oude pc met xp probleem?

D

Dustie

Ik heb hier een oudere pc waar ik windows xp pro op heb gezet bijna alles werkt prima op het uitzetten na.
Zodra ik xp de opdracht afsluiten geef beeindigt hij netjes alle programma's alleen moet ik de pc nu zelf uitdrukken.
Bij windows 98 ging deze pc wel vanzelf uit.
Wie weet de oplossing??

groeten dustie

@Dustie, is er wellicht een cd-rom ofzo die niet goed meer werkt? Of iets anders wat niet uit gaat?

Als XP niet afsluit moet je maar eens proberen om de speler een keer open en dicht te doen, dit was bij mij ook eens het geval blijkbaar stoptte deze bij mij niet, een andere erin en het was over...

Xp sluit wel af maar ik krijg nu de melding u kunt de pc nu uitzetten en moet dat dus met de hand doen met w 98 ging dat helemaal vanzelf

groeten dustie

Er is een systeem conflict met je bios.
XP wil het wel doen, maar krijgt een tegenstrijdig bericht vanuit je bios.
De oplossing is te vinden op de homepage van je MOBO fabrikant en anders bij de site van Bill .

Suc6

greetingz,

MacGarfield

Inderdaad over het algemeen een bios instelling die je om kunt zetten.

Het is vaak wat eenvoudiger. Vanaf je mainboard wordt er via de voedings connector een signaal gegeven dat de voeding kan afschakelen. Helaas zit dat n=bij een PIII of een hel vroege P4 niet in de voedings connector of kabel zo u wilt, ingebakken.
Er rest dus weinig anders dan uitdrukken met de hand [10 seconden]

Dat klopt Roberto, alleen is dat hier niet van toepassing omdat het met windows98 wel lukte schrijft Dustie.
Als het met win98 werkt, moet het met XP ook werkend te krijgen zijn en in dat geval kan het niet anders dan een instelling zijn.

Ik zit al een jaar of 3 met hetzelfde probleem met mijn "muziek" pc [de pc welke dient als aansturing voor mijn disco] en het is mij nog steeds niet gelukt. Ik hou me dus aanbevolen

Er zit soms een instelling voor de bios in control panel (configuratie scherm?) en dan system, hardware en device manager. (althans in w2k).
Bovenin de boom staat computer, en met rechter muisknop en eigenschappen kon je instellen: de bios moet de instellingen doen of windows.
Als ik me tenminste goed herinner!
Het hangt in elk geval van het mainboard af wat er staat.
Grtz.

Na de tip van Mac Garfield ben ik eens bij bill gaan snuffelen en daar de oplossing gevonden het werkt nu een ieder bedankt voor het meedenken.
En natuurlijk zal ik de oplossing met jullie delen zodat anderen misschien ook het probleem kunnen oplossen zoals roberto.

Symptomen
Wanneer u de computer met Microsoft Windows XP wilt afsluiten, doen zich de volgende problemen voor: • Het volgende bericht wordt weergegeven:
U kunt de computer nu uitschakelen.
• De computer reageert niet meer (loopt vast).

Oorzaak
Dit probleem treedt op bij een computer die APM (Advanced Power Management) ondersteunt. Standaard is deze functie in Windows XP niet ingeschakeld. Als het BIOS op uw computer op APM is ingesteld en u een upgrade naar Windows XP uitvoert, wordt dit bericht weergegeven wanneer u de computer wilt uitschakelen, waarna deze stopt met reageren.
Naar boven

Oplossing
Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen: 1. Klik op Start en op Configuratiescherm.
2. Klik in het Configuratiescherm op Prestaties en onderhoud en klik op Energiebeheer.
3. Open het tabblad APM.
4. Selecteer Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen en klik op OK.

Meer informatie
Als u werkt met een computer die geen ACPI-compatibele HAL laadt, wordt dit bericht weergegeven wanneer het afsluiten is voltooid. Wanneer u een ACPI-compatibel BIOS gebruikt met de ACPI HAL, kan het besturingssysteem de stroomtoevoer uitschakelen. Aangezien de standaard-HAL van de computer wordt geladen op een computer die alleen APM ondersteunt, kan de computer niet worden uitgeschakeld wanneer u dit probeert.

groeten dustie

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan