norton of een andere virus scanner installeren.

M

multigek10.0

hoi.
ik moet effe een keuze maken,welk virus programma werkt volgens jullie het beste.
norton of ........?
tips zijn welkom.
de 1 zegt dit de ander dat.
de meeste stemmen gelden zeg ik maar altijd.
jongens vast bedankt.

ik hoor het wel.
(of niet)

dit vraag ik na een western digtal 160gb crash.
maar goed dat ik pas in de 3de maand van de garantie zat.
ze deden trouwens niet moeielijk en kreeg gelijk een nieuwe.
vobis was de winkel.

na jaren trouw Norton als Antivirus gebruikt te hebben ben ik overgestapt naar de veel simpelere en vooral minder systeem belastende MCAFEE Enterprice versie 7.1 NL

Kun je zo van me krijgen !!! staat op mijn homepage (zie onder bij www)

De nieuwere versie 8 maakt weer te veel inbreuk op het systeem.

Norman virus control is een goede keus. Ook op grote netwerken geeft het geen problemen of onvoorspelbaar gedrag op windoos systemen. En dagelijks een automatische update. Continue controle van nieuwe data.

MacAffee is ook een goede keus. Grotendeels de zelfde betrouwbaarheid. Zelfs bij grote Citr!x farms.

Succes straks met kiezen, want er zullen vast nog een boel reacties komen van blije gebruikers van andere pakketen ;)

dank je voor jullie super snelle reacties,ik w8 nog effe op de andere reacties,maar ik denk het al te weten,ik hoor de naam noton niet vallen dus die valt al af,ook na het lezen van diverse topics hier over norton enc.
jongens jullie dus alvast bedankt voor jullie mening.

Ik gebruik het programma drweb van Russisch makerlaarij
Deze is wel in ut engels ,maar.......
Werkt Zeer goed , snel , betrouwbaar,vlug in update via internet
kortom ik vindt deze Toppie 100 pro virus scanner

nieuwe norton vindt echt t r o e p
mcaffee gaat wel
die gratis scanner schijnt ook wel goed te zijn AVG dacht ik

tja is maar wat je zelf fijn vindt werken
bij vrienden neem ik altijd norton 2003 WERKT perfect
met de liveupdate crack geldig tot 2024 ofzo .:biggrin:

je moet zelf maar zien wat je neemt

Hmmmzzz.... Eerst mijn persoonlijke mening geven over de momenteel genoemde scanners.

Norton.. raad ik tegenwoordig af. Is echt bagger geworden.
Heel lang als beste gebruikt, maar sinds ze nog maar 1x per week auto-updaten (veel te weinig) en sinds versie 2004 en sinds ik in de gaten kreeg hoe bar slecht die support van hun is ben ik er vlug van afgestapt. Verder vertraagt ie tegenwoordig ook je systeem.

Macaffee is een oudje, tenminste... stamt ook nog uit de oude tijd, maar vertraagt vaker de pc, en komt toch nog vrij regelmatig (1 of 2 keer per jaar) met een update uit waardoor plots onbedoeld systemen met je NT kernel (waaronder xp dus) gewoon opeens bar slecht werken.
Waar ik gewerkt heb, zijn we om die reden (800 gebruikers en 17 servers) van Mcaffee afgestapt. Verder blijft hij in vergelijking met bijv. Panda toch vaker achter of is laat met updates. Update dus wel maar vaak minder sigs dan andere scanners.

Norman is een goede virusscanner, voldoet aardig maar volgens mij kan 't nog beter. Helaas heb ik deze voor het laatst een jaar geleden getest, en weet niet meer waarom ik hem er toen afgekiept heb. Ofwel hij update niet automatisch of voor updates moest je betalen, of er was een andere reden dat je bij het scannen niet kon aangeven welke directory's hij moest overslaan, ik weet het echt niet meer.
Het kan best dus dat deze inmiddels zo verbetert is dat ie ook uitstekend is in gebruik maar mijn ervaring een jaar terug viel dus tegen.

Antivir is ook zo'n ding, bevalt ook niet echt om diverse redenen.

Na testen die uitgevoerd zijn en ervaringen van mensen van het voormalige antikraak forum lijkt NOD32 (onbekend merk) toch als beste uit de bus te komen.
Dan heb je nog de Kasparsky die ook uitstekend is.

Laatst is verrassend Panda Titanium uit de kast gekomen als beste virusscanner. Deze update -elke- dag en je ziet ook elke dag behoorlijk wat signatures erbij komen, beschermd uitstekend inderdaad, heb hem hier zelf ook draaien.
Een alternatieve registratie is hiervan wel vindbaar.
Let wel! Er zal een update moeten komen. Panda Titanium vertraagt bij mij sinds SP2 bij tijd en wijle behoorlijk het systeem, dan brand het HD lampje en dat duurt een minuutje daarna gaat alles gewoon weer normaal, dit komt vaker per dag voor.

Wil je het officieel houden dan is AVGFree een prima oplossing. Gratis voor thuisgebruikers en beschermd gewoon je systeem en je email ook uitstekend. Deze installeer ik meestal bij kennissen en familie. Tot nu toe geen vertraging bij gemerkt. En gratis, althans de AvgFree editie.:)

Originally posted by Black Tiger
Dan heb je nog de Kasparsky die ook uitstekend is.

dat moet je over de laaste versie van KAV hebben !
ik heb verschillende versie's van kav 3.xx t/m 4.0
geprobeert en dat was niks!! veel vastlopers enzo

nee geef mij maar drweb

Heb je deze al eens geprobeert BT ?????

trend micro house call , bevalt ook goed

Ik gebruik hier Kaspersky Anti-Virus en het werkt fantasties ;)
om de paar uur een update, veel instelmogelijkheden....ect

Norton heb ik lang gebruikt, maar vergt veel van je systeem.
Dat spul van Norton komt er bij niet meer op :biggrin:

Groetjes Actros

Originally posted by Actros
Ik gebruik hier Kaspersky Anti-Virus en het werkt fantasties ;)

Hallo Actros !!

Welke versie Gebruik je van KAV ???

@Kweetniet: Nee drweb heb ik niet geprobeerd, ken ik ook niet.

Misschien handig als ik even aangeef wat ik de basisbenodigdheden vind van wat bij mij onder een "goede" virusscanner valt.

1.) Geen online-only scanner maar moet een scanner zijn die op je pc geinstalleerd is en continue meedraait (resident dus).
2.) Moet tevens updates doen automatisch, liefst bij het opstarten van de pc met een minimum van 3x per week en tevens een handmatige update funktie hebben.
3.) Moet ook je email beschermen
4.) Mag je systeem niet vertragen of in elk geval niet noemenswaardig.
5.) Bevat liefst een heuristics funktie en kan in elk geval in packed files en executables scannen (bijv. in .zip en .rar files).
6.) Moet ook voor elke computerbeginner te bedienen zijn.
7.) Liefst een aantal minimale mogelijkheden tot instellen, zoals het weglaten van scannen van uitgaande email, mogelijkheid tot het opgeven van directory's en/of files die hij niet moet scannen.
8.) Liefst een aktie-keuzemogelijkheid bij het vinden van een virus.
9.) Liefst goedkoop of gratis.

Zoals jullie kunnen zien zijn punt 7 en 8 optionele wensen, maar punt 1 tot en met 5 zijn gewoon een must. Punt 6 is een adviespunt.
Punt 1 is een must. Heb je geen goede residente scanner dan heb je geen goede virusscanner.

Dat zijn zo'n beetje mijn minimale eisen voor een goede virusscanner.

Ik gebruik Kaspersky Anti-virus Personal 5.0.149 (Nederlandse versie)

hmmmm...... met deze versie heb ik nog niet gewerkt.!!!!
dat ga ik eens proberen,ut is misschien wat voor op mijn flaptop

Originally posted by Black Tiger
9.) Liefst goedkoop of gratis.

Ja BT .... met alle punten mee eens Speciaal de bovenstaande.:biggrin:
Jammer genoeg zijn die scanners zeldzaam :biggrin:

nu ik dit bericht intik is opeens mij toetsenboard type gewijzigt
van Vs naar NL (de speciaale karakters zitten u op een andere plek uuuuuhhhhhhhh

Shit windows.... kill bill
of ik mot nu echt een andere virusscanner proberen...... LoL .:biggrin:

AVG is gratis en die is ook nog goed.

Ja soms met een hotkey verandert die taal wel eens. Ik heb dat opgelost door gewoon de NL taal te verwijderen want die heb je normaliter toch nooit nodig op je keyboard.

Enige voordeel is alleen als je veel tekstverwerken doet, dan is de spellingcontrole in Word ook automatisch NL maar dat is het dan ook zo'n beetje (voor zover ik weet).:)

Originally posted by Kweetniet
hmmmm...... met deze versie heb ik nog niet gewerkt.!!!!
dat ga ik eens proberen,ut is misschien wat voor op mijn flaptop

Staat op dit moment in de nieuwsgroepen :biggrin:

Staat op dit moment in de nieuwsgroepen :biggrin:

ja het programma is overal wel te krijgen,
maar waar vindt je de KEY voor het autoupdate????

Originally posted by Kweetniet
ja het programma is overal wel te krijgen,
maar waar vindt je de KEY voor het autoupdate????

Die staat er toch altijd bij ????, gewoon in de directory zetten en daarna KAV inschakelen
Bij mij is de key tot 12-7-2005 geldig, ondertussen zal er wel weer een nieuwere versie zijn :biggrin:

Avast is er in een gratis thuis variant, en is niet slecht.
Dat is inclusief updates, en als je ADSL of kabel internet hebt heb je er verder geen omkijken naar.
Zolang er goede alternatieven zijn vind ik dat je geen cracks hoeft te gebruiken en voor de gratis versies moet gaan, en dit is er een voorbeeld van.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan