Tja, wij hadden vroeger niets anders op het werk dan Toshiba, maar ze zijn net na mijn vertrek overgestapt op een ander merk, ik dacht Compaq, die waren goedkoper en stabieler.
Toshiba bleek vaker last te hebben van warmteproblemen, vaker last met de accu en de koeler en da's ook niet leuk.
Natuurlijk is het een goede zaak dat Toshiba ze terugroept, maar er zijn gevallen bekend van mensen die eerst behoorlijk kosten hebben gemaakt voordat opeens Toshiba ontdekte dat het om een fabrieksfout ging. Dat was een van die keren dat er laptops teruggeroepen waren. De inmiddels (vaker) gemaakte reparatiekosten werden niet vergoed. En dat vind ik dan toch weer minder.
Wij hadden veel Toshiba Tecra 8000 (dus echt niet de goedkoopste toen) en nadien nog een paar andere modellen.
Terugroepen is goed, maar als dat al 3x in 4 of 5 jaar tijd gebeurd is het toch wel relatief veel te noemen.
Een ander heel groot bedrijf (waar een vriend van me een beetje IT baas is ongeveer) wat wereldwijd gevestigd is, heeft ook al besloten te stoppen met Toshiba, en in dat geval spreken we van duizenden laptops, en als zo'n bedrijf al die beslissing maakt dan gaat je dat toch wel aan het denken zetten met bovengenoemde ervaring erbij.
Uiteraard zijn er ook die prachtig lopen en nooit problemen hebben, maar dat heb je bij alle soorten hardware.
Ik reageerde dan ook alleen maar om een tip te geven waar je eventueel naar kon kijken en hoe die situatie momenteel is.
Dat Acer het goed schijnt te doen tegenwoordig hoorde ik ook al, maar heb zelf zoals gezegd geen ervaring met andere merken laptops. Heb hier zelf een Compaq en ben er tevreden mee alhoewel ik zelf een beetje anti-Compaq ben normaliter.