nokia 9500

D

droopy

heb een probleem met serial uploader 1.2.
met win 98 geen probleem maar met xp noppes.
heb geprobeerd in eigenschap endan in simmuleren onder win 98
maar dan werkt het nog niet.
zou dit graag werkende hebben omdat ik op mijn laptop maar enkel onder xp kan draaien.
er zijn nl geen drivers te vinden voor de laptop onder win 98.
heeft iemand een oplossing?
alvast bedankt

zet transbox of transboxpro eens op je laptop
zal vast minder probleemen geven

gr metropar

Moet wel een antieke laptop zijn dan als er geen drivers meer voor te vinden zijn.

Overigens werkt het met dvbedit ook nogal eens onder win XP.
Zelf heb ik speciaal een multiboot van 98se met xp gemaakt omdat nogal veel van die sat en progger utils niet echt lekker stabiel of helemaal niet werken onder XP.

black tiger het is geen antieke het is zelfs nieuw.
acer aspire 1350 lmi processor 2,8ghz 512 ddr ram.
maar heb niet de drivers voor onder win 98 te sturen.
voor xp geen probleem.
groetjes

Oei, sorry Droopy, mijn fout, ik heb er niet bij nagedacht dat de allernieuwste laptops/notebooks misschien niet eens meer windows 98 ondersteunen, ondanks het feit dat dit op dit moment eigenlijk nog een beetje belachelijk is.

Maar je hebt gelijk inderdaad.

het is niks black tiger we denken allemaal wel eens niet goed na.
pss... wist je dat zelfs de nieuwe generatie laptops zelfs geen
com poort meer hebben maar alleen usb poorten.
dit is wel vervelend.
nu kun je dat wel oplossen door een kastje te plaatsen dat van usb naar een compoort veranderd.
voor settings en soft te laden geen probleem.
enkel mijn mastera 2 kan daar niet goed mee overweg.
het duurt namelijk 1 uur en 30 minuten voor dat de fun geprogrameerd is.
nu ben ik nog maar eens op kosten gejaagd en moet ik maar eens een usb programmer kopen.
zo nu ben ik het die eens niet goed had nagedacht.
groetjes voor iedereen en nog een rustige zondag

Oef.. 1 uur en 20 minuten is een beetje lang.
Ik weet niet of ze allemaal geen compoort meer hebben, maar toevallig door badmuts ben ik te weten gekomen dat veel van de nieuwe types hem inderdaad niet meer hebben.

Dan ben je net zoals je zegt, gebonden aan zo'n conversie kabeltje van usb naar compoort.
En die dingen zijn nog eens peperduur ook, ik meende me iets te herinneren van 45 euro voor zo'n stom kabeltje, kan dat?

Met de Mastera geen ervaring met het ding, Badmuts doet er zijn settings mee. Het proggen heeft ie een Infinity voor en nja, die werkt zowieso al op usb dus die draait als een tiet. :)

Heb ook al nieuwe laptops gezien zonder a-drive. Ik vind het belachelijk dat bepaalde standaarden nu gewoon weggewerkt worden.
Een rs232 (com)poort word nog heel veel gebruikt.
Oke, een floppydrive weiniger, maar vooral bij een laptop/notebook voor wat kleine file's en drivers ofzo is het altijd nog ideaal, of als bootdiskette als je geen bootable cd-rom hebt.

De printerpoort laten ze er toch ook in zitten terwijl de meeste printers nu ook al op usb werken?
Dus om nu de compoort te verwijderen is ronduit belachelijk.
Maarja, wie zijn wij.... de fabrikanten beslissen wel voor ons wat wij nodig hebben en wat niet.:(

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan