Nokia MM-9500 en DVD recorder

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
69
Ik heb op de Sat/DVD scart aansluiting mijn dvd recorder aangesloten op de MM-9500 en deze via de TV scart de tv.

Ik heb nu zwart beeld maar geen video.

Sluit ik hem via mijn Strong 8000 aan dan geeft de DVD prima beeld.

Is hiervoor een instelling nodig in de MM-9500 met NoOneManit software ???

Volgens mij was er inderdaad iets met de sat/dvd-ingang.

Die aansluiting is niet volledig bezet, dwz. dat er wel video in kan (dus dvd afspelen gaat prima), maar deze aansluiting geeft zelf geen video-uit signaal. Opnemen met een dvd recorder kan dus helaas niet via deze aansluiting.

Laatst bewerkt:
@Matrix: Ik heb bij het afspelen geen beeld en ik zie dat ook de ontvanger niet autom. omschakeld. Ik heb intussen de videorec. op die aansluiting gezet en mijn mm-9500 schakeld niet automatich naar sat/dvd wat hij voorheen wel deed bij het aansturen van een video singaal. Vandaar dat ik vermoede dat ik iets verkeerd heb staan in de soft van de MM-9500.

Ergens in het menu kun je zeten wat de spanninkjes op pen 8 van de betreffende scart betekenen.

En je kun m dus ook negeren, waarmee je die scart nutteloos maakt.

Ik zal morgen ff kijken waar dat in het menu zit, en dat posten als dat nog niet gebeurd is.

Even voor de goede orde de mogelijkehden van de diverse scart pluggen op de Nokia 9500/9200:

Scart TV: Uitgang voor RGB, SVHS of CVBS. (en audio)

Scart Video: Uitgang voor CVBS, ingang voor CVBS

Scart SAT: Ingang voor RGB en voor CVBS.

De reden dat de DVD speler niet opneemt mag duidelijk zijn. De SAT plug heeft geen video-uit!

Je kunt di dus beter op de VCR plug aansluiten.

DVB 2000 heeft enkele instellingen in het expert menu.

Je kunt instellen welke scart ingan aktief is als de ontvanger uit staat, en inderdaad de pen-8 configuratie.

Ik begrijp wel waar de schoen knelt in dit geval: de DVD speler wil je, net als de Nokia in RGB op jet Tv hebben, uiteraard want dat is het beste.

Wat je nodig hebt is 2 van die tussenstukjes die ze op computerbeurzen en in sommige winkels verkopen. Dat is een male-female scart met een paar tulppluggen en een schakelaar erop.

Zet er eentje tussen de plug die van de dvd af komt en eentje tussen de vcr of beter: de TV scart.

Verbind de tulppluggen door en zet die op de tv op OUT en op de DVD op IN en je probleem is opgelost.

Als je de VCR scart niet gebruikt kun je ook andere dingen verzinnen, zelf een scart maken bijv... (zie http://hwb.acc.umu.se/ voor de aansluitingen)

Ok het probleem opgelost.

Het lag niet aan de schakelspanning zoals ik eerst dacht die zijn zoals hieronder vermeld.

Scart pootje 8 = SWTCH Audio/RGB switch / 16:9 0-2 V=TV, 5-8 V=WideScreen, 9.5-12 V=AV Mode

Nee het was een instelling in de DVB soft:

@Satslope; Je kunt instellen welke scart ingan aktief is als de ontvanger uit staat, en inderdaad de pen-8 configuratie.

DVD op vcr en aangegeven dat wanneer de mm-9500 uit staat de vcr scart actief is.

Een kleinigheidje toch als je het eenmaal weet.

Bedankt voor de reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan