2
grtz nikkeltje

Ja het gaat hard in Technomate land inmiddels:

UR10 beta4 en DS team V3.3 final.

De box draait nu met UR10 beta4 in flash en DS team V3.3 in multiboot.

UR10 beta4:

Nog 2 kleine bugjes:

- De DHCP server wordt standaard als service opgestart dus bij elke reboot/restart zijn je netwerk instellingen weg en draait ie weer op DHCP.
- De rode knop op de ab voor subservices werkt maar 1x als je de enigma even herstart doet ie het weer ( maarja dan wel netwerkinstellingen weg)

DS TEAM V3.3 final

Deze draait bij mij in multiboot en ik heb nog geen bug kunnen ontdekken

De TECHNOMATE9100 LINUX SUPER Inmiddels 18 dagen aan de spanning en nog geen freezes of andere rare dingen gebeurt.Zit dsteam32v3 in de flash.Werkt dus echt GOEDDD
grtz nikkeltje

hier hetzelfde draai de 3.3 en werkt prima dreambox kan wel inpakken met zijn belachelijk hoge prijs ,beeld is beter en is erg rap de dreambox staat in de hoek gr jaap

dreambox kan wel inpakken met zijn belachelijk hoge prijs
Is hij vergelijkbaar met de Dreambox 7020? Gezien die een grotere flash heeft dan de 7000 boxen?

Enneh... belachelijk hoge prijs? Dat impliceert dus dat deze Technomate een heel stuk goedkoper is. Wat kost deze Technomate dan zo ongeveer?

prijs is nu 249 voor de verzending met de post komt er 15 euro bij of als je in groningen woont kun je hem afhalen als het gepermiteerd is wil ik het adres ook wel vermelden ik hoor het graag groetjes een zeer tevreden jaap met zijn technomate9100plus.

ps ik heb er geen aandelen in lol

oja technomate plus = super dus dit is hem ,Technomate Linux 9100 SUPER kleine verschrijving gr jaap

Goh zeg, da's echt een behoorlijk prijsverschil als dat ding echt zo goed is. Cool!

Heeft BNC in Groningen die niet meer (tel. 050 313 8010)?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan