weer een Hollandse traditie
Nederlandse traditie! Wij leven niet in Holland.
Hollanders hadden van oorsprong niet veel met carbid, dat komt van de zuidelijke provincies en Vlaanderen.
Daar zie je het nu nog steeds het meest, inclusief de oostelijke provincies en volgens mij Friesland en Groningen ook.
Zou jammer zijn als dat verboden wordt.
We naderen nu al steeds meer een vuurwerk verbod. Op zich heb ik niets tegen een knalverbod. Vroeger mocht er alles. Maar vergeet niet dat men zich vroeger ook veel beter aan de afgesproken tijden hield (van 22.00 tot 02.00 veelal) en astronauten de hardste knallen waren.
Of je moest illegaal strijkers gaan halen in Belgie.
Maar tegenwoordig met die Cobra's en lawinepijlen en soortgelijken, dat is niet meer leuk. Nu valt het dit jaar nog mee maar voor de corona trok ook bijna geen hond zich iets aan van de regels en werden we al half november vaak opgeschrikt door bijzonder harde knallen.
Ook leuk voor de huisdieren. NOT.
Dus tja, dat niet volgen van regels en het steeds meer gebruiken van illegaal materiaal (waardoor overigens ook meer ongelukken) heeft er voor gezorgd dat men meer betutteling nodig acht.
Wederom een kleine groep die het verpest voor de meerderheid.
Gelukkig is carbid schieten nog niet verboden, maar de eerste Gemeente heeft een verbod opgelegd. Als de eerste begint dan is het hek dam ben ik bang.