Serieel flashen is inderdaad langzamer.
Met Dreamup gecombineerd met netwerk en seriele kabel samen, gaat het flashen via netwerk (als je het goed doet) dus dat werkt uitstekend, geen browser nodig.
Browser updaten werkt uitsluitend als je de dream op dhcp hebt hangen, heb je dat niet, dan kun je beter DreamUp of Flashwizzard nemen.
-bij een 7020 hoef je geen erase images te gebruiken of factory reset's te doen.
Als je een nfi flasht, wordt de complete flash inhoud overschreven, er blijft echt echt niks achter
Je kunt ook geen erase image gebruiken want dat bestaat niet voor de 7020, schreef ik ook al. De flash wordt overschreven, dat kan kloppen, maar met DreamUp wordt ie toch eerst leeggemaakt.
Maar kijk eens even als je het met DreamUp doet, net voordat het nieuwe image er op geschreven wordt? Een flash-erase. Dus bij mijn weten gebeurt dat automatisch toch, of je het nu zelf doet of niet.
Misschien heeft ie geen zin gehad om het zo specifiek te vertellen, of bedoelde hij dat het niet nodig was zelf een flash erase te doen, zoals we wel eens bij de 7000 deden. Daarbij werd overigens ook een automatische flash erase gedaan net voordat het image er op ging.
Kan zijn dat dit alleen bij DreamUp gebeurd overigens, ik heb zelf nog geen 7020 via de browser geflashed, dus heb ik ook geen idee wat zich daarbij wel of niet afspeelt. In principe is het namelijk bij de 7000 enzo ook niet perse nodig.
Van Flashwizzard weet ik het niet meer zeker.