Nieuwkomer vraagje

P

pwdepaauw

Goedenavond allemaal ik heb een probleem waar ik niet uit kom

Ik hoop dat u mij kunt helpen

Ik heb een satelietschotel en decoder gekocht met smart card van canaldigital van een kennis de philips DSR2210

Nou heb ik beeld op de nederlandse zenders en op alle andere zenders maar als ik de kanalen binnehaald in de decoder slaat hij een aantal voorkeuze zenders over

Dus 1 2 3 4 5 dan gaat hij naar 10 en dan naar 15 dus BVN op 14 en Sbs 6 slaat hij gewoon over .

Die geeft hij dan ook niet in de volgorde kanaal 14 kent hij niet hij geeft dus ook geen beeld en kan hem ook niet op het kanaal zetten

Ik heb het een aantal keren geprobeerd en ook via de normale volgorde en de canal digital volgorde

Kunt u mij misschien zeggen hoe dat komt waarom ik kanaal 14 of BVN niet in de lijst krijgt

Of doe ik gewoon iets verkeerd

Mvg peter

Hoi!

Ik denk dat bepaalde zenders geblokkeerd staan in de 2210 (als je in de zaplijst kijkt staat er een kruisje voor);

Ik weet dat je deze kruisjes kan verwijderen, ikzelf heb die functie nooit gebruikt dus ik zal eens kijken of ik de gebruiksaanwijzing nog kan vinden.

(Daar staat het in)

Groetjes,

Bones.

Bones added 11 Minutes and 55 Seconds later...

Kan de handleiding niet meer vinden, maar volgens mij moet je naar

Menu,

Voorkeurkanalen kiezen

en dan alle kruisjes weghalen (voor de zenders dus)

Bij mij staan er in ieder geval geen kruisjes voor de voorkeuzekanalen.

Succes!

Bones.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi pwdepaauw en Bones, beiden welkom op het satellite FUN board !

Op je afstandbediening heb je ook zo'n kruisje.

Dat is een rondje met 4 diagonale streepjes eraan.

Door op dat kruisje te drukken, schakel je de functie die "Bones" bedoelt aan of uit.

Deze functie is bedoeld als simpel kinderslot.

Wanneer deze functie is ingeschakeld, kun je die zenders niet meer kiezen door pijltje op of neer te drukken, ook die op het front van de ontvanger.

Dus dan zet je zo'n kruisje bij de zenders die minder kind vriendelijk zijn, en leg je de afstandbediening ergens waar die kids er niet bij kunnen.

Je kunt deze zenders wel kiezen door rechtstreeks het programmanummer op die afstandbediening te drukken.

Je kunt ook op de witte toets "E" drukken wanneer je op een Nederlandse zender staat.

Dan krijg je een mini programmalijstje te zien, rechtsonder op het scherm.

Je kunt met pijltje omhoog en omlaag een zender kiezen en deze bekijken wanneer je op OK drukt.

Met links / rechts kun je een hele pagina achteruit of vooruit.

De zenders die "Bones" bedoelt staan ook in deze lijst.

Maar ik denk dat je een ander probleem hebt.

Zo te zien mis je alle zenders op de transponder met frequentie 12574.

Dat zijn SBS 6, Net 5, Veronica, TMF, BVN, Film1.3 en nog wat zenders.

Deze zenders zijn gevoeliger voor uitval van het signaal dan de meeste andere zenders.

Meeste want eigenlijk is de transponder met frequentie 12515 nog meer vatbaar daarvoor, en das de transponder waarop Ned.1,2,3 zitten en die heb je wel.

Je kunt eens kijken of je die transponder kunt zien.

Hiervoor ga je naar menu, dan naar 6, dan naar 1 signaalmeting (ofzo).

Dan kies je toets A of B (een van die gekleurde) om de antenne instellingen aan te passen.

Welke toets je moet hebben staat op je scherm.

In dit scherm zie je boven aan of je astra of een andere satelliet wil meten.

Deze text is wit, en dus gemarkeerd om te bedienen.

Met pijltje links / rechts keis je nu andere satelliet, want je wil een specifiek signaal meten.

Nu kun je naar beneden en vul je de volgende gegevens in (ik weet niet precies in welke volgorde ze staan en misschien staan er 1 of 2 niet vermeld, die sla je dan over).

Frequentie is 12574 (intypen)

Polarisatie is Horizontaal (pijltje links / rechts)

FEC (waarschijnlijk niet vermeld) is 5/6 (links / rechts)

Symbolrate is 22000 (intypen)

22 KHz is ingeschakeld (ja) (links / rechts)

DiSEqC maakt niet uit.

Wanneer je deze zaken hebt ingesteld, moet je het signaal balkje zien uitslaan en groen worden.

Wanneer dit niet het geval is, heb je een verkeerd signaal.

Ik zeg verkeerd, want van flipsen weet ik dat ze ook problemen kunnen hebben met te sterke signalen en dan is ie dus niet te zwak...

Laat even weten of je verder geholpen bent en of je een signaal kunt zien.

ja ben ik weer IK HEB BEELD OP BVN

Ik heb gedaan zoals beschreven maar kreeg geen ontvangst als ik dat deed

Heb deschotel opnieuw een stukje gedraaid en kreeg nu wel ontvangst.

Daarna de kanalen weer geladen en toen kwam bvn op kanaal 346 terecht en ik heb hem op 1 gezet maar krijg nu alleen geen 1 2 en 3 meer op de ontvaanger toen terwijl ik wel de canal digitaal lijst heb geladen ????

Zat ik ernaast of moet ik nu nog wat beter uitrichten

Het richten van je schotel luistert vrij nauw.

Je zegt dat je BVN nu wel hebt, maar 1 2 en 3 niet.

Heb je de rtlletjes nog wel dan ?

Of heb je nu eigenlijk alleen maar BVN ?

Wanneer dit laatste het geval is, heb je teveel gedraaid.

Waarschijnlijk heb je je schotel 6 graden meer naar rechts laten kijken (van achter de schotel gezien).

Je kijkt dan niet meer naar de Astra satelliet op 19,2 graden oost, maar naar de Hotbird satelliet op 13 graden oost.

Daar zit BVN dus ook.

Je moet in dat geval terugdraaien naar links (van achter de schotel).

Wanneer je een signaal meet op je scherm, moet je de schotel vast draaien, maar niet heel strak.

Dit geldt ook voor de hoogte instelling.

Nu kun je telkens een klein tikje tegen de bevestigingsbeugel van de schotel geven, zodat deze een heel klein stukkie verdraait.

Let ondertussen ook goed op het balkje van de signaalsterkte: word ie weer minder, was dat laatste tikkie teveel.

Dan doe je hetzelfde met de hoogte.

Maar voor je begint, zorg er eerst voor de de ontvangstkop goed hangt.

Meestal is dat met de kabelaansluiting recht naar beneden.

Hangt dat gedraaid, dan krijg je kruispolarisatie.

Dat levert dus ook ontvangstproblemen op, omdat horizontaal uitgezonden kanalen dan worden gestoord door verticaal uitgezonden kanalen.

Eh, nog even over die ontvangstkop.

Kun je omschrijven hoe die eruit ziet ?

Want ook dat kan van belang zijn voor een juiste uitrichting van je schotel.

Mijn lnb kop is van het merk skyware type sx1019

3112 298 02031

kr12d 503 00177

en de schotel zelf is een beetje ovaal.

de kop zelf is wel rond.de aansluiting zit op de kop onder aan de voorzijde

Ik had de 1 2 en 3 wel en toen via de ontvanger op andere sattelliet gezet standaard stond hij op astr 1 g nu op andere en de waardes zoals opgegeven ingevuld.

Toen was ik het signaal kwijt en heb toen wel iets aan de schotel gedraaid toen kreeg ik weer signaal groen 4 en heb toen de zenders weer geladen en toen had ik 1000 zenders waaronder bvn maar de andere nederlandse zenders ben ik kwijt.

Ik had ook de instelling canaldigitaal gebruikt

Dus jij denk dat ik nu op de hotbird zit

Ik zal het morgen nog eens proberen

Alvast bedankt peter

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan