Ontvangst van BBC

J

jateeuw

Ik probeer al enig tijd BBC te ontvangen? Ik heb een settings lijst met daarin de verschillende zenders van BBC. Ik heb signaal maar ook de melding dat het signaal scrambled is. Ik heb begrepen dat BBC FTA is op Astra. Er is bij mij het vermoede dat het iets te maken heeft met mijn LNB. Is er iemand die dit probleem herkent en mij op weg kan helpen. Ik probeer al een poos informatie te vinden in verschillende fora maar kom niet echt verder. Bij voorbaat dank.

Kan het prima ontvangen, heb iets van 10 BBC zender FTA,
maar ik neem aan dat je wel op Astra zit?
Daar zit het complete pakket, op 28e, skybouquet.
Hoe is je ontvangstkwaliteit?

Ik gebruik een humax 5400. Gepatched met ToH 3.2. en heb het volgende gedaan.
Een antenne gedefinieerd: Astra 2D, LNB freq. 10773, 22kHz tone Disabled, 0/12V switch Enabled, DiSCeq input DiSEqC A, Motorised System Disabled.
Ik heb wat andere settings geprobeerd maar,
tijdens service search wordt vrijwel direkt een fout melding gegeven: Error Service Search Failed (tunning errror).

In signal detection wordt gemeld:

10773 MHz (H) SR 22000 5/6
Level 43%
Quality 0%

Heeft iemand enig idee ? Nogmaals, kan het iets te maken hebben met mijn LNB (niet geschikt) ?

BBC zit op Astra 28 graden oost.
Op Astra 19 graden zit geen BBC.
Of je hebt de schotel niet goed uitgericht, of je zit op de verkeerde astra.

Bedankt voor jullie reakties maar,...

Ik heb signaal. Dan heb ik mijn schotel toch goed uitgericht ? Of is dit een te simpele gedachten ? De kwaliteit van het signaal is niet goed !

Level 43% zeg je, dat is veel te weinig dat moet wel het dubbele zijn.
Ik denk dat je niet goed uitgericht staat.

Bij quality moet je minstens 25% hebben.
Dus niet goed uitgericht.

Mooi, hier heb ik wat aan. Bedankt voor jullie hulp.
Moet ik een draaibaar systeem opzetten of is het mogelijk om ASTRA 1 en ASTRA 2 met een gefixeerde schotel te ontvangen ?

Groeten.

Met een normale ronde offset schotel is de afstand tussen beide satellieten te groot. Er zijn schotels in verschillende prijs klasse in handel om beide satellieten te ontvangen op 1 schotel.

Een goede schotel is bijvoorbeeld de viosat bisatelliet die het mogelijk maakt om zowel Astra 1 / 2 als hotbird te ontvangen.

Maar met een DiSEqC motor wordt het aantal beschikbare kanalen nog groter.

Ja, dat vermoeden had ik al. Ik bgerijp dat het met een ronde schotel niet gaat (ook met mijn 80cm schotel niet ?). Ga me maar eens verdiepen in een draaibare systeem. Suggestie voor een motor en andere benodigheden ?

Dank je wel Pet123.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan