Op zoek naar een programma !!

deliyurek007

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
48
Collega's,

Wie o wie kan een handig tool of die zelf gemaakt is.
Ik wil een tool hebben zodat ik via een username in kan tikken en die voor mij de hele netwerk afgaat op welk server of pc ingelogd ben.
Het mag zo zijn een windows account kan traceren en service account.

Ik geef bv: deli007 is de username en traceer waar die nog ingelogd is of heb die dat username ergens prongelijk een service account mee gecreerd zo ja welk server etc...

Dat die terug kom met een resultaat.

Wie weet of zo iest een prog dat kan of heb iemand die het wel heb die zelf geprogrammeerd heeft.

graag hoor ik van jullie hoe en wat.

gr,
deliyurek007

Oef. Dan moet je inderdaad een programma hebben, want wil je dat op meerdere pc's op een netwerk kunnen nagaan, moet je een serviceaccount hebben, dat is namelijk hoger dan Administrator.

Of het moet zijn dat je een netwerk met domein hebt draaien, dan zou je het onder een domein admin account kunnen laten werken.

Voor een domein heb ik dacht ik ooit eens zoiets gezien, maar misschien is het handiger als je even aangeeft wat voor soort netwerk de pc's op gekoppeld zijn.
Werkgroep met werkgroep server of domein met een domeincontroller? Zijn er DNS en/of WINS servers aanwezig ofzo?

Blacktiger,

het gaat met name om het volgende.

Je heb een gebruikersnaam waarmee je inlogd op een server via een RDP of wat anders.
Dat de tool voor mij op een domain uit kan zoeken waar ik nog steeds ingelogd staat op een server oftewel op een werkplek.

En soms komt vaak voor dat de account vergrendeld is en met dezelfde tool of een ander tool dat het de hele domain af kan zoeken waar mijn account nog ingelogd staat pop een server of een werkstattions en of mijn account soms sugreerd als een service account op een server dat die dat ook achter haald.

Zo iets ben ik op zoek naar dat die een traceer doet op werkplekken en server waar mijn account in gebeuik is en waar ik nog ingelogd staat.

Gr,
deliyurek007

Ik begrijp het. Een zwevend profiel op een domein. Je logt ergens in, dan wil je ergens anders inloggen en je krijgt de melding dat dit niet kan omdat je al ergens anders ingelogt bent.
Dus wil je een tool hebben waarmee je kunt opzoeken waar dat precies is waar je nog ingelogt bent. Feitelijk ter controle of je inderdaad vergeten bent uit te loggen of dat jouw account ergens als een service account op een werkstation of server draait.

Ik ga eens voor je op zoek. Volgens mij kregen wij bij Windows NT toendertijd automatisch een melding dat we ergens anders al waren ingelogd INclusief de vermelding van de machinenaam waar ik dan ingelogt zou zijn.
Maar ik ga eens navraag voor je doen hier en daar of er een tool voor bestaat.

Of het moet zijn dat iemand hier, bijv. Bert50 al gelijk een idee heeft wat hier geschikt voor is.

Ahum ik moet zeggen dat ik een dergelijk programma wel eens bij een klant gebruikt heb.
Alleen denk ik dat de info direct uit de AD komt, hoe dat ik geschreven weet ik niet ik ben geen VB programmeur.
Ik heb dus ok twee accounts een voor de servers, dus rdp en een voor gewoon gebruik.
Beide hebben een "Zwevend profile" maar de problemen die @deliyurek007 schets ken ik niet.

Dus kan ik hem geen uitkomst bieden.

Das inderdaat een goede vraag BT, alleen dat programma dat gebruikt werd, werkte het door middel van een Intranet site.

En welk programma dat ze daar voor gebruikt hebben weet ik niet alleen waar hij de data vandaan haalde.

Oke, dan blijven we de ogen nog even open houden, misschien dat jij of ik nog ergens zoiets tegen komen.

Collega's top bedankt voor je medewerking.
Ik heb zelf ook zitten zoeken maar echter op het net kan ik niks vinden die daar op lijkt.

Gr,
Deliyurek007

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan