Of reclame kijken of betalen bij RTL.nl

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
716
Punten
113
Leeftijd
59
HILVERSUM (ANP) - Betalen voor het bekijken van een tv-serie of eerst verplicht een commercial uitzitten. Die keuze biedt de website http://www.rtl.nl bezoekers voortaan. ,,RTL komt als eerste in Nederland met deze nieuwe manier van adverteren'', aldus een woordvoerder van het tv-bedrijf vrijdag.

,,Consumenten kunnen bij rtl.nl gratis kijken naar series of films waar normaal gesproken voor moet worden betaald'', legt de zegsman uit. ,,In plaats van het verrichten van een betalingshandeling, krijgen ze voorafgaand aan de start van het programma een verplichte interactieve commercial te zien. Het eerste voorbeeld van deze zogenaamde 'adfunded content' is 'Gooische Vrouwen'. De gebruiker kan ervoor kiezen de gebruikelijke 1,30 euro te betalen of een commercial te bekijken.''

Ik denk dat de 'betaal variant" niet zo aanslaat,. Nu dit maar eens geprobeerd of het mert reclameboodschappen wel gaat. Aangezien ik zelf reclame pauzes voor van alles en nog wat gebruik (behalve om reclame te zien), lijkt mij de kans daarop zeker aanwezig -:)

Die vlieger gaat niet op, Joost.

Er staat in het artikeltje dat het om een (enkele) interactieve reclame gaat.

Dat betekent dus dat je er actief aan moet deelnemen.

Zie het als zo'n telefonische enquête, die altijd bellen als je nèt zit te eten.

Aangezien ze meer informatie van je krijgen dan de antwoorden die je zelf geeft (om te beginnen met je IP adres), is dat bijzonder interessant voor marketeers.

Ik vraag me daarom af hoe lang het bij slechts een enkele "reclame" vooraf zal blijven.

Typisch stoppen ze het programma op de cliffhanger en mag je de afloop pas na het volgende interactieve reclameblok gaan bekijken.

Oeps, mijn interesse daalt met sprongen ! Er gaat niets boven een run op de keuken tijdens de reclame. Dat laat ik mij niet afpakken !

Duh, daar heb ik een vrouw voor.:biggrin::biggrin::biggrin:

Ik gebruik de reklametijd om te zappen.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan