ntfs format \s ????????

J

jaco1

heb een laptop fujitsu met een 20 gig.
wil er een 80 gig instoppen.
maar zit met een probleem.
heb de 20 aan mijn desktop gehangen,hier op draait xppro in ntfs.
op de 20 staat xphome,ook in ntfs.
nu heb ik in pro een backup gemaakt van deze 20 gig.
de 80 heb ik via een opstart flop van me gepartitioneerd,en geformateerd,in ntfs via xppro.
nu heb ik de backup terug gezet op de 80.
maar als ik deze in de laptop plaats,kan die geen bootable schijf vinden.(is bekend gemaakt in de bios van de laptop).
als ik ze vergelijk in verkenner (verborgen bestanden kan ik ook zien),zijn alle bestanden hetzelfde.
via copy sys,krijg ik geen systeem op mijn 80 gig.
dit werkt alleen op een fat geloof ik?.
wat doe ik fout?
of gaat het niet op deze manier?

Hoe moet dit werken?
Je maakt een backup van een schijf, en die is bedoeld om terug te zetten naar DIEZELFDE schijf (als veiligheid).
Of om bestanden met hetzelfde backup programma terug te halen naar een andere schijf/locatie.
De ordentelijke manier is op een nieuwe (dus andere) schijf het OS opnieuw erop te zetten, en dan wat je nodig hebt met de backup terug te halen.
Grtz.

Nou ja, nog eens nagedacht!
Heb hier ook een schijf met w2k en ntfs, maar nog niet veel mee mee kunnen uitzoeken.
Met fat32 was het zo dat je met fdisk de primaire partitie aktief moest maken.
Verder werd er een bitje omgezet zodat de schijf/partitie kon booten. Met bv Norton utilities kon je dat zien (en veranderen).
Hoe dat in ntfs (en w2k/xp) moet heb ik dus nog niet fatsoenlijk kunnen uitzoeken.
Wat format doet (kan doen) kun je echter zien met het commando (in de command mode) format /? waarbij je de syntax en parameters te zien krijgt.
Het commando format /s heeft echter een andere betekenis in w2k/xp.
Grtz.

ja klopt in xp werkt dat helaas niet.
ben er nog steeds niet uit,hoe het moet.
heb al veel via google gelezen,maar nog geen oplossing kunnen vinden.
probleem is dat ik wel xp opnieuw kan instaleren,op de 80 gig.
maar op de oude 20,staan programma's geinstaleerd.
waar ik geen cd's en key's meer van heb (helaas).
dus mooiste zou zijn om alles in 1 keer terug te zetten op de 80.

Bij w2k heb ik nog de optie om met 4 boot floppen te booten en dan verschillende opstart opties te kiezen, waaronder repair.
Wat er dan gebeurt met xp zou ik zo niet weten.
Ook heb ik met partition magic boot flops gemaakt, en daarmee kan ik ook aan de slag.

Bij xp is dacht ik ook een bootflop beschikbaar tegenwoordig.
Daarmee kun je met de installatie cd verder.
Meer weet ik nu niet.

Grtz.

Bij XP geeft het zich ook een herstelconsole die te benaderen is vanaf bijv. de bootcd van XP.
Maar ik denk niet dat hier een FIXBOOT commando ofzo zal helpen.

Maar de vraag is hier op welke manier de backup is gemaakt, dus met welk programma en welke opties?

Via Systeemwerkset? Dan heb je geen bootable backup. Voor zover mij bekend worden dan alleen bestanden etc. gebackupped maar niet de bootsector en die heb je nodig.
Om het opstartdeel (bootsector) mee te kunnen backuppen zul je iets als Ghost moeten gebruiken.

okay jes dat was/is het.
heb net ghost 9.0 geinstaleerd.
ik ga vanavond ff proberen,hiermee moet het wel gaan denk ik.
meld wel of het is gelukt.

helaas nog geen suc6.
op de 20 gig zitten een paar? bad sector's.
nu is dit geen probleem voor de werking in de laptop.
maar gohst loopt er op vast?
heb de functie van,bad sector's negeren aangevinkt maar helaas.
door vakantie kan ik er pas over drie weken weer mee verder gaan.

Hmmz... da's vervelend. Je zou dan nog Drive Image Pro kunnen proberen om een drivecopy te doen, maar ik werk altijd met een oudere Ghost, namelijk Ghost 8.5 of Ghost 2003.

Wat je tegen die bad sectors kunt doen weet ik helaas niet.

okay ik zal vast deze programma's op de pc zetten.
mischien lukt het daarme wel?
laat het wel weten.

Hopelijk wel. Ik dacht dat je met Drive Image ook kon aangeven dat ie bad sectors moest negeren.
Ghost 8.5 kan je vanaf diskette gebruiken, wie weet, sommigen beweren dat deze versie beter is dan 9.0.
Ik hoop in elk geval dat het je met een van deze dingen lukt.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan