op welke sat uitrichten

R

ronald notes

ik heb een archsat eclips schotel (90 x 75) met 3x lnb. vraagje over het afstellen. op welke satelliet stel ik mijn schotel af
1) hotbird
2) astra 19 of
3) astra 28

groet,

Ronald

De Astra 19 zit in het midden en heeft een lekker sterk signaal. Als je daar lekker beeld op hebt, kijk dan of ie meteen goed staat voor de andere sats. Anders even wat finetuning en daarna lekker zappen.

Dus.

@ronald ben je er nou al uit? ik heb zelf precies dezelfde schotel...

he ronald :)

misschien dat je me kunt helpen anders gaat het mij geld kosten (monteur komt dinsdag om 1500)

de handleiding is van de archsat vind ik nogal wazig.

is het nou zo :

als je achter de schotel staat (dus de schotel wijst de lucht in - de andere kant uit)

de lnb's van linksboven naar rechtsonder, waarvan links het verst uitstaat van het midden, rechts staat dichtbij de middelste nlb, jij lijkt het dus compleet anders te hebben.

hoe heb je dit precies gemeten en klopt het een beetje wat ik hierboven heb geschreven? ben echt uren bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar :)

sorry ikke je link over het hoofd gezien :)

snap er nu helemaal niets meer van : "Sirius -10- Hotbird -8,2- Astra -13- Astra2" dat zijn volgens mij niet de goede getallen.

tis toch hotbird : 13.0 - astra 1 : 19,2 en astra 2 : 28,8

zou je me nog even kunnen helpen met de bovenstaande vraag, jij bent de enige die een gelijke schotel hebt namelijk :)

trouwens heb je de houder (waar de nlb's op gemonteerd worden) horizontaal of afgeweken naar links of rechts en wat is de afstand tussen de nlb's (getalletjes op de houder)

kweet ik vraag veel, maarja ik weet ut ook nie meer :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan