oozoon installatie

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
814
Punten
113
Leeftijd
74
Na een tijdje gespeeld te hebben met Open Pli 4.0 wil ik OOZoon weer op mijn 800SE

Dus de image opgehaald (version 4)van oozoon.de site en pompen maar
Installeren gaat als vanouds
Opstarten via de dreamboxedit de zenders terug gezet en ow ja ook nog even CCCam installeren.

Op geen enkel manier worden de bestanden van welke cccam.ipk gepikt niet via script installatie of via telnet, beide mekkeren over een incompatable bestanden.
Heb diverse bestanden uitgeprobeerd zelfs die hier op het forum te vinden zijn.

Is er iets veranderd wat het duckteam wel weet en mij uit de brand kan helpen??

ok. bedenk dat delen in de bestandsnaam van de .ipk zijn veranderd zo is voor enigma2 de mipsel.ipk veranderd. Het is nu of all.ipk of mips32el.ipk.

Je kunt natuurlijk ook een (oude) mipsel.ipk met 7-Zip op een windows machine uitpakken en de bestanden handmatig maar wel naar exact dezelfde mappen op je ontvanger kopieren

toch wel vreemd die image , wilde een image backup met de ingebouwde Dflash via (flashen en backup) maken en wederom zoals waar ik eerder last van had hield de backup het na 150kb voor gezien en dat leek me niet goed.

Heb de ingebakken dflash (versie 10 gede-installeerd en versie 11.0 erin gezet en nu loopt de backup wel zoals het hoort.

Daar gaan we weer met de hobby, blijft iedere keer voor verrassingen zorgen.
Nu nog de favorieten onder de bouquet knop brengen en dan gaan we flodderen.

Tja Matrix, jij blijft lekker aan de hobby zo. ;)

Maar ik snap eigenlijk niet waarom je er iedere keer weer een nieuwe image op wil zetten? Als dat ding ( bij mij ) naar behoren draait, tja dan blijf ik er vanaf.

Het is veel leuker om zo affentoe eens met de cams te spelen als er weer voor een bepaald aantal zenders "sleutels" beschikbaar zijn. ;)

Het moet alleen eens stevig gaan vriezen, want ik heb geen "krabbers" meer... :biggrin:

ik ben niet zo'n "sleutel" figuur. ik heb te weinig kruiwagens. ;-)

Wat de reden is dat ik die open pli 4.0 eraf gegooid heb is dat die image zo groot is dat er niets meer bij kan.

Uitzending gemist en HBBTV plugins worden niet meer geaksepteerd.

Dus vandaar terug naar Oozoon omdat oozoon de mogelijkheid biedt te flodderen en dan wordt de image vanaf bv een usb stick gedraaid en heb je eeen zee aan extra geheugen.

Hoop dat jouw snappertje groot genoeg is om dit te begrijpen ;-))

Dat van die krabbers is toch allang nostalgie???

Jahoor ik snap hem heus wel...

Maar ik "speel" niet met mijn Sunray, omdat dat ding enkel en alleen is om te kijken wat ik er mee kan ontvangen.

Voor uitzending gemist en dergelijke heb ik hier nog 2 interactieve ontvangers/recoders staan van Ziggo, dus daar redt ik me wel mee. ;)

En mis ik echt iets, ach, internet...

Maar of die krabbers echt nostalgie zijn? Ik weet het niet, want er zijn er nog in de omloop...

krabbertjes in omloop? h?, serieus, meen je dat nou , hou is op ..........

doe maar een witte

;-))

Als ik wist waar ik ze kon vinden... ;)

neem dFlash 12.0.9, neem een USB stick en je kunt flashen in recovery mode.
USB stick wel eerst op pc met hp USB disk storage tool formatteren als FAT32, 1Quick Format uitvinden en als label (naam) geven: LOWFAT.
dan de USB stick in je ontvanger en in dFlash de eerste regel veranderen in Recovery.
Er wordt keurige backup gemaakt, zoals voorheen en .... zodra je flash en de box uit zet zorg dat die USB in je box zit, spanning er op en de knop aan de voorkant ingedrukt houden (zoals altijd) maar je box wordt geflasht in recovery mode d.w.z. de age wordt van je USB gehaald. je hoeft dus niets meer via de browser te doen.

dit werkt alleen met OoZooN images.

Weet niet of dit ook op niet-dreamboxen werkt.

ow ja nog wat t.a.v. backup maken...
zorg dat de logfile van emu's zoals OScam naar de tmp directory worden geschreven ?n voor iedere backup je ontvanger helemaal opnieuw starten zodat tijdelijke bestanden e.d. tot een minimum beperkt zijn.

wij hadden ook dat de backup soms niet ging of dat die opeens een andere grootte had als anders en flashen lukte niet. Gutemine vertelde ons wat we hierboven hebben beschreven en sindsdien geen enkel probleem meer.

bedankt voor de tips

Er gebeuren nu wel vreemde dingen allemaal.

Dflash 11 laat keurig backuppen maar restoren loopt niet door en werkt dus niet.

Heb een poging gedaan te flodderen

NA 5 minuten flink bezig geweest te zijn na de herstart startte de box weer op. nou ja

opstarten , heel even en dan een groen scherm met sorry.

Gelukkig de tip ter harte genomen om ieder backup naar de laptop te schrijven had ik iig de mogelijkheid de goed gelukte image wel terug te zetten middels de "stop" functie

Dus heel wat uit te vogelen.

Mss heb ik wel hele ouwe zooi
flodder 004
en nfidump095

Ik ga eerst die dflash tips uitproberen.

Nogmaals bedankt voor de tips

Van OScam heb ik absoluut geen kaas gegeten en weet niet of dat voor mijn toepassingen echt nodig is me daar in te verdiepen alhoewel ik een zee van tijd heb

klopt, dFlash12.0.12. je hoeft de USB stick niet meer eerst met hp usb disk storage te formatteren, gebeurt nu door dFlash en als je bij instellingen de flash op recovery zet dan na backup gemaakt te hebben via gele knop flashen en dan wordt de image naar je USB geschreven. daarna opstarten met knop ingedrukt en voil? je moet op je scherm na een tijdje RECOVERY zien en daarna DONE DONE DONE

heb de procedure zoals beschreven uitgevoerd en bij een herstart met ingehouden frontknop verschijnt er een groot blauw scherm met grote letters

RECOVERY , dat blijft een tijdje staan en vervolgens start de box op en gaat weer zijn gangetje.

Nu reist mij de vraag of ik de gehele procedure moet herhalen bij een volgende back up?

dat blauwe scherm met Recovery is prima. Daarna zie je na een tijdje DONE DONE DONE en dan start die inderdaad opnieuw op, maar dan met de image die op je USB stick stond.

Procedure herhalen...., zie het als volgt: met dFlash maak je een backup via de groene knop of via de webif/dFlash. Daarna is het aan jou wat je wilt. Wij zouden alleen de
backup op je pc zetten (ftp copy), meer niet (puur als veiligheid). Wil je flashen, dus wat je anders via de browser deed, dat is de flash recovery, dus de gele knop. Voordeel is dus, dat je niet meer via de browser hoeft te flashen maar gewoon via dFlash gele knop. Recovery is dus flashen van de image welke op je USB staat.

Samenvattend: je hoeft alleen maar via groene kop backup te maken, zoals je altijd al deed, En als je een keer een backup terug moet zetten dan heb je de recovery methode van dFlash.

Ow ja, je kunt ook opstarten met de .nfi image die op de USB staat (flashen dus), dan is het gewoon de ontvanger uitzetten en de knop aan de voorkant ingedrukt houden, maar dan moet in je bios wel bij:

- Alternative boot: USB staan
- USB op ENABLE

Gelukkig hoef je tegenwoordig niet met een null modem kabel naar je bios, maar kan nu gewoon via telnet. Kun je dus snel controleren hoe e.e.a. staat.

Wij hebben dat in de bios inderdaad zo staan. Wil je dan ooit een keer zonder image van USB flashen, dan is het hetzelfde maar voordat je de ontvanger aan zet even die USB er uit halen.

Begrijp ik het nu goed dat flodder overbodig is geworden.
Dank voor de uitleg overigens.

nee Flodder zet delen van je flash op stick, zodat je meer flash ruimte hebt (geheugen), dFlash zet alleen de image als bestandsnaam (.nfi) dus op je stick en bij dFlash gebeurt er dus niets met je geheugen.

Ow en Flodder en dFlash NOOIT op dezelfde stick doen, want bij dFlash wordt tijdens de recovery je stick compleet opnieuw geformatteerd en dus ben je dan je Flodder dingen kwijt. Dus heb je voor dFlash ook maar een kleine stick qua grootte nodig.

dat had ik al begrepen van de indelingen van de USB.

Thanks

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan