onverwacht einde van archief?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ik ben nu een aantal rar bestanden aan het uit pakken, althans dat probeer ik.

Maar als ik op rar.1 klik dan krijg ik dus een melding bij 1 dat er bij 1 van de rarbestanden een onverwachts einde van het archief is...

Bestand zou dan eigenlijk ook 49 mb moeten zijn maar geeft maar 47,6 aan.

Nou heb ik het al diverse malen opnieuw gedownload tot de 49 mb, maar het blijft dus 47,6.

ook is het gerepareerd met Quickpar, maar dan lukt het nog niet, de melding blijft terugkomen.

Zie ik ergens nog iets over het hoofd van wat ik vergeet?

Of zit er nu gewoon en corrupt bestand tussen, want als ik de gedownloade film brand, dan stopt hij hierdoor ook halverwege.

Ik kom er zojuist achter dat dit ook met Winrar zelf kan, ik heb zojuist de bestanden waar de foutmelding mee kwam met Winrar hersteld, ( EXTRA: Archief herstellen) en voor nu krijg ik geen foutmelding.

Hopelijk is dit de oplossing.

( Ohja ik weet dat het ook met newsgroepen te maken heeft, maar dit heeft meer met software te maken, vandaar dat dit in de computersectie staat. ;) )

Of het rar bestand is corrupt,, je zou hem dan kunnen weg gooien en dan alles reparen met de pars zodat hij een nieuwe rar file aanmaakt.

Of de par files zijn niet goed,, dan werkt het ook niet.

Maar de manier die jij zegt ken ik eerlijk gezegd niet,, dus wel benieuwd of die film dan wel afspeeld in je dvd speler en dat die ook niet ergens blijft hangen dan.

Je moet quickpar gebruiken dat PAR 2.0 compliant is.
Bij de RAR's zit meestal een par2 file.
Als je daarop klikt wordt automatisch quickpar gestart en als je genoeg recovery volumes hebt, wordt er gerepareerd.
Dat levert altijd goede nieuwe rar-files op.
Uitpakken dan met winrar v3.1 of verder.
Dat gaat ook altijd goed.
Bij de nieuwgroepen is het noodzakelijk om met par2 te werken. Daar gaat vaker wat fout bij het up of downloaden naar de servers, omdat het yenc multipart gecodeerde files zijn.
Naar mijn ervaring is dat alles waarvan quickpar zegt dat reparatie goed is, ook echt goed is.
Grtz.

Nee hoor niet mee eens,, had verleden week ook een film en die werd niet goed gerepareerd door de par files die er bij zaten,, de uploader heeft toen nieuwe par files gemaakt en toen werkte het allemaal wel goed.

De uitzondering bevestigt de regel niewaar!
Ik zei dan ook 'naar mijn ervaring'.
En die is inderdaad dat alles wat quickpar gerepareerd had, ook allemaal helemaal goed was.
Of het ging niet omdat er niet genoeg recovery blocks waren.
Dat met die foute pars heb ik nog niet gehad.
Grtz.

Ik kom er zojuist achter dat dit ook met Winrar zelf kan,
Of heb je toch maar eens de tekst in de een andere thread gelezen?:)

Het klopt overigens dat niet elke rar error door par gerepareerd kan worden. Ik heb zelfs al meegemaakt dat Quickpar alle files van een film als goed bevond maar bij het uitpakken toch een "unexpexcted end of file" of "crc error" in de rar zelf zat.

Dit krijg je bijv. als de poster een fout in de bestanden zelf heeft en deze niet controleert. Op het moment dat hij er dan par files van gaat maken, word dus de fout gezien als zijnde "normaal" en kunnen dit soort dingen bestaan.

Ah, je ziet, nobody is perfect!
Gelukkig heb ik dat ook nog niet gehad met winrar en uitpakken.
Maar ik blijf het een zeer knappe konstruktie vinden die par en quickpar.
Wat die van sjit nog allemaal kan bouwen!
Grtz.

Tja dat heb ik dus diverse malen gedaan, en na goed lezen wat de foutmelding was, een archiefmelding, zag ik na wat nader onderzoek dat je in winrar archieven kunt repareren, en nu na dat gedaan te hebben, en het gerepareerde bestand vervangen te hebben door het corrupte, of hoe je het ook noemen wilt, is de melding die ik kreeg verdwenen...

Nu schrijvende ben ik de film aan het branden, en morgen als ik werken ben dan wordt hij gekeken door de telg van 5, dus die brengt donderdag als ik ze weer zie wel weer verslag uit of de film "Teigetje" goed was nu. :biggrin:

Al met al voor mij weer een leuke nieuwe hobby, waar weer de nodige tijd insteekt om dit onder de knie te krijgen, maar ach daar hebben we die pc voor staan vindt ik. ;)

Heeft me wel twee dvd's gekost, maar dat is voor mij de onervarenheid nog....

Maar het blijkt nu dat er hier bij zijn die deze manier nog niet kenden, dus wellicht voor als je het eens meemaakt, wat ik nu heb, een handige tip. ;)

En nou ga ik de andere testen, waarin voordat ik hem begon de nodige meldingen al stonden, maar ik daarom deste meer benieuwd ben dit weer op te lossen. :biggrin:

Kijk maar daar is nou FTD voor,, om voordat je de film begint de downloaden je eerst daar even goed moet lezen wat er word gezegt,, als er verschillende zeggen van die film stopt na bv. 70 minuten dan moet je hem niet gaan downloaden.

En vaak word er door de bekende posters heel vaak ook nog een fix gepost die een eventueel probleem verhelpen.

En als je de bekende jongens eenmaal weet dan kan je blindelings downloaden omdat je weet dat films van bv: Bittburger team of Baco altijd perfect zijn.

Maar waarom neem je iets waar al meldingen bij staan dat er iets niet goed is Freggel,, meestal staan films er wel door verschillende gasten gepost op,, of anders effe wachten tot dat er een goede versie staat.

De tips die jij nu geeft zal ik zeker onthouden, ik weet natuurlijk ook niet wie de beste uploaders zijn.

En gezien het feit dat ik bij de meeste downloads al fouten heb zitten dacht dat het zo hoorde.

De Tijd zal het leren. ;)

Maar freggel, je wist toch dat je bij proberen het beste een dvd/rw kunt gebruiken.
Als het steeds goed gaat direkt branden.
Ja FTD is een goed idee, als ze nieuwe leden toelaten.
Maar het is overal druk.
Ook op de usenet search sites kom je al vaak niet binnen omdat de boel overbelast is!
Grtz.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan