ontvangst en instellen pioneer DBRS110NL

E

Easy

Hallo,

Ik heb me onlangs via de 2 de handsmarkt een Pioneer DBRS110NL aangeschaft. Uiteraard heb ik hiervoor praktischniets betaald. Mijn schotel heb ik nieuw gekocht, een triax 78cm met universal single LNBF.

De installatie van de schotel verliep vrij vlot, ik heb hem momenteel gericht op Asra 19.2. De signaal sterkte die ik aflees op men ontvanger bedraagt 4op5.Nu heb ik de indruk dat ik niet alle FTA zenders kan ontvangen. Ik heb nu al bij al 172 FTA zenders, hierbij zijn ook al de reclame zenders (+-55)geteld. Zenders zoals Polania ed kan ik niet ontvangen. Op King of Sat staat dat er op Astra 19.2 wel 954FTA kanalen te ontvangen zijn.

Ook kan ik nergens in de ontvanger vinden dat hij enkel naar FTA kanalen moet zoeken en de betaalzendes er tussen uit laat.

De antenne instellingen in men ontvanger zijn de volgende:

Satelliet: ASTRA 1G

Schotelnummer: 1

Band: KU

Frequentie: 12515

LO LNB: 10600

Polarisatie: Horizontaal

Schakeling 22khz.: Ja

Dit zijn de standaard instellingen.

Als ik de (weliswaar vervallen) smartcard van Canal+ eruit haal werkt hij niet meer. Verder steekt er ook nog een schijnbaar zelf gemaakt kaartje in met hierop enkele chips en een label met SECA2 erop. Wat doet dit?

Alvast bedankt voor de evt reacties!

Eerst welkom op het board.

Een paar dingen zijn wel verklaarbaar de Pioneer 110NL is een goedgekeurde ontvanger geweest van CanalDigitaal en die zijn behoorlijk beperkt.

Ze zijn allemaal begrenst op 1000 kanalen en dat zou zeker zo maar kunnen kloppen als je de TV en radio zenders bij elkaar optelt dus kijk daar eens naar.

Ook dient er in een goedgekeurde ontvanger altijd een smartkaart te zitten anders doet hij niets.

Of er een optie opzit alleen FTA zenders te scannen weet ik niet normaal zou hij alleeen het pakket van CDS in moeten lezen dus de gecodeerde en een aantal FTA zenders en veel meer kun je er niet mee.

Ook kan het zijn dat niet alle transponders er in staan dus dat zou je kunnen bij werken met de lijst van Kingofsat.

Wat het zelfgemaakte kaartje is kan ik zo niet zeggen is het een goldkaart of een funkaart of nog iets anders?? :)

Aart, bedankt voor u reactie.

Het is inderdaad zo dat hij slechts 1000 kanalen heeft. Na het zoeken naar zenders zijn deze 1000 kanalen allen gevuld met FTA TV en Radio en te betalen TV en Radio. Volgens mij stopt hij gewoon met zoeken nadat al zijn 1000 kanalen zijn ingevuld. Van de dan nog niet gescande transponders kan ik volgens mij dan niets meer krijgen. Vandaar dat ik enkel zou willen zoeken naar FTA zenders, maar dit is blijkbaar niet mogelijk.

Zelf transponders toevoegen behoort volgens mij ook niet tot de mogelijkheden.

Uiteindelijk is dit allemaal niet zo erg de Pioneer is maar als startertje gekocht(eenvoudig beginnen), voorlopig kan ik me er nog goed mee amuseren en experimenteren. Op termijn was ik toch van plan een andere decoder te kopen om vervolgens mijn schotel uit te rusten met een diseqc motor. Maar dit is echter toekomstmuziek...

De ontvanger is een startertje maar als je een beetje wil hobbyen en de tijd hebt krijg je de hele Astra satelliet er wel in.

Je kunt als je er makkelijk bij kunt een leeg groentenblik over de lnb heen doen of een doek of iets anders of de coax er uit halen (pas dan wel op voor kortsluiting).

Misschien kun je dan het beste eerst terug naar de fabrieksinstellingen zodat je overnieuw begint, je kunt dan wat proberen als volgt, lees de sateliet in tot hij vol zit misschien 30-40% stop dan en ga alles wat niet gebruikt kan worden van zenders verwijderen zodat er weer plaats komt.

Ga dan weer inlezen met de coax er uit of het blik over de lnb tot waar je gestopt bent stop dan de coax er weer in en hij gaat verder in lezen tot 80% of zoiets en weer de gecodeerde en radiozenders verwijderen en de rest zoals eerder aangegeven.

Succes.:)

Bedankt voor de tip.

De zenders die ik reeds van tevoren gevonden en gerangschikt had heb ik gewoon laten staan.

Vervolgens ben ik met een stuk zilverpapier aan de slag gegaan.

Uiteindelijk heb ik toch ongeveer 65 (zuivere reclame zenders niet meegeteld) zenders bij gevonden. Wat voor mij toch al de moeite waard is.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan