Nokia 9200, is dit nog wat ?

W

whazzaa

Hey hallo,

Ik heb net van een kennis een nokia 9200 mediamaster gekregen. Is dit nog een tuner waar we wat mee kunnen of is deze goed voor het grof vuil ?

Zijn hier nog leuke firmware's voor zodat deze tuner geschikt is voor Seca2 Irdeto2 etc etc....

Groet

Wh@Zzaa

Je kunt hem ook laten ombouwen, in feite is de 9200 exact hetzelfde als de 9500, dus ook met dezelfde mogelijkheden.
Het enige verschil is dat de 9200 iets minder geheugen heeft dan de 9500, ik dacht 1 mb t.o.v. 1,5 mb bij de 9500 (weet niet meer exact).

Maar is dus nog in feite een heel fijne ontvanger, alleen zou ik met het ombouwen van de cam even wachten totdat er weer wat meer "licht" op de satelliet komt. Irdeto1+2 werken er standaard op.

Weet iemand mischien waar ik deze tuner kan laten ombouwen ?
Of kun je dit zelf ook ?

Zijn er ook bepaalde site's waar het e.e.a. is beschreven en wat dit zou gaan kosten ?

Alvast bedankt voor de info

Het betreft hier het ombouwen van de CAM die erin zit, chip eruit, andere chip er in, volgens mij is hier of daar wel info over te vinden, doch als je met de ontvanger alleen Astra wilt gaan kijken zou ik met het ombouwen wachten totdat er weer wat meer open is.

Als je zelf goed bent met smd solderen kun je het zelf misschien ook. Heb zo even geen links voor je, misschien dat iemand anders een goeie weet?

Mag ik zo vrij zijn U mijn vuilbak aan te bevelen?

Nokia-9200: " My Love forever"

weggooien (bij mij in de schuur ) is de beste oplossing ;-)

mocht je er toch nog wat mee willen , heb ik hier een kostenplaatje voor je.

wanneer je een nokia 9200 of 9500 0f dbox1 wilt ombouwen naar bijvoorbeeld solosammy

dan heb je nodig de bdm om je ontvanger helemaal leeg te maken behalve je bootloader 2.00 of 2,10
waneer die bootloader er nog niet in zit kan die nu geplaatst worden.
voor het in je ontvanger zetten van dvbk1847.bin heb je transbox of transbox pro nodig
nu de settings plaatsen liefst met seteditdvb met scsi
upgrade software dvbk91b7.bin via scsi met vgrabber
upgrade dvbk91b8.srb via dvbmem 2414 kan zowel serieel als via scsi.
samanta.sbr met dvbmem 2414 kan zowel serieel als via scsi.
Send upgradesammy01.sbr met dvbmem 2414 kan zowel serieel als via scsi.
Send upgradesammy02.sbr met dvbmem 2414 kan zowel serieel als via scsi.
Send upgradesammy03.sbr met dvbmem 2414 kan zowel serieel als via scsi.
send empty.srb met dvbmem 2414 kan zowel serieel als via scsi.
en voor het kijken zonder kaartje dan nog even empty.srb vullen met key's
en ook die weer in de ontvanger pompen.
en uiteraard moet je cammetje dan ook zijn aangepast met de software solosammy
met een andere volgorde en op een andere manier, gaat er geheid iets mis, dus heb je voor solosammy de boven genoemde zaken echt nodig.dus geen kaartje en progger nodig

voor het plaatsen van de standaard software heb je uiteraard genoeg aan een nulmodemkabel met de juiste bootloader en als je iets meer wilt zien zul je toch je cammetje moeten aanpassen.

en dan nog bdm interface ? 15,00
scsi kaart ? 45,00
kabel ? 12,00
nulmodem kabel ? 6,00
aanpassen cammetje ? 35,00

dan gaat er dus voor ongeveer ? 115,00 een wereld voor je open.

als je het simpel wilt houden dan moet de standaard nokia voorzien worden van een andere loader en een aanpassing in het cammetje dan ben je nodig bdm interface ? 15,00 en aanpassing cammetje ? 35,00 en nulmodem ? 6,00
dus op de goedkoopste manier ben je nog altijd ongeveer ? 60,00 kwijt
en dan niet te vergeten een kaartje en een progger is ook ? 50,00

en als je het dan zo bekijkt ben je voor solosammy maar ongeveer ? 10,00 meer kwijt.

groet cobes.

kost een paar centen en je krijgt er een hoop voor terug.

De meesten hoeven alleen de cam ombouw te doen.
Maar wereld voor je open? Nee hoor, je hebt dan alleen weer s2 extra bovenop de reeds bestaande mogelijkheden.

Het s2 verhaaltje werkte overigens ook al voor de sammy.
Maar dan houdt het ook weer op.

Niks te internetten, niks te CS, niks te serverren, niks te emu etc. etc. etc. wat een hobbydoos wel heeft.
Het blijven uitstekende ontvangers, maar hobbydozen? Nah. Die tijd is voorbij.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan