obstakels?????

V

vlovlo

ik ben al even aan het spitten op internet i.v.m. obstakels en afstand. ik kom 2 vuist regels tegen.

1:3 (obstakel is 1 meter en de schotel moet minimaal 3m wegstaan om er overheen te kijken)

en 1:6 (obstakel 1m hoog, dus 6 meter weg).

dit verschilt nogal, ik vraag mij dus af hoe kan ik controleren of het tijd word om het bomen haagje te snoeien zodat mijn schotel vrij zicht heeft op astra.

een andere manier is door een pijp je te kijken op de hoogte van de schotel, maar onder welke hoek en ten opzichte waar van moet ik kijken? is dit 29 graden ten opzichte van de grond?

eigenlijk een typisch geval van de klok maar waar is die klepel nu, wie kan mij (en andere) dit duidelijk maken?

Neem voor in Nederland: voor elke meter dat het obstakel hoog is, 2 meter afstand nemen.

Dus: is je buurman 1,80 meter lang, moet je de schotel op 3,60 meter afstand plaatsen. Of op een paaltje van 1 meter en een afstand van 1,6 meter.

(Of je vraagt de buurman niet steeds voorbij te lopen ;) )

Zie voor meer en betere informatie: Sjerom.

als ik last hab van de buur, zou dit wel wereld nieuws zijn.....

ik denk dat de kettingzaag wel uit het vet kan...... 1:2 redden we niet, iemand nog intresse in coniveren ;)

bedankt voor de uitleg en duidelijke link

Coniferen zijn uitheems, en heb je dus geen kapvergunning voor nodig. Verder zijn ze lelijk. Zelfs op de begraafplaats. Dus eigenlijk had je geen schotel hoeven kopen om een excuus te hebben ze te gaan kappen. :biggrin::biggrin::biggrin:

het ergste is, die coniveerkrengen groeien harder dan de stalen buis waar mijn schotels aan hangen....

mischien eens zoeken naar "ijzer pokon":biggrin: :biggrin:

Eigenlijk is het ook best stoer er een gorbtrackje in te snoeien voor de schotel. Dan kan je met de signaalmeter zien of het weer tijd wordt om in de tuin te gaan ravotten! :biggrin:

hmmm, verdacht........

zelfs in gorbtrack zitten coniveren.............

leuk programma wel, word weer een hoop duidelijk

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan