Omschakeling analoge televisie opnieuw uitgesteld.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
736
Punten
113
Leeftijd
59
[SIZE=-16]bron: Telecomwereld[/SIZE]
Opnieuw is de omschakeling van analoge naar digitale ethertelevisie (DVB-T) uitgesteld, deze keer tot 11 december. Aanvankelijk zou op 27 november worden omgeschakeld van analoog naar digitaal, maar ook dat was al later dan gepland. Volgens ministerie van OCW moet er tijd gewonnen worden voor een goede voorlichtingscampagne. Met techniek zou het uitstel niets te maken hebben. Al eerder werd bekend, dat de publieke zenders na de omschakeling ongecodeerd worden uitgezonden.
Dankzij de ongecodeerde verspreiding volstaat een voordelige ontvanger en is geen smartcard of abonnement nodig. Op dit moment kunt u alleen Nederland 2 ongecodeerd ontvangen (zonder smartcard). In december zult u overal de publieke zenders Nederland 1, 2 en 3 moeten kunnen ontvangen, plus de regionale omroep. Voor alle andere zenders blijft een smartcard vereist, en een abonnement bij KPN/Digitenne.

Veranderingen in Duitsland
In de meeste andere Europese landen is een groot aantal zenders ongecodeerd te ontvangen via digitale ethertelevisie. In Duitsland is dit erg populair, maar lijken veranderingen op komst. Zenders als RTL en MTV hebben zich namelijk bij het nieuwe satellietplatform entavio aangesloten. Dat platform biedt veel extra mogelijkheden, waaronder het coderen van uitzendingen. De zenders zien coderen als middel tegen piraterij.

Hoewel een patentenkwestie de lancering nog even in de weg staat, zullen de bij entavio aangesloten zenders stapsgewijs hun programma's gaan coderen.

Uitzendingen via de satelliet staan uiteraard los van ethertelevisie. Echter, volgens de zenders is het onzinnig om voor de verschillende verspreidingsvormen een ander beleid te voeren. Daarom is de kans groot, dat veel zenders die gecodeerd via de satelliet gaan uitzendingen, de uitzendingen via de ether ook gaan coderen

Hoi fregel.
Heb je radar vanavond gezien op tv? Daar hadden ze er het over.
Voor de ontvangst van N1/2/3 kon je een decoder kopen van kpn.
Die komt tussen de antenne (hark) en de tv. Kosten ongeveer 80 euro meen ik.
Er kan ook een smartcard in voor eventueel een uitgebreider pakket.
Maar N1/2/3 zijn vrij.
Er zijn ook vrije decoders te krijgen van een ander merk, en zijn iets goedkoper.
Grtz.

Ik heb het vanavond gezien bij Kassa. :biggrin:

Het gaat toch naar verwachting over 30.000 televisiekijkers, die ze nu ook op kosten jagen om tv te kunnen blijven kijken.

Mwah vreemd, als ik hier de smartcard uit mijn Samsung trek dan ontvang ik toch echt alleen maar Ned. 2 via KPN TV. Ned. 1- 3 en de regionalen zijn dan mooi foetsie. Voor de rest wel een goede actie. Elke dag 1000 kilowatt amplitude modulatie in de lucht voor die paar boeren met hun harkie is wel errug duur.

Ik heb ook kassa gezien en die man die er verstad van bleek te hebben zei:

Als je een harke op het dak hebt, moet je een KPN kasje plaatsen tussen dat Harkje en de TV.

Als je het beeld via de Kabel binnen krijgt heb je niets nodig.

Als je via de satelliet kijkt heb je ook een Kasje nodig.

Ikke nie meer begrijpen.

Ik ga dadelijk de uitzending nog een bekijken op uitzendingwelgezienmaarwilnogeenskijken.

Groetjes Bert

Idd freggel, het was kassa, sorry.
Vreemd dat N1/2/3 nu opeens helemaal vrij is zoals het hoort.
En dat dat kpn kastje maar voor 80 euro beschikbaar is.
En je kreeg nog wat terug als je een abo neemt.
Vraag me af wat voor merk dat kastje is?
En idd ik zou daar ook wel eens meer technische specs van weten.
Het moest op de hark aangesloten worden, en pas later als er een sterker signaal was, kon een digitale spriet volstaan.
Vreemd ja.

Grtz.

Maar ik meen dat ik op het kastje wat men liet zien Samsung zag staan.

Dus ik heb even gekeken via Google, en kwam bij het volgende uit.

Dus daar moet wel wat nadere specifikatie over te vinden zijn denk ik.

Ik heb zojuist de herhaling bekeken van Kassa, en de decoder die men dus levert bij het abbo, is de Samsung smt1100 c.

moet volgens mij samsung smt1100t zijn c is volgens mij cabledecoder

Ook ik maak nu een typfoutje, het is idd t ipv c. ;)

Tja KPN is Samsung. En dan nog wat, helaas moet je gebonden zijn aan KPN door middel van internet of telefoon, en dat is nu juist voor de meesten toch een probleem? Kan je dus meer dan 13 euro gaan betalen per maand. En nogmaals alleen ned 2 is vrij te ontvangen dus vooralsnog staat die pipo bij kassa uit zijn nek te zwetsen. En voor zover ik nog weet betaalde ik voor die twin tuner twee jaar geleden véél minder.

Inderdaad alleen NED2 staat tot nu open maar in December zal dat toch open moeten staan.

Ik zag wel dat de oude kanalen waar C+ voorheen opzat ook weer geactiveerd zijn met de mooie namen info2 en info3 heel waarschijnlijk worden dit de Voetbal kanalen.

Ahum wat dat abo betreft wat ik zelf heb met 3 kaartjes welke zonder KPN 13 euri kost heb ik al een jaar geluk nog niks betaald ook niet voor de twintuner wel aan de postbode maar heb die centen later terug gekregen, aardig bedrijf dat kpn ik zou er bijna mijn telefonie en adsl gaan aanvragen ;)

Ik moest wel even lachen om die man bij kassa wat een slechte voorbereiding wie heeft ernog mee gekeken na de uitzending op internet ?

Ach ja, ik deel de kosten 7,95 gedeeld door twee dus. Overigens heb ik maanden geleden mijn vaste telefoon en internet bij kpn opgezegd maar betaal nog steeds die 7,95. Lekkere administratie daar. Maar pas op! ze zijn meester in het navorderen ookal is het voor meer dan een jaar!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan