Office documenten probleem.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
811
Punten
113
Leeftijd
74
Office 2002

Een Word document direct openen duurt ca 1 minuut .

Open ik eerst Word en in Word het document dan flitst dat in een mum op het scherm.

Als ik met de rechtermuisknop op een Word documnet klik om de eigenschappen te bekijken wederom eindeloos geduldigheid opbrengen.

Ook Excel documenten etc

hetzelfde verschijnsel

Wie heeft hier enig idee wat dit kan zijn en een oplossing hiervoor.

hoelang duurt het voordat je word geopend word als je nieuw document wil starten ?
ik ga er vanuit dat het ook lang duurd omdat namelijk eerst je office gestart moet worden
eenmaal gestart kan hij sneller andere documenten openen
ik heb dat ook met alle office versies gehad zo ook met 2007
ik heb hem in mijn opstart van windows gezet en nu gaat hij stukke sneller open
dus tijdens het opstarten van je windows ook je office laten opstarten
nadeel is dan wel dat opstarten van je pc iets langer duurt maar programma start er wel sneller door.
dit kan je op de volgende manier doen:

Druk met de rechtermuisknop op de knop Start en kies voor Eigenschappen.
Ga naar het tabblad Menu Start en klik op Klassiek menu Start.
Klik nu op de knop Aanpassen. Het dialoogvenster Klassiek menu Start aanpassen verschijnt.
Klik op de knop Geavanceerd.
De Verkenner word geopend met de map Menu Start geactiveerd. Let op: behalve jezelf als gebruiker zijn er nog de standaardgebruikers Default User en All Users.
Klik op All Users > Menu Start > Programma's > Opstarten.
Via de Verkenner kun je de programma’s die je automatisch wilt starten als Windows opstart, naar deze map slepen of kopiëren.
Sluit alle dialoogvensters. Voortaan wordt het aan de map Opstarten toegevoegde programma automatisch gestart als Windows is gestart.

vind je dat er bepaalde programma's niet hoeven te starten bij het starten van je windows dan kan je deze uitschakelen in je config
ga daarvoor naar start , uitvoeren , typ daar msconfig en kijk bij startup wat je niet nodig hebt .. hierdoor kan je pc weer wat sneller opstarten.

hoop dat je hier wat aan hebt,
suc 6

Wat heeft het nou voor zin om zo'n grote logge olifant als office continu mee te slepen?
Bovendien vreet hij ook geheugen weg.
Als je af en toe zo'n document moet openen.

Grtz.

Word start heel snel op
het openen van een document in Word gaat ook razend snel
Ook als word geopend is en ik klik buiten Word om op een word document dan duurt het ruim 1 minuut voordat ie opent.

Dus als ik gewoon op een Word document klik duurt het lang voordat document actief bewerkt kan worden.

klik ik met rechtermuis op een office document om de eigenschappen op te vragen duurt ook eindeloos.

Welke virusscanner heb je? Soms wordt dit door virusscanners veroorzaakt, ik had een soortgelijk probleem met bepaalde andere dingen toen ik NOD32 nog gebruikte.

Nou Kilroy, het antwoord van D-SQUAD was anders ook precies waar ik aan dacht.
Hetzelfde geldt overigens voor Open Office (en Star Office want das zo ongeveer hetzelfde).
Jouw vraag waarom je dat dan continu moet laten draaien op de achtergrond voor af en toe gebruik daar ben ik het ook wel mee eens.
Dus hier bij mij staat de O.o_O snelstarter ook niet continu aan.
Maar als je het een probleem probleem vind om te moeten wachten bij het openen van een document zoals the matrix aankaartte, dan is dat in ieder geval iets wat je even kan controleren.
Snelstarter niet op de achtergrond laten draaien heeft dus tot gevolg dat je document niet snel word gestart (d?hh).

Overigens is er volgens de informatie van the matrix iets anders aan de hand.

virusscanner en alle andere applicaties uitgezet Dus zo kaal mogelijk

In MSCONFIG alles wat opstart uitgevinkt

Maakt niks uit.

Zoeken met GOOGLE leert dat meerdere hier last van hebben

XP
Office 2002

Het gekke is dat als je de eigenschappen van een office document wilt zien dat het dan ook lang duurt.

Met andere programma's geen enkele last.

Misschien is je probleem MS, hihi!!

Grtz.

Remember, don't shoot the pianoplayer!!

Grtz.

@the matrix,

ken je het programma CCleaner ?
draai dit eens, kan geen kwaad en is misschien een oplossing voor je probleem

grtz. Satellite

Dat staat op de site vermeld.
In het kort schoont het je tijdelijke bestanden en je registry eens goed op van niet meer werkende koppelingen, niet meer bestaande ingaven en allerlei andere zooi.
Ik gebruik het ook met regelmaat.

Kijk wel effe van tevoren wat je wilt bewaren, want als je niets wijzigt ruimt het zomaar ook al je cookies op, o.a. ook van sites waar je bent ingelogt etc.
De scans moet je vaak een paar keer doen totdat ie niets meer aangeeft, maar het is een echt fijn tooltje.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan