Opstart vraagje

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Normaal gesproken als ik mijn pc aan zet start die gewoon normaal op naar mijn desktop.

Maar afgelopen donderdag heb ik Ghost 9.0 geinstalleerd en moest tevens microsoft net framework 1.1 installeren.

Nu krijg ik elke keer als ik mijn pc opstart dat windows blauwe scherm waar ik op mijn account naam moet klikken om mijn pc door te laten starten.
Heb er maar 1 account op staan dus waarom vraagt die nu ineens om nogmaals op die account naam te klikken.

Dus hoe kom ik hier weer vanaf zodat mijn pc weer normaal gewoon doorstart naar mijn desktop.

wat wel eens helpt bij de gebruikers kijken of daar een gebruiker asp.net bij staat die geeft wel een problemen

Heb effe onder gebruikersaccounts gekeken en daar zie ik mijn eigen account staan dus ook de beheerder.

Tevens staat er ook een gast account maar staat bij dat die is uitgeschakeld.

Ook staat er nu een ASP.NET Machine A... account
Deze heeft beperkte rechten en is met paswoord beveiligd.

Kan ik deze laatste zonder risico dan gewoon verwijderen.

jack zei:
Heb effe onder gebruikersaccounts gekeken en daar zie ik mijn eigen account staan dus ook de beheerder.

Tevens staat er ook een gast account maar staat bij dat die is uitgeschakeld.

Ook staat er nu een ASP.NET Machine A... account
Deze heeft beperkte rechten en is met paswoord beveiligd.

Kan ik deze laatste zonder risico dan gewoon verwijderen.

Ga naar start
uitvoeren
type letterlijk het volgende in:
control userpasswords2
klik op OK
haal hier het vinkje weg en geef daarna aan met welk account je automatisch wil inloggen.

Klik op toepassen en daarna op OK en het probleem moet van de wereld zijn.
Geen accounts weghalen!

Precies, en als dat niet helpt, dan haal je gewoon dat ASP NET account weg, heb ik hier ook gehad, kun je gewoon weghalen.

Maar eigenlijk zou de oplossing van Mr. Blue Sky al voldoende moeten zijn.
Als je TweakUI hebt kun je het daar ook mee doen.

Als ik het vinkje weg haal en wat dan,, waar geef ik dan aan welke er moet worden gebruikt als automatische login.

jack zei:
Als ik het vinkje weg haal en wat dan,, waar geef ik dan aan welke er moet worden gebruikt als automatische login.

Als Windows die vraag niet stelt, is dat vinkje weghalen normaliter voldoende.
Gewoon proberen, beetje eigen initiatief wordt best wel op prijs gesteld.
Wel eerst op Toepassen klikken, niet meteen op OK, daarna opnieuw opstarten.
Suc6

Ja makkelijk gezegd hoor Mr Blue Sky, eigen initiatief,, maar als mijn pc niet meer opstart zit ik er mee en niet jij.

Het gaat hier alleen om accounts, de pc zal nog wel opstarten hoor.

Het werkt als volgt:
1.) je haalt het vinkje weg
2.) je selecteert het account waarmee je wilt inloggen
3.) Klik op toepassen
4.) Windows zal nu vragen voor het wachtwoord van die geselecteerde gebruiker en zal je ook de naam laten zien, type dat wachtwoord in
5.) Klik op OK dan gaat dat schermpje dicht en word e.e.a. bewaard.
6.) Klik op OK in het overgebleven schermpje en klaar.
7.) Start je pc opnieuw op (start->afsluiten->opnieuw starten) en je zult zien dat hij nu gewoon doorstart tot in de desktop zonder om een wachtwoord te vragen.

Als je dan klikt op start, dan zul je erboven ook zien staan "xxxx afmelden" waarbij xxxx staat voor de gebruiker die jij geselecteerd hebt, dat is in feite een bewijs dat XP met die gebruikersnaam ingelogt is.

Nou dat werkt dus mooi niet,, nu start mijn pc niet meer op,, zegt kan u niet aanmelden en blijft op het scherm windows word gestart staan.

En nu hoe kan ik dit nu oplossen,, met veilige modus ofzo,, of kan dat niet met xp home

Inmiddels in veilige modus het vinkje weer terug gezet dan start die pc in ieder geval weer op,, dan maar een keer extra klikken op mijn account om door te starten :(

Mwah eigen initiatief was misschien helemaal niet de goeie uitdrukking op de juiste plaats; ik bedoelde te zeggen, dat je soms gewoon moet durven iets onbekends te doen, daarbij er van uitgaande, dat je wel wist, dat er altijd wel 'n methode is om je computer weer aan de praat te krijgen.
En dat blijkt dus zo te zijn want via veilige mode heb je e.e.e. weer hersteld, lees ik.
Als ik echt ga rommelen, maak ik altijd voor de zekerheid zelf 'n herstelpunt en anders is er nog altijd wel de opstartcassette/cd-rom.

Maar goed, jammer dat dus deze "oplossing" niet blijkt te werken.
Bij mij dus wel, ik kreeg dit probleem na 'n update van Windows en deze methode zwerfde toen dus op het Net bij diverse helpdesken.
Die Aspnet ( gebruikers) heb ik trouwens ook, maar hoe je nou 't probleem verder kan oplossen weet ik helaas niet.
Sorry.
Misschien is Ghost d'r afhalen 'n optie?

Zoals BT ook al vermelde de asp.net gebruiker verwijderen dan is het probleem opgelost en is geen probleem ik heb dit al meerdere malen gedaan en niemand heeft er ooit last van gehad.

Bedankt jongens,, heb die ASP net verwijderd en nu start die weer normaal op zoals het hoort :)

Dan was die dus de oorzaak, want normaal heb je dat probleem niet bij dat vinkje. En zoals je al kon zien, je pc start gewoon op, en wil ie niet, dan altijd nog wel in veilige modus omdat het hier in dit geval alleen om accountgegevens ging.:)

Die asp.net geeft wel eens vaker problemen. In elk geval weer mooi dat je het opgelost hebt. Inderdaad soms niet bang zijn om iets te durven doen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan