Oslink probeleempje

I

Ibmar

Hallo Sat vrienden,

Eindelijk nu een oslink besteld en deze zaterdag ontvangen. Maar na vele malen te hebben uitgeprobeerd nog steeds nix geen verbinding met de philips. Alle instrukties gevolgd van Satfly en H2Deeto en ook de bijbehorende soft gebruikt maar geen resultaat.

Ik heb zelf een 6071 en 6072 en bijde ontvangers willen geen vebinding maken bij read signature.

Wie kan mij een tip geven want anders moet ik het terugsturen.

De groeten
Fred

Hallo Ibmar,

Leg eens uit welke oslink je gebruikt, welke windows en vertel eens de stappen die je volgt. Misschien zit toch ergens een foutje.

Ik had in eerste instantie ook wat probleempjes met de aansluiting van de OS-link (Kreeg wel verbinding, maar brak iedere keer af). Naderhand bleek dat er nog printersoftware op de parallelle port zat te koekeloeren of de printer nog wakker was. Printersoftware naar de eeuwige papiervelden gestuurd en vervolgens heerlijke verbinding.

@lonewolf

Ik heb mijn oslink besteld bij oslink.org hierbij heb ik trouwens geen handleiding of software bij gekregen.

Oslink software 1.1, 1.3, 1.4 en V2.99 heb ik gebruikt maar beide kon ik geen contact maken bij read signature.

Ook heb ik gemerkt dat wanneer alles aangesloten is, geen lampen branden op het display. Normaal -SE- bij het serieel patchen.

Op mijn computer heb ik Windows XP draaien en ik heb het nog niet op een andere kunnen uitproberen.

Mijn parallel poort heb ik op ECP/PCP staan.

Ik hoop dat deze informatie vodoende is voor wat tips om mijn OS-link aan het werk te kunnen krijgen.

Alvast dank

De groeten
Fred.

Hoi Fred,

Het is normaal dat er geen -SE- in je display verschijnt als je de oslink heb aangesloten.

Wat voor foutmelding krijg je dan.

Hans

Fred

Je krijgt waarschijnlijk helemaal geen melding.
Wat ik doe is het volgende, ontkoppel de adapter van de oslink, sluit hem weer aan, je krijgt dan signatuur FFFFFFFF.Schakel de Philps uit en weer aan , druk ok, read signatuur. Dan wel de goede aanduiding. Succes

Eddy

Fred,
wat ik altijd doe en meestal ook altijd werkt is het volgende.
Ik druk de oslink op de Philips zonder de spanning van 7,5V op de oslink, wel de printerkabel aangesloten.En de stekker van de deco in het stopkontakt met de deco op uit doormiddel van de aan/uit knop op de voorzijde van de deco. Daarna start ik de oslink software, die ik heb is v4.00c maar dat is dezelfde als V2.99.
Dan open ik "Flash" en leg de cursor op "Read signature"zonder er op te drukken.
Daarna sluit de spanning aan op de oslink en druk op de aan/uit knop van de deco om hem aan te schakelen.
Dan klik ik op "read signature", en hij moet werken.
Er komt inderdaad geen --SE-- in het display te staan, hij blijft gewoon zwart.
Kijk ook even onder tabblad "Oslink" of hij wel op "on DSX6071/6072" staat.
En onder "Flash" "Set all areas to PGM".
Kijk ook even je printerkabel na of hij het goed doet, anders neem eens een andere.
Als je alles doet zoals boven beschreven, dan moet het werken.

Bij mij verbeekt hij ook steeds maar als ik flink en dan ook FLINK op de Os-ink druk gaat het goed, net zelfs met een been en mijn 92 kilootjes er op gaan staan om ongestopt het proces te voltooien.
Was vroeger nooit zo, maar misschien dat het bij jou ook dit probleem is, verder precies doen zoals Lonewolf verteld.

Gr. Lagos

Laatst een NIEUWE oslink gerepareerd.

Wat was er aan de hand:

Er zitten 5 pinnentjes aan waarop je verlengde pennen schuift die in de philips passen.

pinnetje 2 hoort aan massa te hangen. In dat geval was die los. Je zag het bijna niet (er zat een of andere groene beschermlaag over de print).

Doordat er mechanisch nogal wat kracht op komt kunnen die aansluitingen los raken. Meet daarom met een universeelmeter op ohmbereik (of als pieper) even de contacten door: vanaf de print naar de pinnen. Wel zorgen dat de meetpenne goed contact maakten.

En er zat nog een fout in: het stekkerjte van de voeding had een veel te groot holletje. Dus het ding kreeg ook soms maar voeding.

Saillant detail was dat het ding was teruggestuurd ter reparatie en gewoon weer opgestuurd werd omdat hij zogenaamd goed werkte. Misschien van 10 over tot kwart over maar niet bij ons.

Meet daarom ook of het printje wel voeding krijgt (op de stabilisator bijv.)

Na een kleine ingreep met de soldeerbout en een nieuw stekkertje aan de voeding heeft het ding prima gewerkt.

De PC poort moet inderdaad op ECP/EPP staan en je moet wel een printer hebben geinstalleerd. Op sommige laptops staat geen printer gedefinieerd. Zet er dan gewoon een standaard printer op.

Wat ook nog problemen kan geven is de volgorde van inschakelen.

Mocht de OSlink niet werken, zet dan de Philips een keer aan en uit terwijl de oslink aan blijft. Dan doet hij het wel.

En er komt bij de philips doosjes geen -SE- als je via oslink patcht. Wel als je via de seriele kabel werkt.

Succes

HOERA !!!!!!!!!!! HIJ WERKT..

De stekker van de voeding aan de oslink zat een beetje los waardoor hij een los contact maakte, deze vervangen met een andere en daarna meteen goed.

Ik ben blij dat het nu opgelost is en bij deze wil ik allen bedanken die mij geholpen hebben aan oplossingen en/of tips.

Geweldig dat we toch nog zoveel satliefhebbers hebben, niet alleen op de eerste plaats voor de mensen die nieuwe FW fabriceren(hulde!!), maar ook luitjes die nooit te beroerd zijn om anderen te helpen.

Nogmaals dank
De groeten
Fred

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan