Om gek van te worden

T

the matrix

Ik word de laatste tijd bestookt met emails waarin geen tekst staat alleen een of andere gif file met daarin de tekst

Een paar keer per dag ontvang ik die emails en steeds van andere adressen

Hoe kan ik die blokkeren.

Ik heb eigen email adressen onder mijn domain en kan daar geen spam filters vinden.

Zit nu met Outlook express en vind daar ook geen opties.

vermoedelijk gaat het om GIF files

Save as geeft een gif optie.

Wie weet raad?

Is het echt zo dat je een gif in een mailtje krijgt, of krijg je een link naar dat gifje?
In geval van een linkje open je dus met je mailprogramma een byzonder dubieuze site.
Wie weet wat er allemaal aan dat plaatje hangt...
Lijkt me vrij terecht dat je je daar zorgen over maakt.
Ik weet niet welke software je op je server hebt draaien, maar kun je daar geen webmail gebruiken ?
Want dan kun je dus mailtjes van vreemde afzenders al weggooien voordat je ze opent.
Er zijn ook plugins voor M$ mailprogrammaatjes waarmee je vooraf even op de server kan kijken of er geen ongewenst spul op staat en waarmee je die dan kan verwijderen.
Er zijn ook mailprogramma's waar dat af fabriek al inzit.

Maar en en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de hoeveelheid mail die jouw server afhandelt.
Je wil geen tig mailtjes per dag gaan screenen natuurlijk.

Opgelost

Ik hen mijn email op mijn domein server geforwarded naar mijn gmail adres en daar kan ik hem onderscheppen.

Daar wordt ie als SPAM herkend en direct verwijderd en niet doorgestuurd naar mijn PC

Dus ik zie die postings niet meer

Even een ommeweggetje maar het helpt.

Thnxs voor het meeleven

Kan jij misschien een beschrijving neer zetten hoe je dat gedaan heb want ik heb hier hetzelfde probleem.

;)
Nr.10

Ik gebruik gewoon Mailwasher, dat werkt ook prima.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan