openbox schotel uitrichting

P

peterputki

Beste mensen,

Ik ben peter te wonende in zuid Finland.

Ik heb gisteren mijn openbox s10 ontvangen.

ik probeerde hem te installeren maar helaas niet gelukt.

doordat ik zoveel zat te klooien met mijn schotel want ik dacht dat ie verschoven was.

Kan iemand mij uitleggen wat ik in de Antenna setup moet plaatsen?

Zodat ik kan zien met de behulp van mijn vrouw(ik draai de schotel en zij kijkt naar de signal intensity en signal quality.

ik heb een 88cm schotel een duo lnb 19.2 en 23.5. ik ben al blij als alleen 19.2 het doet:) Wat ik op het scherm zie is:

Satellite: (2/2) K_Astra 1E/1G/3A

LNB Freq 10050

Transponder (7/58) 496v8249

Diseqc1.0 en1.1 disable

22K OFF

Ik hoop dat iemand mij kan helpen al 36 uur zonder tv :laugh:

Ja ik zie het al je moet disq 1.0 aanzetten dan zet je op poort1 Astra1 en op poort2 Astra3.

LNB freqentie moet op TYPE universeel en freqentie 9750/10.600 maar als je universeel kiest zal hij dat zelf wel doen.

22K op Auto zetten kan dat niet dan op AAN.

Hopenlijk krijg je het werkend een duo lnb is voor Nederland en Belgie gemaakt of de afstand tussen de koppen nog klopt in Finland weet ik niet.

http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

Hier staan alle transponders voor CDS ik zie boven dat Satelliet 2/2 dat zal de Astra3 op 23.5 oost zijn je moet ook de andere op 1/1 Astra1 op 19.2 oost zetten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Aart super bedankt voor je hulp moet ik ook nog wat met de transponder doen?

die staat (7/58) 496v8249.

groeten Peter

Zie dat het je eerste bericht was als nog welkom op het board.

Dit (7/58) 496v8249 geeft aan dat er 58 transponders in zitten je kunt dan eens beginnen op 1/58 kijk welke of dat is en of je signaal hebt.

De lijst van CDS heb je een sterke transponder is 11914 H 27500 3/4 van de zenders zijn er ook een aantal ongecodeerd ik zou zeggen om uit te richten probeer die is loeihard.

Beste Aart ,

deze heb ik op de site gevonden en in antenna setup deze 12344h27500.

Sorry Aart ik hoop dat ik het vlug onder de knie krijg:)

19.2°E Astra 1H 12343.50 H 97 Astra 1H DVB-S QPSK 27500 3/4 CANALDIGITAAL, 38.0 Mbps

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:08 uur ----------

oke ik ga naar buiten :) ik zet hem op 3/4

bedankt op hoop van zegen:))

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:17 uur ----------

yessssss ik zie signaal :)

zal ik een blindscan maken?

12344 H 27500 is de RTL transponder op Astra1 19.2 oost.

Uiteraard als je signaal hebt scannen maar.

oops niks gevonden ik denk dat ik op de verkeerde sateliet gericht heb

Beste aart,

Het is me eindelijk gelukt nu ontvang ik in iedergeval 19,2

Ik heb nog een canlpluskaart maar die doet het niet? die reboot de hele tijd

Vandaag ga ik de wifi bridge installeren en cccam uitproberen beide dingen nog nooit gedaan ik zal mijn kop regelmatig tegen de muur stoten :laugh:.

Een abonnementskaart die de hele tijd reboot ?

Vermoedelijk is je kaart te lang niet meer gebruikt (langer dan anderhalve maand) en daarom uitgeschakeld.

Zo'n kaart krijgt namelijk elke maand een signaal om te blijven werken voor de komende maand, en die erna.

Je kunt eens proberen je kaart te heractiveren op de site van canal digitaal.

Daar word die mogelijkheid geboden, maar ik moet erbij zeggen dat ik die paar keer dat ik dat geprobeerd heb, wel telkens moest zoeken op die site.

En zet een helm op ;).

Het ligt er met die box een beetje aan welke software er op staat heb er ook een tijdje één gehad die gaf ook met de originele kaart geen beeld in de kaartlezer.

Later is er andere software gekomen toen werkte het wel weer als je de kaart wil activeren dat kan hier.

Maar als hij al begint te rebooten als je er een kaart in stopt denk ik dat er nog veel hobbywerk bij komt kijken voor je beeld hebt.

Ik heb mijn kaart in mijn phillips gestopt en doet het daar wel.

Dus ik hoe hem niet te activeren.

Ik krijg op de openbox een bericht smartcard inserted en dan reboot de openbox

groetjes peter

Volgens mij moet hij met de chip naar beneden in de Openbox.

Ik schaam me dood :)

Nu kwamen er geen reboots meer maar de kanalen blijven scrambled?

en op mijn phillips niet

Die problemen heb ik ook gehad als hij niet wil decoderen dan kun je andere software proberen maar zelf heb ik die box al meer dan een half jaar niet meer dus welke software wel werkt weet ik helaas niet.

Het upgraden gaat met een usb stick als het mis gaat heb je een nulmodemkabel nodig.

Ja de Openbox is wel goedkoop maar geeft veel werk om het werkend te krijgen en sommige kanalen met meerdere coderingen zoals MTV heb ik nooit werkend gekregen.

Of een ci module er in maar die zul je wel niet hebben daar ik gebruikte een Aston 1.07 maar dan heb je een goedkope box kun je er een ci module bij kopen die bijna net zo veel kost.

Maar hoe kom je er achter welke software werkt met de kaart van CDS.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan