Outlook Express - Wachtwoord probleem
Symptoom - Microsoft heeft een oplossing gepubliceerd voor het volgende probleem met Outlook Express; "Het wachtwoord wordt ingevoerd, de optie bewaren is aangevinkt, maar later blijkt dat dit niet wordt onthouden".
Dit probleem kan optreden bij:
Outlook Express 5.01 en 5.5 onder Windows 2000, en
Outlook Express 6 onder Windows XP.
De oplossing is een wijziging aanbrengen aan een sleutel in het windows register. Planet Internet ondersteunt een dergelijke bewerking niet en kan geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor bewerking(en) in de Windows-registry.
De bewerking gaat als volgt;
Sluit alle programma?s af
Klik start en vervolgens op "uitvoeren"
Type: regedit, en klik dan op OK
Maak eventueel een reservekopie van het Windows register
Zoek (en klik op) de volgende registersleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider
Klik, in het bewerken menu, op: machtiging
Klik op de registersleutel van degene die is ingelogd en zorg dat zowel "Lezen" als "Volledig beheer" op "Toestaan" staan
Klik op "Geavanceerd"
Kijk of bij de huidige gebruiker de optie "Volledig beheer" in de Machtiging kolom staat
Kijk of deze sleutel (en subsleutels) in de kolom "Toepassen" staan
Klik (om te selecteren) het vakje voor "Machtigingen voor alle onderliggende objecten opnieuw instellen en doorgeven van overneembare machtigingen inschakelen" aan
Klik vervolgens op Toepassen, en dan op OK als er een prompt verschijnt om verder te gaan
Klik nogmaals OK, en daarna nog ??n keer op OK
Dubbelklik op de "Protected Storage System Provider"-sleutel om deze te openen
Klik op de gebruikers sub-sleutel die direct onder de Protected Storage System Provider sleutel staat
Klik op Delete in het Edit menu, en dan op Ja in het waarschuwingsvenster
De gebruikers sub-sleutel ziet er ongeveer zo uit:
S-1-5-21-124525095-708259637-1543119021-16701
NOTE: Voor elke gebruiker op de computer aanwezig zal er een sub-sleutel aanwezig zijn in de Protected Storage System Provider sleutel. Om het probleem te verhelpen zal elke gebruikers sub-sleutel verwijderd moeten worden.
In het Bestand menu, klik Exit en herstart dan de computer.
Om nu weer het wachtwoord te kunnen invoeren moet Outlook Express opnieuw worden opgestart, en bij de eigenschappen van het account het wachtwoord opnieuw worden ingevoerd.
Vergeet niet een vinkje te plaatsen bij Wachtwoord onthouden.
Bron:
www.microsoft.com