Nog NL met Galaxis 500ird mogelijk?

K

kwikkwekkwak

Hallo mensen, ik ben een beetje een newby kluns op satelliet gebied daar om deze vraag. Ik heb een Galaxis 500ird, cam versie SPA 2397 2.3b s/w 1.13f.
Is het nog mogelijk om op een betaalbare wijze op deze machine het nederlandse pakket te krijgen en kan ik nog zelf een kaartje hier voor maken?

Helaas , je zult een Irdeto 2 kaart moeten hebben en een 2.1 s/w 1.10 cam .(Tenzij C+ een oplossing heeft voor het cam problem
Dan pas ben je verzekerd van beeld als Irdeto 1 afgelopen is .

Vraagje algemeen en aan Trust in het bijzonder(heeft veel verstand van die oudere bakkies)

Ik heb nu ook een Irdeto 2 kaartje, maar werkt niet in een Galaxis IRD500, maar deze Galaxis is/was wel een goed gekeurde C+ receiver. Het enige wat mij te doen staat, zo lijkt het is een nieuwe CAM 2.1 te kopen( kosten misschien 50 euri??), maar is C+ niet verantwoordelijk voor een goede doorsluis van de signalen en hoe zou ik hun aansprakelijk kunnen stellen voor de extra uitgaven, is er een email adres bekend waar ik mijn klacht vorm kan geven.
Wat is jullie advies hier?
Ik verwacht van Galaxis zelf ook geen initiatieven, om bv een SW
update te doen, waardoor signaal doorgifte weer mogelijk wordt,
want een oude Pace , oude Echostar 9800 lijken wel te werken met een "oude" CAM met Irdeto2
bvd voor de hulp,
Goka

Beste Duckers en bezitters van dit apparaat:

Het is mij gelukt om de Galaxis te laten draaien onder Irdeto2 met dezelfde CAM als onder Irdeto1.
Ik heb meerdere berichten gelezen dat dit niet kon, maar het is gewoon gelukt, door 2 extra frequenties extra in te voeren in het usermenu. Standaard staat het apparaat op 12515 (default waarde), nu ook als user toegevoegt: 12574H 22000 5/6 en
12343H 27500 3/4, hierdoor zijn de Ned 1,2,3 en de overige
"gratis"?? kanalen open met een officiele C+ kaart en abo.
Dus een nieuwe CAM 2.1 kopen lijkt niet echt nodig, maar jullie moeten hetzelf maar even proberen als je nog zo'n receiver wilt laten draaien.
Goka

Geweldige tip zelfs, want er zijn nog zat mensen met een Galaxis ontvanger!

Originally posted by Black Tiger
Geweldige tip zelfs, want er zijn nog zat mensen met een Galaxis ontvanger!

Heeft iemand dit kunnen reproduceren ?

Originally posted by goka
Beste Duckers en bezitters van dit apparaat:

Het is mij gelukt om de Galaxis te laten draaien onder Irdeto2 met dezelfde CAM als onder Irdeto1.
Ik heb meerdere berichten gelezen dat dit niet kon, maar het is gewoon gelukt, door 2 extra frequenties extra in te voeren in het usermenu. Standaard staat het apparaat op 12515 (default waarde), nu ook als user toegevoegt: 12574H 22000 5/6 en
12343H 27500 3/4, hierdoor zijn de Ned 1,2,3 en de overige
"gratis"?? kanalen open met een officiele C+ kaart en abo.
Dus een nieuwe CAM 2.1 kopen lijkt niet echt nodig, maar jullie moeten hetzelf maar even proberen als je nog zo'n receiver wilt laten draaien.
Goka

@ Goka , Lees net pas je bericht .
Bij mij stond 12344 als home transponder ingesteld , maar had geen beeld met de 2.3 cam en de Epsilon Ird. 2 kaart , wel met de 2.1 cam ( Galaxis SW BL1.51.00 L-7)
Nu heb ik bij "user 4 en 5" de door jou genoemde frequenties
toegevoegd .
Maar helaas geen beeld , wel de melding "E00 niet gecodeerd" , terwijl met deze instelling op RTL 4 , de MultiChoice kaart wel beeld geeft .
Na het terug plaatsen van de 2.1 cam , direkt weer beeld .
Werkt het nu bij jou nog , of heb je toevallig zitten testen toen het NL pakket FTA was ?

Trust,

Ik heb zojuist even getest en ik zal ook mijn bevinding van de 1ste keer proberen uitte leggen:
Kaartje doet het nog in combinatie met de Galaxis, weliswaar naar rebooten en zoeken/scannen van het zenderpark.

De 1ste keer had ik het "oude Irdeto 1"kaartje in de receiver zitten en afgelopen week deed niks het meer, dus bij toeval heb ik 2 frequenties in het usermenu erbij gezet en daarna bij het verlaten van het menu gaat de galaxis scannen met daarin het Irdeto2 kaartje en kreeg ik beeld op de RTL's etc, niet op C+, Discovery etc. Vanavond kaartje erin, scannen en oeps "beeld",
ik kan me niet voorstellen dat het een bijzonder kaartje is, maar
volgende maand kom ik hier wel op terug. Nieuwsgierig geworden? Om jouw vraag nog te beantwoorden over het free to air zijn van bovengenoemd pakket: Ik was afgelopen week een aantal uren vrij in de middag en testte op een willekeurig tijdstip,
eerst met het "oude"toen met de "nieuwe". Met de nieuwe beeld.
Goka

Allen,

een 2e apparaat getest met aller nieuwste IRDETO kaartje van C+, update verkregen via Humax, daarna in de Galaxis en gedaan
zoals hierboven omschreven, wederom beeld met de RTL-en etc.
Wat apparaat gegevens + software:

IRD Status Versie
ok 5.50
CA module ok V 1.13 f
Loader v 1.03
SW BL 1.51.00

Belangrijk is het misschien voor de Galaxis dat niet al teveel
pakketten aan staan, in mijn geval zijn ca 250 kanalen ingeladen,
waarvan wel enkele dubbel.
Succes,
Goka

Goka , bedankt voor de moeite .
Deze week zal ik em ook weer eens aanslingeren , en mijn bevindingen hier weer posten .
Eerst de zolder opruimen (veel defekte Pace 500 Echostar DSB 9800 en Galaxis 500)

Heb hier na het veranderen van een 2.3 cam naar een 2.1 cam helemaal geen problemen met deze oude doos.
sterker nog, het lijkt dat de ontvanger beter beeld geeft dan ooit ervoor.
Met de 2.3 cam nog wel eens een hik maar nu met de 2.1 cam continu goed beeld in combinatie met de irdeto 2 kaart.
al met al toppie.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan