R
ROMAN
Eerst even een correctie op mijn vorig bericht: In de rechter bovenhoek verschijnen de witte letters als een logo en vormen DVBK.
Zo zien de "bibberende letters" eruit.
Maar Bones je hebt me aardig op weg gezet, zij het dat jou en mijn knoppen verschillen !
Helaas had ik met het experimenteren met de knoppen op een bepaald moment geen beeld meer. Ik heb dan maar een up/down toets reset gedaan. :[
Na het opstarten deed ik
Guide / Main menu / 1 About
Het resultaat is DVB2000 V1.84.7 (24.05.2001) ?
Is er met de harde reset een "default" firmware geladen ? Ik weet het niet, daarom opnieuw "metro seca3 1848 beta1.bin" geladen. (Maar nu zijn er 11 i.p.v. 10 sequenties ???)
De blauwe K met de witte "gebibberde" DVB letters verschijnt niet meer.
Maar Guide / Main menu / 1 About
Geeft weer DVB2000 V1.84.7 (24.05.2001) --> lijkt mij niet correct.
De zenderlijst is ook compleet anders: vooraan lijkt het me de zenders te zijn van CanalDigitaal aangevuld met FTA zenders van Astra1 en een aantal andere betaalzenders.
De groene "EXIT" knop die voor het geexperimenteer nog informatie over de CAM gaf, geeft nu een horizontale rode balk die over het scherm rolt.
Opnieuw "cam settings seca3 1848.bin" geladen. Na het opstarten komt weer even de blauwe K met de witte "bibberende" letters DVB.
De "TEXT" knop geeft: "no channels marked as favourite! mark channels with '+' and save
press 'OK' "
Ook hier krijg ik niet de juiste firmware versie ...
Wanneer ik op de groene "EXIT" knop druk krijg ik het DVBK Mainmenu
1 Mode 1 - toggle tussen 1 en 2. De betekenis ontgaat me.
0 Wanissa
Door telkens 0 te drukken krijg ik achtereenvolgens: CAM Irdeto, CAM Betacript, CAM Seca, CAM Aston 1.03, CAM Viacces, CAM NDS, CAM CriptoW, CAM PowerVu, CAM Conax, CAM NagraV, CAM Irdeto II, CAM Seca 3, CAM Skycrypt
3 Keyupdate toggle tussen ON en OFF
4 ECM: hier kunnen 4 karakters worden ingevuld. De betekenis ontgaat me.
A Blacklist
Geeft een lijst van encryptiesystemen. Als je de linker/rechter cursortoets indrukt krijg je achtereenvolgens "Seca Blacklist" met een lijst van een 20tal SatTV aanbieders en dan "Via Blacklist" met een soortgelijke lijst. De betekenis ontgaat me.
B Show ID
Geeft IDENT PID CA
C MHw info
Doet niets - De betekenis ontgaat me.
FREE CHANNEL! De betekenis ontgaat me.
Voorlopige conclusie:
Nog heel wat onduidelijkheden maar de Mediamaster kent nu SECA 3 . Of het echt werkt zullen we pas weten als de CAM is gemodificeerd, de eprom in de CAM is gewisseld en een TVVl kaart in de gleuf is gestoken !
Groetjes,
Roman
Zo zien de "bibberende letters" eruit.
Maar Bones je hebt me aardig op weg gezet, zij het dat jou en mijn knoppen verschillen !
Helaas had ik met het experimenteren met de knoppen op een bepaald moment geen beeld meer. Ik heb dan maar een up/down toets reset gedaan. :[
Na het opstarten deed ik
Guide / Main menu / 1 About
Het resultaat is DVB2000 V1.84.7 (24.05.2001) ?
Is er met de harde reset een "default" firmware geladen ? Ik weet het niet, daarom opnieuw "metro seca3 1848 beta1.bin" geladen. (Maar nu zijn er 11 i.p.v. 10 sequenties ???)
De blauwe K met de witte "gebibberde" DVB letters verschijnt niet meer.
Maar Guide / Main menu / 1 About
Geeft weer DVB2000 V1.84.7 (24.05.2001) --> lijkt mij niet correct.
De zenderlijst is ook compleet anders: vooraan lijkt het me de zenders te zijn van CanalDigitaal aangevuld met FTA zenders van Astra1 en een aantal andere betaalzenders.
De groene "EXIT" knop die voor het geexperimenteer nog informatie over de CAM gaf, geeft nu een horizontale rode balk die over het scherm rolt.
Opnieuw "cam settings seca3 1848.bin" geladen. Na het opstarten komt weer even de blauwe K met de witte "bibberende" letters DVB.
De "TEXT" knop geeft: "no channels marked as favourite! mark channels with '+' and save
press 'OK' "
Ook hier krijg ik niet de juiste firmware versie ...
Wanneer ik op de groene "EXIT" knop druk krijg ik het DVBK Mainmenu
1 Mode 1 - toggle tussen 1 en 2. De betekenis ontgaat me.
0 Wanissa
Door telkens 0 te drukken krijg ik achtereenvolgens: CAM Irdeto, CAM Betacript, CAM Seca, CAM Aston 1.03, CAM Viacces, CAM NDS, CAM CriptoW, CAM PowerVu, CAM Conax, CAM NagraV, CAM Irdeto II, CAM Seca 3, CAM Skycrypt
3 Keyupdate toggle tussen ON en OFF
4 ECM: hier kunnen 4 karakters worden ingevuld. De betekenis ontgaat me.
A Blacklist
Geeft een lijst van encryptiesystemen. Als je de linker/rechter cursortoets indrukt krijg je achtereenvolgens "Seca Blacklist" met een lijst van een 20tal SatTV aanbieders en dan "Via Blacklist" met een soortgelijke lijst. De betekenis ontgaat me.
B Show ID
Geeft IDENT PID CA
C MHw info
Doet niets - De betekenis ontgaat me.
FREE CHANNEL! De betekenis ontgaat me.
Voorlopige conclusie:
Nog heel wat onduidelijkheden maar de Mediamaster kent nu SECA 3 . Of het echt werkt zullen we pas weten als de CAM is gemodificeerd, de eprom in de CAM is gewisseld en een TVVl kaart in de gleuf is gestoken !
Groetjes,
Roman
Laatst bewerkt: