Opnamefout dreambox 7020 si

O

olirauw

Hoi!

Ik heb zojuist de HDD in m'n dreambox (gemini) geplaatst en geformateerd via het blue panel.

Waneer ik nu naar een zender ga bv. NRJ hits, en op de record knop druk krijg ik de fout: opname mislukt. Opslagmedium ontoegankelijk

De hdd zit er goed in en de connecter ook vanwaar komt de fout dan?

Thx!

Olivier

Heb je de jumper van de hd op master staan en niet per ongeluk op cable select ?

hij staat op master, ik heb voor de zekerheid eens gecontroleerd en het ziet er zo uit |:|::.: als je hier wat wijzer van bent, maar zo ziet het er ongeveer uit

Dat plaatje is leuk, maar hiermee kan niet gezien worden of het goed is. In zoverre ik weet ligt dit aan de HD. Er staat waarschijnlijk ergens een plaatje met daarop hoe het moet. Of wat cijfercodetjes...

Heb je misschien een harde schijf type?

Hoi!

Bedankt voor jullie antwoorden, maar het is opgelost, ik heb de HDD aan een vriend van me gegeven, en die heeft het doen werken!

Bedankt!

Olivier

weet ik niet helaas... ik ga het hem vragen en laat het jullie weten! ;-)

Hoi!
Ik heb zojuist de HDD in m'n dreambox (gemini) geplaatst en geformateerd via het blue panel.

Waneer ik nu naar een zender ga bv. NRJ hits, en op de record knop druk krijg ik de fout: opname mislukt. Opslagmedium ontoegankelijk

De hdd zit er goed in en de connecter ook vanwaar komt de fout dan?

Thx!

Olivier
Heb het zelfde probleem opeens heeft 2 jaar gedaan en als ikop de record knop druk krijg ik de fout: opname mislukt. Opslagmedium ontoegankelijk

Hoe kan ik het oplossen

groet nick1991

Het opslagmedium is ontoegankelijk...

Ook hier, staan de jumpers op de Harde Schijf goed?

Dat zou goed kunnen Mas3. Kort geleden ontdekte ik namelijk een probleempje.

De vorige Nabilo sloeg schijnbaar de opnames op een andere wijze op.

Indien je dan gewoon Menu en dan File mode kiest, zie je de opgenomen films, echter toen ik van daaruit de rode knop (root) en dan harddisk en dan movie (eerst ook nog via rode knop en dan recorded movies) bleek er opeens nog een hele lijst van films te staan die je dus in het gewone overzicht niet kreeg te zien.

Met het wissen van die lijsten was de HD inderdaad ook weer leeg.

Een andere optie is om de schijf te laten controleren, dan kan ook via de harddisk setup.

Ooit heb ik zelf dit probleem eens gehad met Gemini met de HD. Controle gaf fouten aan en schijf was via de a/b niet meer te formatteren.

Doch dit is toen opgelost door de HD uit de Dream te halen en als slave in een pc te hangen, dan te formatteren met Fat32 of in elk geval een partitie te maken met fat32 (weet ik niet meer uit mijn hoofd).

Daarna HD weer in de Dream gehangen en toen lukte het formatteren via de a/b van de Dream wel weer.

Dus dat zijn wat tips die je proberen kunt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan