Oud-voetballer Johan Neeskens (73) overleden

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.374
Waarderingsscore
675
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Oud-voetballer en -trainer Johan Neeskens is op 73-jarige leeftijd overleden.

Dat meldt voetbalbond KNVB.

Neeskens was de afgelopen dagen voor KNVB WorldCoaches in Algerije, waar hij onwel is geworden. Medische hulp mocht helaas niet meer baten, aldus de KNVB.

Neeskens geldt als een icoon van het Nederlandse voetbal.
Met Ajax werd hij twee keer landskampioen, won hij drie keer de Europa Cup I en won hij de wereldbeker voor clubteams.

Met het Nederlands elftal behaalde hij twee keer de finale van het WK, in 1974 en in 1978. De wedstrijden gingen beide verloren, tegen West-Duitsland en Argentinië. Tegen de Duitsers (2-1) maakte hij de openingstreffer uit een strafschop.

Nos.nl
 
Dat is er nog eentje uit de oude tijd. Kan me nog goed herinneren dat er zo'n winkeltje was bij ons in de buurt. Zo'n kleine supermarkt. Daar kon je dan iets kopen en in elk pakje of zakje zat een borstbeeld van een van de voetballers van het Nationale elftal.
Een van die borstbeeldjes (was plastic natuurlijk) was van Johan Neeskens en daar heb ik wel even op moeten wachten.

Een hele goede voetballer in die tijd.
RIP.
 
Het waren allemaal geweldige voetballers @Black Tiger .

Ik kan mij het moment nog herinneren dat Rene van de Kerkhof met een gebroken hand
in het gips het veld op kwam, maar niet mocht voetballen van de scheidsrechter, heel het elftal
verliet toen het veld.
 
R.I.P Johan
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan