Dan krijg je Billie in de chat, een bot met nul intelligentie/extreem zwak script, die vast loopt na jou 2 vragen gesteld te hebben (waarna die 2 vragen eindeloos herhaald zullen blijven worden).
Hahahaha, nou dan wacht maar eens dat je de Aliexpress helpdesk chat nodig hebt, die is nog veel slechter.
Wish ken ik niet (weet wel van het bestaan ervan), maar daar hebben we het tot nog toe ook niet over gehad in deze thread.
We hadden het over Aliexpress en dat is China en dat is Wish ook. Ik noemde dit slechts als voorbeeld om aan te tonen waarom ook de Chinezen al dingen aan het aanpassen zijn aan hun service, zoals dus o.a. Wish en ook Aliexpress want daar noemde ik ook een voorbeeld van.
Tja dat met die postbezorging is een bekend probleem inderdaad. Heeft er ook mede mee te maken dat die gasten onder druk worden gezet, eigenlijk teveel moeten doen op en dag en de betaling apart geregeld is. Vaak is er maar heel krap tijd om de pakketjes die aanwezig zijn te bezorgen en dan gebeuren zo'n dingen als jij omschrijft.
Daarmee praat ik het niet goed, integendeel, maar dit heeft allemaal weer te maken met kosten en bezuinigingen. Dingen die men eigenlijk niet met China vergelijken kan op dit moment.
En als je echt eens service nodig hebt van Ali, zoals ik dus in mijn geval, soortgelijk als jij, had op accepted geklikt maar bleek achteraf toch niet naar behoren te werken, dan ben je bij Ali echt slechter af dan bij Bol. Want ondanks toezeggingen kwam er later weer geen antwoord, daarna weer van "nee te laat" en ga zo maar door. En op een gegeven moment totaal geen reactie meer.
Ik heb ook al veel gekocht daar en enkele geschillen gehad, maar heb er ook gehad die behoorlijk negatief waren, omdat je het product terug kon sturen (maar dat dus te duur zou zijn) kreeg je dan 5% van de aanschafprijs terug. Nou lekker dan. Dat is ook Ali.
Geld afboeken gaat overal met lichtsnelheid, zowel in China alsook in Nederland. Alleen wordt hier in Nederland meer gebruik gemaakt van iDEAL (hebben veel Chinezen ook al ontdekt trouwens) en dat biedt inderdaad helaas geen bescherming zoals Paypal of een creditcard.
Je hebt waarschijnlijk gewoon even een rot situatie gehad. Misschien ook vanwege het late tijdstip? Geen idee.
Ik heb hier ook eens iets teruggestuurd naar bol, inderdaad was er geen optie tot vervanging, dus ik heb gewoon die retourbon geprint, doos in en gelijk nieuw ding besteld.
Geen idee waar jij gezocht hebt maar Bol maakt zelfs reclame met gratis retourneren, in elk geval binnen de zichttermijn van 30 dagen. Daarbuiten is het moeilijker terug te vinden, maar dat zal dan ook aan de reden en voorwaarden liggen.
Je kunt heel leuk bij Ali kopen, totdat je iets koopt wat je terug zou moeten sturen en dan komen er heel andere verhalen aan het ligt. Het is daar echt niet beter. Wel goedkoper met heel veel.
Maar ik zal daar dus bijv. nooit en te nimmer duurdere aanschaffen doen. 1x GSM daar gekocht, dat gaat dus echt nooit meer gebeuren.
Want let maar op, zo gauw de Ali verkoper netjes aanbiedt jou een nieuw product te sturen als jij het ongewenste product terug stuurt en zij het ontvangen hebben, dan doet de Ali klantenservice precies 0. Dan wordt van jou verwacht dat je het terug stuurt. En dat is dus minimaal 25 euro. En als je dat niet accepteert beginnen ze met teruggeven van 3% van de aanschafprijs. Zelf meegemaakt. Vandaar dat ik er geen dure dingen meer koop.
Voor de gewone goedkope kleine dingen kan men er prima terecht. Ieder zijn keuze, maar persoonlijk blijf ik voor het duurdere materiaal wel in Nederland. Heb ik ook m'n jaar (of veelal 2 jaar) garantie.
@Freggel1: Nou kijk aan, prima toch? Ik had gezien de voor-waarschuwing van de verkoper ook niet anders verwacht.