Die matrix cam is waarschijnlijk niet compatibel meer met de SECA codering sinds de provider hieraan wat zaken gewijzigd heeft.
Hoewel ik deze cam niet ken en me iets bijstaat van matrix cam daarbij, weet ik niet welke versie(s) van die matrix cam het dan betreft.
Naast de matrix reborn zijn er nog een aantal andere varianten van matrix cams, en ik weet dus niet welke allemaal problemen hebben.
Die matrix cams zijn allemaal cams zonder garantie op werking, omdat ze gemaakt zijn buiten medeweten van de provider en/of producent van het codeersysteem.
Wat betreft je ontvanger, kan het zijn dat dat vergelijkbaar is.
Ik weet ook niets over de openbox, maar wanneer de firmware die je geprobeerd hebt ouder is dan een half jaar, kan het zijn dat je probleem vergelijkbaar is.
De box's decodeersystemen zijn ook op software gebaseerd en emuleren een op hardware gebaseerd systeem (emuleren = ze doen het na, maar zijn niet identiek).
Dat is hetzelfde als je matrix cam doet, en de problemen kunnen vergelijkbaar zijn.
Nu oplossen.
De matrix cam kan opnieuw geprogrammeerd worden.
Maar daarvoor heb je wel een stukje programmeer hardware nodig, en natuurlijk een firmware voor de cam die deze problemen niet kent.
De software voor de openbox is op Linux gebaseerd, en dat heeft een aantal voordelen.
De kans dat er om die reden door verschillende mensen gewerkt word aan verbetering van de firmware, is steeds groter naarmate het aantal gebruikers van die box ook stijgt.
Wanneer de openbox vergelijkbare hardware heeft met andere grote merken op het gebied van Linux ontvangers, word die kans nog een stuk groter omdat het dan relatief eenvoudig kan zijn bestaande firmware passend te maken voor deze box.
Maar cams zijn er voor zulke boxen als plugins beschikbaar.
En dat betekent dat er meestal een groter keuze is aan welke cam je gebruikt.
Wanneer ik het over cam als plugin of in de firmware heb, heb ik het dus over software.
Helaas kan ik je niet even uit de mouw schudden in hoeverre dit bij de openbox al voor mekaar is.
Ongetwijfeld zijn er hier wel mensen die je daar wat meer over kunnen vertellen, omdat de openbox S10 hier al regelmatig ter sprake gekomen is.
Wel wil je je op het hart drukken dat [highlight]softcams[/highlight] (op software gebaseerde cams) typisch hobby oplossingen zijn.
Dat wil zeggen dat het kan zijn dat er werk nodig is om het aan de gang te houden en dat er geen garantie is op de werking.