nokia9500 dbox

M

marcelkim

ik heb een nokia gekocht maar weet er verder niet veel van af.
welke firmware kan ik er in zetten met welke kabels?
ik heb scsi op de nokia maar ook eenb com poort

Je kunt beter vermelden welk type dat het is.
Er is bijv. de Nokia Dbox1, 9200, 9500, 9600, 9800 en daar kan verschil in zitten.
Met de 9800 kun je in feite zo goed als niets.
De andere types kun je voorzien van alternatieve software, maar daarvoor moet de bootloader vervangen worden middels een BDM interface als dat al niet gebeurt is.

Dus wil je meer te weten komen zullen we twee vragen beantwoord moeten hebben.
1.) Welk type Nokia is het
2.) Welke bootloader zit erin. Dit kun je zien als je de Nokia niet in de stroom hebt zitten. Steek dan de stekker in het stopcontact en houdt het display heel goed in de gaten. Dan zie je heel erg kort de versie staan. Het kan zijn dat je een paar keer moet proberen zo snel gaat het.
Als er B2.00Uns staat is ie goed, met B2.10Uns waarschijnlijk ook nog, elke andere zul je een BDM nodig hebben.
Dit hoef je bij een Nokia 9800 overigens niet te proberen want bij die ontvanger heeft dat geen zin.

Hallo marcelkim.

Je zou er noOnemanit,of dvb 2000 software er in kunnen zetten.

Daar moet je een nul modem kabel voor hebben.

Ook je cam moet omgebouwd worden.

Ik weet niet of je dit wel moet doen er verdwijnen steeds meer

zenders,

Welke software zit er nu in.????

Als er de orginele software er nog in zit dan moet je een Bdm

interface gebruiken, om zoals blacktiger zegt de bootloader te

vervangen.

Groetjes sat4ever.

bedankt voor de reacties ik denk dat ik hem maar weer weg doe ik wil er verder niet aan solderen.of ombouwen.zelf heb ik nog een humax 5400 blijf ik daar wel mee aan het knoeien.

Je hoeft er niet aan te solderen of ombouwen, tenzij je er iets echt speciaals mee wilt.

En dat zal wel nodig zijn als je er nog iets alternatiefs mee wilt gaan doen, vooral na 1 maart 2005.
In dat geval kun je waarschijnlijk beter je Humax houden ja.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan