onemanit nokia

wiltop@msn.com

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
81
hi ik heb in mijn nokia 9200/9500 onemanit gezet met dvbedit ,
speelde met menu (blokker) , daarna niet meer mogelijk met afstandbediening te werken , probeerde software opnieuw te laden , maar geen contact meer.
had gelukkig nog tweede chip (van bakker vroeger),er weer in gesoldeerd , en kon weer laden .
eigenwijs als ik was , heb ik weer onemanit geladen , ging oke
B U T , nu weer onmogelijk een nieuwe firmware te laden , remote werkt wel in tweede software.
in eerste software werkt het alleen via console.

Probeer 'm eens te resetten!
Dit gaat als volgt:

Stekker eruit,drie knopjes aan voorkant tegelijk indrukken,stekker erin.Na een seconde of drie kun je de drie knopjes weer loslaten.
Wel eerst de baudrate goedzetten voor je er andere firmware in wil zetten.

suc6, johan59

Correct, je kunt te allen tijde gewoon de noonemanit software er in zetten maar er zijn een paar dingen waar je op moet letten.

Je moet NOOIT het id veranderen in het noonemanit menu want dan werkt de a/b niet meer en moet je inderdaad bovengenoemde reset methode gebruiken om hem weer aan de praat te krijgen.

Verder is het nog het onderdeeltje met de firmware/dvbedit.
Het kan gebeuren dat als noonemanit erop gezet wordt, je dan geen toegang meer hebt via de seriele kabel.
Dat komt omdat noonemanit er een vreemde baudrate op nahoud en die wel eens standaard instelt, en dat is 76800 of zoiets.

Krijg je dus geen toegang via de seriele poort nadat je noonemanit erop gezet hebt, ga dan even via de afstandsbediening naar het stukje menu waar je de baudrate kunt instellen.
Verander die dan van 76800 naar 38400 en doe save settings.
Vanaf dat moment is ie weer gewoon bereikbaar.

bedankt voor deze snelle reacties , satellite heeft dus meer plus pun ten , maar mijn remote werkt dus ook niet , zal drie knopjes maar gebruiken , meld me wel weer , groetjes uit warm portugal

met drie knopjes kon ik inderdaad resetten , en ook stond baudrate op 76800 , terug gezet op 38400 , nu werkt alles weer
en heb ik 't nog warmer, BEDANKT

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan