nieuwsreader

satshow

Sr. Member
Special Friend
Waarderingsscore
25
Punten
28
Leeftijd
56
Heb een vraagje ik gebruik newsleecher waar ik tevreden over ben maar nu ben ik benieuwd levert dat progje ook de volle downloadsnelheid?

Of zijn er andere die dat beter doen?

Beter eigenlijk niet, Newsleecher werkt perfekt.

Er is een klein verschil tussen Newsleecher en Grabit.

Als je 8 threads mag downloaden, dan gebruikt Grabit op elke thread 1 file, dus download 8 files tegelijkertijd.

Newsleecher neemt 1 file en verkapt deze over 8 threads dus is telkens maar met 1 file bezig. Indien er eentje klaar is, hapert Newsleecher soms heel kort om hem weg te schrijven.

Grabit decodeert terwijl hij gewoon verder aan het downloaden is.

Op mijn pc gaf dat de volgende ervaring bij een constante snelheid!

Newsleecher gaf aan voor de download van een dvd van 4,3 gig dat hij er 1.40 over zou doen, Grabit gaf dit ook aan.

Volgens mijn keukenklok deed Newsleecher er daadwerkelijk 2 uur en een beetje over en Grabit 1 uur en 43 minuten.

Doch ik heb ook al van anderen gehoord dat zij dit probleem niet kenden. Het is me dus niet bekend of dit aan de versie ligt of gelegen heeft van Newsleecher of ergens anders aan.

Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze korte pauze aan het einde van elke volledige file en het feit dat hij telkens maar 1 file i.p.v. 8 files download toch iets aan tijd doet inboeten.

Maar op dit ogenblik na mijn laatste poging met Newsleecher (een maand of twee geleden) scheelde dit nog maar 5 a 10 minuten.

Dan heb je nog programma's als de langzamere Xnews waarbij ook het met meerdere threads downloaden niet echt is wat het zou moeten zijn en je moet dan aparte queue's aanmaken.

Newsshark is eigenlijk al te antiek hiervoor

Newspro en Newsbinpro wijken niet af van Newsleecher qua snelheid.

En zo zijn er nog wel een paar te noemen.

Mijn persoonlijke ervaring is dat het dus weinig of niets uit maakt.

Ik heb eigenlijk altijd maar newsleecher gebruikt, heb hem gewoon gekocht en is nog steeds in ontwikkeling.

Samen met supersearch bij newsleecher kom ik een heel eind.

Het was daarom gewoon een vraag of er verschil in snelheid in zit.

Ik heb de meeste clients wel geprobeerd zowel voor windows als linux en echt enorme snelheids verschillen zitten er niet in voor zover ik heb kunnen ontdekken.

Wel is het zo dat sommige bij mij meer incomlete's opleveren dan anderen.

Dit word veroorzaakt door de manier van opvragen van de posts en doet zich alleen voor als je ook een news server gebruikt die daar kritisch mee is.

Zelf gebruik ik newsbin maar newspro vind ik ook erg prettig.

Ik gebruik overigens bijna alleen maar nzb files om de posts te downloaden.

nog een kleine aanvulling, voor linux vind ik klibido erg prettig maar die is zwaar onstabiel.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan