Nieuwsgierige Canal Digitaal

marie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
36
Wat zal de reden zijn,dat je bij verandering van je abbonement aan Canal Digitaal moet opgeven,wat voor ontvanger je hebt?

Wat kunnen ze met die wetenschap?

En ben je verplicht juist te antwoorden,of is het anders "valsheid in geschrifte" ?

Een andere vraag,die hier op aansluit:Kan Canal Digitaal mijn ontvanger beinvloeden,d.m.v. de smartcard?

Ben benieuwd,wat hierover bekend is,vr.gr.George

Hoi marie (George)

Vwb vraag 1. Denk ik dat ze willen weten of je HD kan ontvangen, heb je geen HD-ontvanger dan kan je tegen een speciaal bedrag een HD ontvanger kopen bij hen. (je krijgt dan een of andere korting).

Vwb vraag 2. Ze kunnen je smartcard uitzetten.

Maar je kan alleen de HD-zenders ontvangen dmv de oranje Seca3 kaart.

Marie, Bones heeft het volgens mij bij het rechte eind.

Maar als je nu eenmaal een ontvanger van hun hebt stel dan maar eens wat vragen terug, bijvoorbeeld wat kan er met de utp aansluiting die achter de ontvanger zit....

Ik heb de vraag even naar hier verplaatst aangezien het niet om satellietnieuws gaat.;)

Even een paar korte antwoorden.

1.) Zie antwoord wat Bones gaf. Heeft vermoedelijk commerciele redenen.

2.) Ze kunnen daarmee indexeren hoeveel klanten nog naar het "oude" digitale systeem kijken, dus niet-hd en hoeveel klanten nog met niet-goedgekeurde ontvangers kijkt.

Uiteraard gaat het daarbij alleen om klanten die een pakket afnemen wat voor hun ook interessant is, dus de wat duurdere pakketten. Als klant met het standaardpakket van 9,95 ben je niet interessant genoeg tenzij ze je iets kunnen verkopen.

3.) Nee. Ze kunnen je niet verplichten die vraag te beantwoorden, als jij dat niet kenbaar wilt maken is dat jouw zaak en dus zeer zeker geen valsheid in geschrifte. Er staat niet in hun AV dat klanten verplicht zouden zijn hun materiaal bekend te maken. Dat zouden ze volgens mij juridisch niet eens in hun AV mogen opnemen al zouden ze dat al willen.

4.) Neen. Ze kunnen en mogen alleen je smartcard beinvloeden, waarbij ze zich ook nog eens moeten houden aan het contract wat ze met jou hebben afgesloten.

Dus zomaar uitschakelen, zelfs als test, is feitelijk niet toegestaan omdat ze dan willens en wetens de gebruiker benadelen c.q. met opzet een wanprestatie uitvoeren.

Probleem is alleen dat je er niets tegen kan doen omdat ze een monopolie hebben.

Mochten ze je ontvanger beinvloeden (als dat al zou kunnen) via de smartcard, dan kun je ze gelijk een proces aan de broek doen, wegens het illegaal wijzigingen aanbrengen in andermans eigendom, danwel het schade toeberokkenen of benadelen.

Er is daarover best wel iets te bedenken. Ze zullen dat dus ook nooit doen.

Het allerbeste is om gewoon zo weinig mogelijk informatie aan dat soort bedrijven te geven. Simpelweg omdat er ook geen vorm van klantvriendelijkheid en klantgerichtheid van hun afkomstig is.

Kijken er zat mensen HD, geheid dat het gewone signaal dan uitgezet gaat worden, daar wordt zo'n onderzoek nu voor gebruikt, om ons klanten te benadelen.

Niet antwoorden dus. Gewoon zeggen van "sorry, maar ik heb geen behoefte aan dit onderzoek mee te werken, u mag mij weer benaderen indien u een betaling of een periode van gratis abonnement hier tegenover wilt stellen".

Moet je eens kijken hoe snel er afgehaakt wordt.:biggrin:

Ja Freggel, dat is zondermeer vreemd, die werkt inderdaad niet.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 23:58 uur ----------

@BT

Je hebt helemaal gelijk.

Is dat wel een utp aansluiting of is dat een RJ11 aansluiting? Want normaliter dient dat een RJ11 aansluiting te zijn op goedgekeurde ontvangers.

Alhoewel... die regels is binnen de EU komen te vervallen dacht ik... toch?

Volgens mij een RJ45

Canal Digitaal is wel degelijk in staat om je ontvanger te beïnvloeden, maar niet via de abonnementskaart.

Wanneer je een officieel goedgekeurde ontvanger hebt, met CDS software erop dan kan men daarmee doen wat ze willen.

De software is dan van hen en jij hebt betaald voor het recht om die te gebruiken, maar je hebt de software niet werkelijk gekocht (dat is altijd zo bij software).

Natuurlijk is dat niet zo met jouw dreambox omdat daar geen software van hen op staat.

Is er wel een Europese regel die voorschrijft dat een ontvanger een telefoonmodem moet hebben ?

Filmnet schreef dat destijds (1996) voor omdat je dan telefonisch films kon bestellen ("in de toekomst").

Maar dat hebben ze nooit gerealiseerd onder de drogreden dat dat technisch niet mogelijk zou zijn.

Drogreden, omdat dat jarenlang bij onze oosterburen met exact dezelfde hardware wel werkte.

Het zou nu ook helemaal nergens op slaan als ze nu nog zo'n modem zouden verplichten omdat die dingen niet meer werken (bijvoorbeeld ADSL filtert dat soort signalen er uit).

Ik laat me niet meer verrassen door die bende (hier gaat de zin eigenlijk nog een stukje door, maar ik heb besloten dat jullie zelf mogen invullen wat dat daar voor een bende zou zijn).

Maar het is wel vreemd als ze aan klanten moeten vragen wat voor abonnement ze hebben om aan de hand daarvan te kunnen beslissen of ze oudere systemen kunnen uitschakelen.

Ze moeten namelijk weten welke klanten ze hebben die meer betalen, omdat ze die met regelmaat een rekening sturen.

Wel is het zo dat ze niet weten welke klanten er nog "gratis" kijken, en dat ze die daarom gaan pesten.

Dat doen ze dan door de kaart gewoon gericht uit te schakelen, en als er geen klachten komen dan word die klant afgeschreven.

Ik vrees dat je gelijk hebt MAS3, ik moet vaak een her-actievatie aanvragen op een van mijn Irdeto2 kaarten omdat die kaart dan ineens niet meer werkt.

Dit is me het afgelopen halfjaar al diverse keren overkomen.

Bedankt voor alle reakties en info.

Ik had wel het idee,dat het met marketing,en de manipulering daarvan, van doen had,maar nu begrijp ik het beter.

@B.T.: "zo weinig mogelijk informatie" is een leuk principe.Maar als je geen uitbreiding van je pakket krijgt,als je dat niet invult,heb je weinig keus...

@Mas3: "die bende"...Hoefde je niet verder aan te vullen...

Ik heb je relaas gelezen,en kan je frustratie begrijpen.

Ik heb eenzelfde ervaring met een landelijke telefoonprovider:Uitkomst was,dat ik overal tegen een muur opliep.Maar omdat deze klup,waar ik woon,een monopolie heeft,kan ik mijn abbo´s niet opzeggen,zonder weer terug gaan naar het stenen tijdperk,zonder internet etc....

@Freggel:Ik wist niet wat utp aansluiting is:Ook hier ben ik weer wat wijzer geworden....

@Bones:"smartcard uitzetten."?

Dat zou in feite domme aktie zijn...Maar ze zullen wel zo slim zijn,dat maar bij een enkeling te doen...

Ik snap overigens wel,wat je bedoelt,en wat de opzet van CD is.

Nogmaals dank voor de reakties,vr.gr.George

Mijn vriendin ,links in het bovenhoekje,heeft in een stukje van de kaart in haar bek gehad.

Hij plast nu niet zo goed meer in de ontvanger.

Dus MOET ik wel een nieuwe kaart.

Ik heb het goedkoopste pakket omdat de rest kijkt met kabel.

Wat kost het en waar moet ik opletten met de aanschaf van een nieuwe kaart.

Ik heb gehoord dat je beeld kwaliteit achteruit gaat met een hd kaart in een gewone ontvanger.

Als het beeld versnelt dan krijg je blokjes zegt men.

@Janblies:Over je eigenlijke vraag heb ik geen advies voor je...

Maar als je hondje al kaarten van "die bende" als versnapering opeet,wat voor voer schotel jij het arme beestje dan voor...

Onze hond is kieskeuriger.Die gaat gewoon voor zijn voerbak zitten staren,totdat iemand er een brokje slagroomtaart bij doet...Biefstuk,of hapje nasi mag ook... :biggrin: gr.George

marie

Ze krijgen teveel om op te noemen.

Maar als basis gezonde honde brokken.:lol:

Die muts van ons gaat pas eten als we "eet smakelijk" gezegd hebben. :stupid:

Maar om even on topic te gaan, hier heb ik eens met een kabeldecoder gevraagd waarom, volgens mij, de utp aansluiting niet werkt, en ik kreeg als antwoord daar kunnen sommige dingen mee wat niet mag...

Haha,goed opgevoede muts-beest dus....

Dat was dus een eerlijk antwoord...Moet je blij mee zijn,dat ze je niet met een lulsmoes het bos in sturen...

Ergens vroeg je wel naar de bekende weg... :tong:

gr.George

Phuuu.... vlug even reageren op een aantal zaken.

Wanneer je een officieel goedgekeurde ontvanger hebt' date=' [/quote']Klopt, bij een officieel goedgekeurde ontvanger ligt dat iets anders.

Is er wel een Europese regel die voorschrijft dat een ontvanger een telefoonmodem moet hebben?
Nja... moeten niet, maar er was iets mee, effe zoeken.

Dat is in elk geval ook de reden geweest dat enige jaren geleden er problemen waren met Dreambox en dat die een boete hebben gekregen. Dat kwam omdat de boxen niet in Europa gemaakt werden en in dat geval van een telefoonmodem voorzien moesten zijn, hetgeen niet het geval was. Daarmee schonden ze dus importbepalingen en dat heeft een boete opgeleverd.

Ah gevonden...

Dat was in 2009:

Presumably searches would be extended to all companies that have been importing DreamBox Set-Top-Boxes in the next coming months for duties

claims in Germany and almost all EU countries as it is now proven that the

non-working modem was installed for tax scams only.
Met een modem er in hoefde je minder import rechten te betalen of zoiets, dus geen verplichting, maar een korting op de te betalen importrechten als zo'n modem er in zit.

Het zou nu ook helemaal nergens op slaan als ze nu nog zo'n modem zouden verplichten omdat die dingen niet meer werken (bijvoorbeeld ADSL filtert dat soort signalen er uit).
Dat is niet juist. Je kunt namelijk middels een voip verbinding gebruik maken van een telefoonmodem. Wordt hier en daar nog gebruikt om te faxen en dat werkt goed.

Niet overal even goed, de kwaliteit en stabiliteit is niet als van een "vaste" lijn en dat is ook eerder wat de problemen teweeg brengt. Daarom werken pinautomaten er ook niet op en wordt afgeraden om er alarmsystemen over te laten lopen.

Als de signalen er uitgefilterd zouden worden zou je er bijv. ook niet meer mee kunnen faxen.

zo weinig mogelijk informatie" is een leuk principe. Maar als je geen uitbreiding van je pakket krijgt' date='als je dat niet invult,heb je weinig keus...[/quote']Onzin. Ze kunnen je dat niet verplichten in te vullen, er bestaat nog zoiets als recht op de privacy.

Als ik m'n abo wil uitbreiden hoef ik maar te bellen, niks te formulier. En anders vul ik gewoon overal in van "dat is privé". De mensen laten zich te snel beïnvloeden door bedrijven die proberen macht uit te oefenen op hun klanten.

Daar moet men tegenin gaan. Als ik dat euvel aan de hand zou hebben, dan zou ik een dikke brief schrijven naar die organisatie die over privacy gaat hier in Nederland.

Hij plast nu niet zo goed meer in de ontvanger.Dus MOET ik wel een nieuwe kaart.
Nee hoor. Als je vriendin in de ontvanger plast zoals je schrijft, dan hoef je ook geen nieuwe kaart want dat heeft geen zin, dan is je ontvanger binnen de kortste keren stuk.:biggrin::biggrin:

Ik zou nu toch graag zeker weten of het nu om een RJ45 of RJ11 aansluiting handeld. Bij een kabelontvanger is dat eerder UTP omdat die via netwerk ook hun beeld krijgen.

Bij een satellietontvanger die goedgekeurd is verwacht je dat niet, tenzij ze het toch maar ingebouwd hebben "voor in de toekomst", hetgeen net als bij het telefoonmodem vermoedelijk nooit gaat gebeuren.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan