Euh... als we dan TOCH aan het lezen zijn, lees dan eens goed..... Hij heeft uitsluitend de keuze -met- bijbetaling. Bij een garantie ook nog eens 250 euri bijbetalen is erg wrang.
Hij kan dus beter zijn geld terug vragen.
Voor zover ik weet is het zo, dat indien een apparaat binnen de garantie stuk gaat, de leverancier verplicht is het te (laten) repareren zonder bijkomende kosten.
Is dat niet meer mogelijk, dan is hij verplicht ofwel
1.) Het apparaat te ruilen voor een nieuwe
2.) het aankoopbedrag terug te betalen
3.) een gelijkwaardig apparaat te leveren met dezelfde mogelijkheden, daarbij gelden de volgende zaken
a.) Het apparaat mag niet goedkoper zijn dan de aanschafprijs van het originele apparaat of leverancier moet het verschil bijbetalen.
b.) Leverancier mag ook een duurder apparaat leveren, doch ook daar mag geen toeslag voor gevraagd worden aangezien het originele apparaat immers binnen de garantie valt.
c.) Leverancier mag wel een toeslag vragen, maar dan mag de toeslag niet meer bedragen dan het verschil tussen het originele aankoopbedrag van het originele apparaat, en de nieuwprijs van het nieuwe apparaat, met dien verstande dat hij op het nieuwe apparaat dan ook weer de volledige garantie krijgt, en vooral op dat laatste moet je dus ook goed letten, dat je ook weer nieuwe garantie krijgt omdat je immers een nieuw apparaat koopt.
Als de leverancier dus niets kan, en bij zijn toeslageis blijft, dan is ie bij mijn weten verplicht je het aankoopbedrag van het originele apparaat terug te betalen. Je bent als klant niet verplicht akkoord te gaan met deel c.).
Nu weet ik niet wat die Humax gekost heeft, maar in dat geval is het misschien wel verstandig je geld terug te vragen en dan elders een Dream te kopen of elders een Humax 5400 te kopen.
Tenzij Frogman natuurlijk een van de twee aangeboden ontvangers hebben wil, dan neemt ie optie c.) alleen weet ik dan niet welke keuze beter is.