Maar destijds koos filmnet er al voor om alleen ontvangers goed te keuren die niet volwaardig zijn.
Zoals iedereen geacht is te weten kunnen de mediamasters veel meer dan er ooit door filmnet / canal digitaal is geboden.
Reden die hiervoor opgegeven werd, was dat deze ontvangers niet in staat zouden zijn om de plannen van filmnet te verwezenlijken.
Dit geldt absoluut niet voor de nokia's.
Wel voor de eerste goedgekeurde receivertjes van pace.
Dat waren pas echt ondingen (hoewel er nog mensen zijn wiens hart sneller gaat kloppen als ze er 1 tegenkomen).
Maar goed.
Terwijl canal digitaal om het hardst riep dat de mediamasters (en aanverwanten van concurrerende merken) niet in staat zouden zijn tot een fatsoenlijke EPG en movies on demand, word al jaren achtereen bewezen dat dit perfect kan door eerst DF1, en nu premiere in duitsland.
Daarom kwam canal digitaal met een type receiver uit eigen keuken, en dàt waren pas echte staaltjes van vernuft.
Dankzij de media higway toepassing die in zulke receivers zit zijn er dingen mogelijk die anders onmogelijk zouden zijn als we canal digitaal klakkeloos mogen geloven.
Zoals het bestellen van films (movies on demand), dankzij de ook ingebouwde modem.
Zoals een "mooi" spelletje (ook wel bekend als sokoban) downloden van de satelliet en dan spelen.
En een EPG waarmee je wel zeven dagen (!!) vooruit kan kijken in de programmering.
De mediamasters (èn de pace) zijn ook voorzien van een modem (of hierop voorbereid, bij de 9200).
Movies on demand niet megelijk met irdeto ?
Betacrypt van DF1 en Premiere is een maar heel klein beetje aangepaste variant van irdeto1 en die leveren al jàren deze functionaliteit.
Iemand die ooit wel es een film heeft besteld bij canal digitaal (en gekregen) ?
Maar àls het kan, dan alleen met de seca dozen..
Het spelletje kan je overal waar je maar denken kan downloaden van internet, en van 9 van de 10 sites kun je dan ook nog een enorme keuze maken uit welk spelletje je kan spelen.
En met dvb2000 kan ik op de duitse zenders ook 5 dagen vooruitkijken.
En 5 dagen is mij ook zat.
Canal digitaal bood (en biedt) bewust alleen dergelijke functionaliteit aan aan ontrvangers waar zij destijds zelf ook nog wat aan verdienden.
Dit omdat mediahighway en seca uit hun eigen keuken kwam.
Maar inmiddels is seca allang verkocht aan de concurrent (kudelski) op coderingsgebied, en dus dood.
Hoe dat zit met mediahighway weet ik niet, maar er is werkelijk geen hond die nog gebruik maakt van dat spelletje wat je na een kwartiertje spelen ook wel hebt gehad, en waar je nog een duur abonnement voor af moet sluiten ook.
Erg veel firmwares die van nokia afkomstig zijn heb ik nooit gezien, en zullen ook wat lastiger te vinden zijn.
Ik kan je in iedergavel geen voorbeeldje noemen.