omschakelen HD

T

the matrix

Probleem

Ik heb een Externe Harde schijf (IDE) met een USB Interface
En ik heb een Xtreme PVR

Nu wil ik op een zo eenvoudig mogelijke manier de Externe harde schijf op mijn Xtreme aansluiten en op mijn computer.

Ik kan bv de IDE kabel van de Xtreme naar buiten halen en de IDE aansluiting van de USB interface ook.

Nu moet ik de Harde schijf laten switchen tussen deze twee met zo min mogelijk electronica.

Wie heeft een idee.

Originally posted by the matrix
Probleem

Ik heb een Externe Harde schijf (IDE) met een USB Interface
En ik heb een Xtreme PVR

Nu wil ik op een zo eenvoudig mogelijke manier de Externe harde schijf op mijn Xtreme aansluiten en op mijn computer.

Ik kan bv de IDE kabel van de Xtreme naar buiten halen en de IDE aansluiting van de USB interface ook.

Nu moet ik de Harde schijf laten switchen tussen deze twee met zo min mogelijk electronica.

Wie heeft een idee.
ik zou het ook wel willen weten ik heb het zelfde eens geprobeerd met een topfield 4000. had het gelezen op een of ander board maar kon het niet werkend krijgen de computer zag de hd niet .

De HD kan uitgelezen worden met RIpper software, maar dat was mijn vraag niet

Wil je die HD's aan je computer koppelen ?n aan het originele apparaat gekoppeld houden ?
Want je pc wil namelijk graag tijdens opstarten al weten met welke IDE devices ie te maken krijgt.
Als je 1 IDE device erbij doet of eraf haalt terwijl de pc draait, is de kans groot dat je pc er helemaal niets meer van snapt, en dan zal ie crashen.
Grote kans dat dit met je andere apparaat ook zo is.

Als je beide apparaten tegelijk de HD wil laten delen, heb je zeker een probleem.
Want dan krijg je dus 2 hosts op 1 lijn, en dat gaat niet.
Het enige wat ik me kan voorstellen hierbij, is dat er een complete IDE interface wordt aangeboden die aan de HD kant altijd de host is, en aan de andere kant 2 keer een HD emuleert, en wel de betreffende die er weer aan de andere kant aan hangt.
Ik ben bang dat dat niet helemaal aan jouw wens van zo min mogelijk electronica zal gaan voldoen..

Ik wil zo eenvoudig mogelijk de Externe Harde schijf aan Of de Xtreme of aan de Computer hangen

Omdat de Externe harde schijf via een IDE naar USB interface communiceert kan ik die dus gewoon aan de draaiende computer aansluiten.

ik kan bv een tussenprint maken met 1 ide penconnector die ik met de HD verbindt dus zeg maar de connector van de HD verleng.

Dan kan ik met 1 IDE kabel uit de xtreme de verbinding met de HD laten maken

Of

ik kan met 1 IDE kabel naar de USB Interface gaan .

Je moet dan wel steeds ompluggen van kabels maar het is heel eenvoudig en het werkt.

maar misschien is er een slimmere manier. met 1 schakelaar

Immers 2 harde schijven hangen ook aan 1 IDE connector, misschien is het voldoende om 1 of 2 draadjes van logisch niveau om te schakelen

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan