Outlook e het verzenden van een gekopi?erde internetpagina...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Ik ben zojuist bezig met het verzenden van een paar emails, met daarin een pagina die ik op internet gevonden heb, met daarin een uitleg van een bepaalde decoder, nu wilde ik daar iets mee doen, en stuur dit als voorbeeld naar iemand anders, en ook op proef eens naar mezelf...

Ik zie in het bericht dat ik maak alle foto's en dergelijke staan, doch als ik de mail naar mezelf stuur dan krijg ik alleen de tekst?

Dus waarschijnlijk ook de andere waar ik de mail naar verstuurd heb...

Dus volgt nu de vraag hoe stuur ik dit zodat ook de foto''s en dergelijke behouden blijven?

ik ga er vanuit dat je die pagina hier en daar wat wil bewerken
en dat je hem zo gekopieerd heb.
even vanuitgaande dat het een HTML pagina is:
ga je die pagina kopieeren dan behoren de foto's ook gekopieerd te worden
omdat er in de html als eigenschappen van de foto staat ../images/voorbeeld.jpg <<< verwijzing naar de map images op de server waar de pagina staat ,worden deze vaak niet mee gecopieerd
echter als er staat: http://www.joupagina.nl/images/voorbeeld.jpg dan hoef je die foto's niet op te slaan dan kan je dat gewoon vanaf elke pc met internet benaderen maar dit komt niet vaak voor.
de reden waarom jij je in eerste instantie wel ziet staan komt omdat de foto's zijn opgeslagen in je tijdelijke internet bestanden.
mocht je een editor geinstaleerd hebben zoals frontpage ofzow
dan kan je de pagina daarin openen en bewerken dan kies je opslaan(als) .. je zal dan zien dat hij vraagt of je de foto's ook wilt opslaan kies dan JA
nu kan je de pagina mailen maar je zal denk ik wel de foto's er bij moeten toevoegen.
echter heb ik ooit wel eens een pagina doorgestuurd die ik gekopieerd had en geplakt had in word .. dit word bestand doorgestuurd en hierin werden netjes de foto's ook weergegeven.

Probeer ze a.u.b. niet naar mij te sturen, want ik blokkeer bijna alle html files of laat ze automatisch converteren naar plaintext, heb een beetje een hekel aan html email.:biggrin:

Volgens mij kan je ook de pagina (compleet) via de printscreen knop grabben.
Even control-v in Word en je hebt het scherm in het document.
Kan je dan zo versturen.
Zakelijk maak ik vaak handleidingen via Powerpoint. Werkt net zo als boven.

Greetz.

Catweazle

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan