Nieuwsbrief CANALDIGITAAL 2005, nr 10 Activeren of heractiveren van smartcard via sms

The Wizzard

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
3
Punten
38
Leeftijd
59
Activeren of heractiveren van smartcard via sms
Vanaf maandag 6 juni is het mogelijk om een activatie- of heractivatiesignaal aan te vragen via sms.

Het (her)activeren van de smartcard werkt uiterst eenvoudig:
? Toets all??n het smartcardnummer in zonder enige toevoeging!
? Stuur het sms-bericht naar telefoonnummer: 06-44 300 300
? Uw aanvraag is klaar!

Het systeem herkent zelf of het om een nieuw te activeren smartcard of een heractivatie gaat. Het (her)activatiesignaal wordt direct nadat de sms bij CANALDIGITAAL is binnengekomen, verzonden. Hiervan krijgt men geen bevestiging! Binnen een half uur na het verzenden van het bericht, zal de (her)activatie signaal bij de decoder aankomen. Zorg er voor dat de smartcard in de ontvanger zit en aan staat op ??n van de Nederlandse zenders.

Deze service is tegen het normale sms-tarief. CANALDIGITAAL rekent hiervoor geen kosten.

Activatie (pre-enabling)
Bij aankoop van een nieuwe smartcard geeft een smartcard nog geen beeld. Om het CANALDIGITAAL-zenderaanbod (tijdelijk) te kunnen ontvangen, moet de nieuwe kaart eerst geactiveerd worden, het activeren van een nieuwe smartcard kan slechts eenmalig worden uitgevoerd! Binnen 2 weken na aanvraag van dit signaal moet het inschrijfformulier zijn verwerkt, anders valt het beeld uit op het CANALDIGITAAL-zenderaanbod.

Let op dat u eerst alles installeert, stop de smartcard in de ontvanger en controleer de ontvangst via een van de Free to air-kanalen (bijv. BVN, kanaal 14)! Vraag pas als alles werkt het signaal aan!

Heractivatie
Als een smartcard enkele weken buiten gebruik is zal er geen beeld meer vertoond worden op het CANALDIGITAAL-zenderaanbod. De smartcard heeft dan de maandelijkse update van de beveiligingscodering gemist, om weer beeld te ontvangen is een heractivatiesignaal nodig. Dit kan dus nu ook via sms.

De (her)activatie mogelijkheden op een rij:
? Sms naar 06- 44 300 300
? Internet: www.canaldigitaal.nl (Service)
? IVR-systeem

--------------------------------------------------------------------------------

This email and any files transmitted with it are confidential and
intended solely for the use of the individual or entity to whom they
are addressed. If you have received this email in error please notify
the system manager and contact us. In that case we also request
you to destroy the email and to neither use the contents or disclose
them in any manner to third parties because the message may contain
confidential information which may be protected under Dutch law.
This footnote also confirms that this email message has been swept by
MailMarshal for the presence of computer viruses.

CANAL+ Services B.V. / CANALDIGITAAL B.V.
www.canalplus.nl www.canaldigitaal.nl

En dus werkt dit systeem gewoon net als op de website maar dan alleen zonder notificatie dat je toch duur moet gaan bellen om geactiveerd te worden.

"U heeft reeds een activatie signaal aangevraagd. Indien u nog geen beeld heeft probeer het dan later opnieuw of neem contact op met 0900-9323 (? 0,20 p.m.)."

Alweer wat nieuws,Oh dat was toch nog weer een greep uit de toverhoed van Anaal+

Neem mijn woorden terug, activering via de sms gelijk ontvangen terwijl het via de site dus niet ging.

Wel voor de zekerheid via de Nederlandse mobil van mijn dochter laten doen, ik denk dat als zij mijn Spaanse nummer in dit weliswaar geautomatiseerde systeem zouden zien de "pret" van korte duur zou zijn

Gr. Lagos

Originally posted by Lagos
Neem mijn woorden terug, activering via de sms gelijk ontvangen terwijl het via de site dus niet ging.

Wel voor de zekerheid via de Nederlandse mobil van mijn dochter laten doen, ik denk dat als zij mijn Spaanse nummer in dit weliswaar geautomatiseerde systeem zouden zien de "pret" van korte duur zou zijn

Gr. Lagos

Denk je nou echt dat ze daar enige interesse voor hebben?

Wat maakt het CD nou uit waar je woont? Ze vinden het prima hoor, levert extra inkomsten op.

Het is alleen een regel dat het officieel niet mag, ivm contracten over auteursrechten etc.

En als je je oproepnummer niet mee verstuurd?????????

Dit onderwerp is hier al te vaak besproken maar geloof mij maar dat als jij belt en zegt dat je buiten Oland zit gaat de stekker gelijk uit je kaart, dus probeer het maar niet.

Gr. Lagos

Dit heractiveren van de smartcard met SMS'je is een perfecte uitkomst voor alle camping gasten.

Daar staan nogal receivers die regelmatig een update missn en een kompjoeter met internet is daar niet voor handen.

Dus ik vind dit nog zo gek niet.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan