opstart bootmenu winxp

B

Bertje!

Heb een foutje gemaakt bij het opnieuw installeren van WinXP Pro. Ik heb n.l. 2x partitie (C en D) en heb per ongeluk winxp op D gezet. Nu heb ik reeds alles verwijderd van D en WinXP weer schoon op C gezet en alles werkt weer perfect echter bij het opstarten blijft hij aangeven welke ik wens op te starten staat nu onder elkaar windows xp prof opstarten. Ik wil echter dat ie automatisch alles weer opstart zonder dat dualboot verhaal. Wie kan mij uitleggen om dit weer goed te krijgen.

tja dan heb je toch een probleempje ,, Omdat XP op d geinstalleerd is geweest heeft hij wat data op de C schijf gezet omdat C nl de active partitie zit. Je hebt dus een multiboot gecreeerd

Nu kun je 2 dingen doen:

1) C helemaal schoon maken en opnieuw beginnen en
2) laten zoals het nu is en het ongemak minimaliseren door:

in mapopties -->weergave beveiligde besturingsbestanden niet te verbergen en dan: edit met bv kladblok

c:\boot.ini

hierin
de overbodige partitie deleten en de wachttijd zo kort mogelijk zetten

Ik wens je veel succes

Heb alleen de tijd op 2 sec gezet en laat het maar zo want de pc werkt weer optimaal! Bedankt voor reaktie

Toch is het best wel slim om xp op een andere partitie te plaatsen. Heb ik zelf ook.
Als je bijv. D neemt, dan scheelt dat soms toch in virussen en trojans. De slimme mensen programmeren die dingen om zich te plaatsen in %systemdir% en dan komt ie toch wel goed terecht, maar de beginners en scriptkiddies proggen toch nog vaak dat dingen in c:\windows of c:\program files gezet moet worden, als je daar dan geen windows in hebt staan is het wel handig want dan werkt de trojan/virus niet. Vaak komt dan zelfs het programma wat het trojan/virus wil installeren met een foutmelding dat c:\windows niet bestaat en weet je ook nog gelijk welk programma dat is.:biggrin:

Helaas is deze truuk steeds bekender geraakt maar er zijn toch nog wel wat probleempjes die zo buiten gesloten blijven, het worden er alleen steeds weiniger omdat het nu voor iedereen steeds makkelijker wordt om een boot-partitie te maken of dual systeem en veel gebruikers hebben dan al win98 op C en winxp op D of zoiets.

simpele oplossing heeft laatst ook bij mij gewerkt....

start-> uitvoeren
msconfig->enter
vervolgens tabje boot.ini aanklikken en daar zie je staan "alle opstartpaden controleren"
daar even op klikken en als het goed is verwijderd windows de verkeerde regel die niet meer van toepassing is aangezien hij op je d: geen opstartpad zal vinden....
succes!

Toppie TF alles werkt weer goed! Simpel maar je moet het fff weten he.

tnx

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan