Nilesat ontvangen

H

hamudi_

hallo,

ik wil graag nilesat ontvangen maar dat lukt mij niet.

ik heb een echostar, triax 110, inverto ultra black ....

ik ontvangen badr 4 alle kanalen (alle mbc's )

nu weet ik niet wat ik moet doen voor nile sat.

ik stel steeds sirius in als nulpunt en zoek dan , maar vind niks .

alvast bedankt

Welkom op het board.

Nilesat is gewoon moeilijk en je kunt toch niet alles ontvangen met een beetje geluk en waar je woont wat verticale transponders overdag wordt het al helemaal moeilijk het beste resultaat s'avonds na negen uur tot s'morgens negen uur.

Anders proberen de Atlantic Bird3 op 5 west die is vrij sterk en op 7 west moet dan Nilesat zitten dus er vlak naast.

Maar het zijn verschillende satellieten het meeste geluk heb je met de Nilesat 101 de Atlantic Bird 4A kun je vergeten die is hier niet te ontvanger dus probeer de freqentie 11938 Verticaal 27500 eens op een gunstige tijd die is vrij sterk daar zitten de MBC kanalen op.

Maar het meeste zit op de Middle east beam en daar vallen wij buiten andere optie is verhuizen naar Egypte daar vang je hem op een 60 cm schotel. :)

Hoi Hamudi en welkom op Satellite Fun.

Het is inderdaad zoals Aart44 al schrijft, het ligt er al voor een groot deel aan waar je woont. Ik woon bijv. in Maastricht en zelfs daar hebben veel mensen problemen om een goed signaal te krijgen met een 1.10m schotel. Een tijd geleden kon ik hem (Nilesat op 7 west dus) vrij goed ontvangen, maar dat was met een 1.50m Echostar schotel.

Een kennis van me heeft een 1 m schotel en die heeft hem ook wel maar met slecht signaal en vaak blokvorming en het hoeft maar 2 druppels te regenen bij wijze van spreken, dan is het signaal weg.

Hallo,

Dank jullie,

En hoe zit het met Turksat?

Ik kan in Utrecht ook totaal geen turksat ontvangen ...

Hebben jullie tips ?

Alvast bedankt

Midden 2009 had ik hier in nijmegen 's avonds goede ontvangst van nilesat , zelfs Dream 2 ging prima , maar in januari 2010 ging die helemaal niet meer .

Op de meeste vert. kanalen ook soms blokvorming .

Maar de laatste dagen voldoende signaal om op TP 15 t/m TP 31 met de 120 DeltaStar / inverto BlackUltra single , om beeld te krijgen , ook Dream 2 komt weer prima door .

In de lijst van Lyngsat.com kun je zien welke kanalen dat zijn .

En hoe zit het met Turksat?

Ik kan in Utrecht ook totaal geen turksat ontvangen ...
Hoi hamudi, dan staat je schotel niet goed (of er staat een opstakel zoals een boom in de weg)

Hier 15km van Amsterdam vandaan, knettert de Turksat (degene die op 42 graden oost zit) knoerdhard binnen.

Groetjes,

Bones

hallo,

moet ik alles voor turksat apart instellen , want ik ontvang van hotbird tot arabsat voor 90%

Hoi hamudi.

Je hebt de Badr op 26E (deze sat werd vroeger Arabsat 2A genoemd)

en je hebt de Arabsat 2B, deze zit op 30,5E.

Je moet meer naar links als je de Turksat wilt ontvangen, omdat deze sat op 42E zit.

Neem transponder 11804 Vertikaal, symb: 24444, Fec: 5/6.

(hier zit CNN Turk op); deze zender komt hier door met een signaalsterkte van 92% terwijl het hier momenteel bewolkt is.

(heb ik net even voor je gemeten met Nokia D-box 9200s, in combinatie met een Lenson Heath 80cm schotel)

Deze transponder komt hier harder door dan de Astra op 19,2E!

Succes!

Bones

hallo,

Dank u wel voor u reactie,

Het lukt nog steeds niet .

Kan het er aan liggen dat hij niet goed is afgesteld , terwijl ik wel badr voor 90 % ontvang ?

mvg

Hoi hamudi

Kan aan de afstelling liggen, het kan ook zo zijn dat er een opstakel in de weg zit.

Voor wat de afstelling van je motor betreft, ik heb even op

http://www.dishpointer.com/

het gemeentehuis in Utrecht ingetikt en daarvan is de Latitude: 52.2438°

dus zet je motor op 52,2 via de schaalverdeling die op je motor staat; en voor wat het nul-punt betreft: die heb ik ook op de sirus afgesteld.

Groetjes,

Bones

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 12:05 uur ----------

.ik stel steeds sirius in als nulpunt en zoek dan , maar vind niks .
Wat bedoel je met "steeds"?, dat hoef je toch maar 1x te doen.

1. Zet je motor via de schaalverdeling op 52,2

2. Zorg ervoor dat de motor op nul staat

3. Hang de schotel aan de motor

4. Zet de motor met de schotel op de sirius (niet de motor laten draaien via de afstandbediening terwijl je dit doet)

5. Zoek een frequentie die op de Sirus sterk doorkomt (en die free to air is) B.v. Vision Norge op 11996H, symb: 27500, fec: 3/4

6. Kantel de schotel stukje bij beetje naar boven of beneden totdat je beeld hebt en zet je schotel een beetje vast.

7. Draai de motor (met schotel er op uiteraard) voorzichting naar rechts en links totdat je het beste beeld hebt.

8. Zet je motor goed vast op de paal.

9. Kantel de schotel nu weer totdat je het beste beeld hebt, zet daarna alles goed vast.

10. Nu staat alles goed.

11. Als je USALS gebruikt, zet dan je Latitude op 052.2 (in sommige ontvangers is latitude de letter N

12. Zet je Longitude op 005.3 (in sommige ontvangers is langitude de letter E

(misschien moet je meer of minder voorloopnullen invoeren, jouw ontvanger ken ik niet)

13. Indien je geen USALS maar STAB gebruikt, dien je iedere sat goed in te voeren.

Groetjes,

Bones

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 12:11 uur ----------

12. Zet je Longitude op 005.3 (in sommige ontvangers is langitude de letter E
Tikfout, moet zijn (in sommige ontvangers is LONGITUDE de letter E

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 12:21 uur ----------

Sorry BT weer een dubbelpost, kon niet meer bewerken.

@hamudi

Met punt 7. Draai de motor (met schotel er op uiteraard) voorzichting naar rechts en links totdat je het beste beeld hebt.

Bedoel ik MET DE HAND dus niet via de afstandbediening.

heel erg bedankt voor je uitstekende uitleg , ik ontvang nu nilesat

Graag gedaan hamudi.

En de Turksat?

Groetjes,

Bones

Nilesat met die 1.10 schotel? Da's heel netjes en goed om te weten dat het daarmee kan. Ik dacht dat het niet zou lukken. Of hooguit enkele zenders maar dan met een slecht signaal.

hallo,

is het mogelijk om de horizontale kanalen van turksat goed te ontvangen ?

Hallo.

bedankt voor je info, maar waar kan dat aan liggen dan?

Ik ontvang nu alle verticale kanalen met 90%

de horizontale kanalen ontvang ik helemaal niet...?

Groetjes ,

hamudi

Ja van welke beam je hebt de East beam,West beam, en de Europesche beam de East beam is hier alleen te ontvangen met een grote schotel de rest moet gewoon lukken.:)

hallo,

maar ik ontvang gewoon helemaal geen horizontale kanalen , ook geen Westbeam horizontaal ?

mvg,

hamudi

Wel op bv de Astra?

Kan zijn dat je Lnb-instellingen niet goed staan

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

daar kan het aan liggen. Ik heb namelijk een inverto black ultra

en bij lnb instellingen. Universal lnbf

Klopt dit ?

Hosting Fun

Advertenties

Terug