norton waarschuwd mij

D

dalton

hoi
ik was op een linke site geweest
na een scan van norton2004 had ik 66 verdachte bestanden
gaf hij aan
ik heb die er af gehaald
toen ik norton weer liet draaien kwam er ineens een grijs
waarschuwings bericht van norton met de melding dat
een derde persoon 180 assistants verwijderd had
ik had drie keuzen
1 er opnieuw opzetten
1 er afhalen
3 later weer herinnerd worden dat heb ik gedaan
ik ben bang als ik het niet terug zet dat programs niet meer lopen
maar van de anderen kant ben ik bang dat ik mijn virussen weer
terug krijg
wie weet wat norton hier mee bedoeld
en kan mij een advies geven vast bedankt
gr dalton

180assistants is een akelig opdringerig reclameprogramma dus dat kan je gewoon verwijderen.
Nergens voor nodig die ongevraagde tips voor aankopen en zoekbalken in internet explorer.

Rolo

Kan het niet zijn dat het programmatje 180assitents misschien niet helemaal op de correcte wijze verwijderd is en dat norton het daarom niet kan verwijderen ?
Ik bedoel dan register verwijzingen en soortgelijken naar dat vervelende ding.

Overigens word dat soort proggies meestal niet als virus gezien en laten daarom veel scanners ze intact.
Om die reden is er dus ook zoiets als adaware en spybot search & destroy.
Die zijn weer specifiek gericht tegen spyware zoals dat 180assistants volgens Rolo's beschrijving ook is.

Je hebt waarschijnlijk voor norton gekozen omdat dat lekker veel zaken in 1 pakket doet, maar daarmee is niet gezegd dat je per s? optimaal tegen onwelkome gasten bent beschermd.
Ik kan daarom niet genoeg verkondigen dat het nooit kwaad kan meer dan 1 scannertje te installen.
De spyware scannertjes waar ik hierboven naar gelinkt heb, draaien in ieder geval niet continu, en zijn daarmee dus ook geen belasting voor je pc wanneer je van de volledige kracht van je systeem gebruik wil maken.
Het is raadzaam om na je dagelijkse strooptocht op het internet even beide proggies te draaien om ongewilde gasten direct de deur te kunnen wijzen.
En wekelijks even te checken of er een update is van de database van het betreffende programma.
Adaware heeft vrijwel elke zondag een update beschikbaar is mijn ervaring.
Natuurlijk ga je voor je de 1e keer gaat scannen wel eerst even een update van de database halen.

Overigens, laat je niet afschrikken van de hoeveelheid gevonden items als je het proggie de eerste keer draait, er kunnen behoorlijk veel resultaten weergegeven worden.

Klopt MAS ik heb er wel eens een paar honderd file's uitgehaald. Doet me eraan herinneren dat ik ad-aware weer eens moet laten draaien, hahah!! Ik heb er ook nog een tweede progje opzitten: a2 square. Scant op malware, maar wat nou het verschil tussen spyware en malware is???

bedankt allemaal
ik draai een adware 6
ik weet nu waar ik aan af ben ,en wat ik nu kan doen
ik leer van jullie ik draai pas 2jaar op mijn pc mee
ik zet nu zo,n 32 progamma,s zelf op mijn pc xp enz
maar je kunt niet zonder hulp
hier nog een graties progam voor de liefhebber
http://www.ravantivirus.com/scan/indexie.php
gr dalton

Wat betreft add aware, er is een nieuwe versie van de software te downloaden namelijk ad aware se 1.03.
Dit voor degene die nog versie 6 erop hebben staan.

Als je op de door mij geplaatste link hierboven klikt, kom je glijk op de pagina waar jouw vragen uit de doeken gedaan worden.

@mas
die spybot search-destroy 1.3
werkt goed en nog in het nederlands ook
gr dalton

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan