nieuwe PC

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
6
Punten
38
Leeftijd
60
Ik zie door de bomen het bos niet meer, en heb ook geen zin (tijd) om me er heel erg diep in te verdiepen.
Mijn huidige PC: Fujitsu Siemens Core 2 Quad (staat op de buitenkant) is me nooit goed bevallen.
Gelukkig rammelt ie nu zo hard, dat zelfs mijn vrouw hem zat is, en ik iets nieuws uit ga zoeken.
Nier gehinderd door enige kennis klik ik wat in de rondte op het www, maar wat moet ik nu kopen?
Het ding staat zowat de hele dag aan, downloaden moet er ook veel en snel gebeuren, de connectie naar het internet is dik in orde met een UPC 64mb aansluiting.

Wat ik wil:
harde schijven met heel veel ruimte voor mijn speelfilms,
fatsoenlijk geluid,
en nooit ergens op hoeven wachten, want ik ben erg ongeduldig :)

Wie heeft er iets zinnigs over te vertellen, graag in Jip en Janneke taal :biggrin:

Aldi heeft altijd veel kompjoeter voor weinig geld , Volgens mij was er onlangs weer een aanbieding

Ik denk dat het beste is om zelf iets samen te stellen met losse componenten. Maak een lijstje met je wensen en zet er een prijs achter.

Bezuinig niet te veel op het moederbord omdat daar bepaald wordt hoe de hardware moet werken. Vaak hebben deze al een onboard audio maar kijk of er voldoende plek is om extra kaarten te plaatsen zoals een goede videokaart en soundkaart etc.
En mocht je geld over houden, koop dan voor je films een externe HD.

Koop ook niets van HP, compaq of Dell want daar kan je vaak niks in wijzigen.

Grt Parabolica.

Ik zal de Aldi eens in de gaten houden, nu hebben ze even niets.
@Parabolica, vroeger bouwde ik zelf mijn pc's ja, maar ik ben nu gewoon niet meer bekend met huidige stand van techniek, en ik heb er net zoveel zin in om me in te lezen.

Ik heb vandaag het volgende aangeschaft bij Computerland.

Een Asus met Intel Core i5.

Gelijk bij Micom een SSD 60 GB schijf gehaald (voor 100 euro) en deze als C schijf ge?nstalleerd.
Werkelijk een super flitsend systeem.

Productbeschrijving Advanced Power Asus Pro5
Model Hoogwaardige Asus V7-P7H55E behuizing - Midi tower
Processor Intel Core i5 750 - 2,66GHz - 8MB
RAM 4GB DDR3
Kaartlezer 6-in-1 geheugenkaartlezer
Harde schijf 1TB - SATA - 7200rpm - 32MB
Optische opslag Dual Layer DVD?Rewriter
Graphics controller ATI Radeon HD5670 - 512MB
Besturingssysteem Systeem is exclusief besturingssyteem
Interfaces USB 2.0, RJ45 (Gigabit LAN), S/PDIF-out (Optical), 7.1 channel surround sound, VGA, DVI, HDMI

Totaal was ik 799 euro kwijt.

Ja, er zijn diverse opties mogelijk.

Je kunt ook bij internet winkels vaak hele systemen kopen (en afhalen).
Ik zag toevallig dat cool-prices failliet was, dat was ook een goede.
Maar alternate is er ook nog en dat is een echt grote Europese.
Het beste is echter zoals parabolica zegt je eigen ding te bouwen.
Maar dat kost inderdaad wat tijd.

Ikzelf kies ook altijd voor bv asus moederboards.
En meestal Nvidia IO/audio enzo.
Ik heb op diverse plaatsen gelezen dat men de voorkeur gaf aan Nvidia boven ATI.
Anyway, ze hebben hier altijd uitstekend voldaan.

Grtz.

Ik zelf ben overgestapt naar een laptop. Compaq 17 inch Windows7 64 bits geinstalleerd.
windows score is:
processor 5.6
geheugen 5.6
Grafisch aero 3.8
Grafisch spellen 5,4
Harde schijf 5.9

Op zich lekker snel

Die presteren behoorlijk, makkelijk, scheelt je een hele buro vol rommel , en energie zuiniger kan haast niet.
Geluid is niet mijn grootste must als ik geluid wil dan plug ik hem op de audio installatie , spelletjes heb ik wel gehad.

Harde schijf 500Gb en als dat niet genoeg is plug ik er een esata in.

Ik heb de desktop verbannen naar een slaapkamer en daar staat ie nu te stoffen.

Over een tijdje niks meer waard en misschien een leuk bakkie voor de kleinkinderen alhoewel die nu al liever achter de laptop zitten.

Een laptop is inderdaad erg makkelijk en neemt minder plaats in.
Vorig jaar een Medion 18,4 inch aangeschaft dualcore en 500 GB HDD.
Mooi ding werkt ook lekker snel, en staat bij ons in de huiskamer voor de mail en even snel iets op te zoeken. Sinds kort beschikken we ook over een Ipad die ligt op het nachtkastje en wordt hoofdzakelijk gebruikt om Epub (boeken) op te lezen en natuurlijk ook om te internetten.
De reden van aanschaf desktop was videobewerking, dat gaat gewoon een stuk soepeler op een snelle desktop. Voor desktop kies ik al jaren voor Asus lekker betrouwbaar en altijd up to date met upgrades.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan