ongewilde startpagina

E

eric

Als ik mijn computer opstart krijg ik een ongewilde startpagina, nee geen sexsite of zo, maar een engelse zoekmachine.

De instelling van een andere startpagina heb ik gedaan via Extra, Internetopties , en dan op het net op de gewilde startpagina gaan staan en dan op Huidige Gebruiken klikken.

Maar hij blijft terug komen, dus ik denk dat hij ergens genesteld zit omdat hij terug blijft komen.

Wie weet hoe je dit kunt verwijderen/veranderen?

groetjes eric

Heb je al geprobeerd om uit software gedeelt te verwijderen,en staat daar toevallig het programmtje N-Case moet je die verwijderen.
Dan is het opgelost

Nee, staat er voorzover ik zie niet in.
Ook heb ik gezocht naar dat programmatje via Zoeken maar kon dit bestandje ook niet vinden.

groetjes eric

Heb je al ad-ware geprobeerd?
Het is volgens mij een spy-ware.
Even ad-ware er over heen doen, en vast gaat het wel weg.

Succes ermee.
Groeten
P.Lennaerts

Ik heb ad-ware 6.0 geinstallerd maar deze pagina blijft terug komen, ook heb ik spybot geinstalleerd.

wat nu??

groetjes eric

Ik weet niet welke versie je van Windows gebruikt, maar kijk anders ff onder:
Start
Programma?s
Bureau-accessoires
Systeemwerkset
Systeeminfo
Menukeuze: Extra
Hulpprogramma voor systeemconfiguratie
Opstarten

Wellicht staat daar N-case bij, zo ja,
Vinkje weghalen

Maar bij XP zit dat ergens anders geloof ik.

Of anders een log maken van wat er allemaal draait op je comp. met het proggie: Hijackthis.

Ik heb Spybot hem al eens eruit zien halen, maar dan moet je hem wel updaten uiteraard.

Eerst even doen wat Mr. Blue Sky voorstelt.
Als dat niet helpt, dan Spybot updaten, daarna laten draaien en check even dat hij ook nCase vind en aanvinkt.
Alles laten repareren en indien hij daarom verzoekt, ook bij opnieuw opstarten laten draaien.
Dan meteen opnieuw opstarten. Als Spybot klaar is, staat hij echter in de verkeerde pagina, dus moet je voordat je hem sluit dan wel eerst even op Search & Destroy zetten, en als daar nog wat staat dit ook nog even aanvinken en repareren, en daarna pas afsluiten.

Dan zou je toch echt van je probleem af moeten zijn.

Misschien kun je vertellen -welke- startpagina verschijnt? Dus het pad achter http://
Wat je dan kunt doen is met google.nl zoeken op de woorden 'startpage' '<pad http>' en 'trojan' en dan zoeken onder de gewone internetpagin's en de discussiegroepen.

Je zult best de enige niet zijn..

Rolo

Hij is er al af.
Dat heeft iemand anders gedaan.
Het was dacht ik inderdaad Mysearch.

Maar eenieder bedankt voor de reply's.

groeten eric

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan